Tubeless
Ik ben vandaag overgestapt op tubeless met een splinternieuwe set scope r4 . Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Morgen rondje kust. Nog even bekijken welke druk me bevalt.
De hollowgram wielen worden winterwielen. De body moet vervangen worden. Staat in de backorder voor mei
Evenals de spiderring, ook backorder
Triest die schaarste aan onderdelen
Verder nog zwarte titanium schroeven aangeschaft voor de stuurpen en zadelpen, zilverkleurige voor de bidonhouder en dura ace rotors. Fiets is weer als nieuw
De hollowgram wielen worden winterwielen. De body moet vervangen worden. Staat in de backorder voor mei
Evenals de spiderring, ook backorder
Triest die schaarste aan onderdelen
Verder nog zwarte titanium schroeven aangeschaft voor de stuurpen en zadelpen, zilverkleurige voor de bidonhouder en dura ace rotors. Fiets is weer als nieuw
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Banden zijn na een nacht nog keurig op druk. Was nog wel wat sealant tussen de band en velgrand uitgekomen. Al met al is een 26mm band op een 21c velg om goede combinatie. Ook betreft de look (Vind ik).
Voor degene die interessant vinden. Valt effectief als 27-28mm breed
Ben je na monteren ook even een klein rondje wezen fietsen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
En die nieuwe wielen direct vies maken? Nee toch?
Nope, helaas. Had nog wat problemen met mijn schijfremblokjes vervangen, kop van boutje kapot.
Enne direct vies maken
Ik heb intussen ook twee ritjes tubeless achter de rug. DT Swiss HG1800 velgen met Pirelli Centurato gravel H banden. Gingen zeer gemakkelijk op de velg en op druk brengen met de vloerpomp was geen probleem. Ze blijven ook redelijk goed op druk lijkt me.
Heel fijne banden om mixed terrain mee te doen maar het moet niet te vettig worden. Toch een spannend momentje op een singletrack met links een beek, rechts prikkeldraad en 2 slippende banden onder de kont.
Heel fijne banden om mixed terrain mee te doen maar het moet niet te vettig worden. Toch een spannend momentje op een singletrack met links een beek, rechts prikkeldraad en 2 slippende banden onder de kont.
Uno-X Mobility or bust!
Vanavond zat er weer druppeltje aan. Vind het nog vrij eng om rondje te doen morgen Op zich was band redelijk er op te krijgen, maar heb nog wat angst voor onderweg. Ondanks ik best handig ben, ben ik wel super onzeker persoon
Verder zag ik ook dat er op 1 plek van 3 cm een heel klein filmpje sealant tussen velgrand en band zit. Ik denk dat dit bij de functie van sealant hoort?
De functie van sealant is in de eerste plaats het dichten van lekjes tijdens het rijden. Neemt niet weg dat de sealant ook lekken in het luchtdicht krijgen van band/velg zijn werk doet. Verder hebben tubeless-ready banden in tegenstelling tot tubelessbanden sealant nodig om op druk te blijven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Heel interessant, zou je ze na een paar ritjes zeg een 2 a 300 km nog een keer willen meten. Ben benieuwd.Aspide83 schreef: ↑15 mar 2021 09:29 Banden zijn na een nacht nog keurig op druk. Was nog wel wat sealant tussen de band en velgrand uitgekomen. Al met al is een 26mm band op een 21c velg om goede combinatie. Ook betreft de look (Vind ik).
Is het een hookless 21mm of gewone met haak?
Kan ik ook even nagaan of mijn theorie klopt. (om de totale breedte van rand tot rand plat op de tafel van de band te meten en daar uit af te leiden hoe breed deze valt)
Gewone met haakwasbeer2006 schreef: ↑16 mar 2021 09:31
Is het een hookless 21mm of gewone met haak?
Kan ik ook even nagaan of mijn theorie klopt. (om de totale breedte van rand tot rand plat op de tafel van de band te meten en daar uit af te leiden hoe breed deze valt)
-
- Forum-lid HC
Thanks! Ik heb het idee dat hookless ook ietsje breder uitvalt.
Dat klinkt ook vrij logsich natuurlijk de band kan iets eerder naar buiten
Dat klinkt ook vrij logsich natuurlijk de band kan iets eerder naar buiten