Wind Cycleworks
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik snap het heuvelargument niet.
Met hydraulische remmen en dikke banden kan je toch juist extreem goed vertragen? Uitermate geschikt juist voor afdalingen (incl bepakking bijvoorbeeld).
In dit geval is de schijf waarop geremd wordt de velg, that's all.
Voordeel, meer clearance tussen blokken en remvlak. Nadeel, slijtage velgen. C'est tous.
Met hydraulische remmen en dikke banden kan je toch juist extreem goed vertragen? Uitermate geschikt juist voor afdalingen (incl bepakking bijvoorbeeld).
In dit geval is de schijf waarop geremd wordt de velg, that's all.
Voordeel, meer clearance tussen blokken en remvlak. Nadeel, slijtage velgen. C'est tous.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In het verslag op de website staat dat de klant de wielen met naaf en een set magura hydraulische velgremmen al had op de vorige fiets. Trouwens gewoon een zeer betrouwbare combinatie. Dat remmen komt wel goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Vind het wel leuk. Gewoon kiezen voor wat jij het best vindt werken. Dus velgremmen. Bij een standaardfiets lukt je dat niet meer. Dat is wel een voordeel van maatwerk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Bedankt voor de reacties!
.
Wat betreft de velgremmen: dat was inderdaad de keuze van de klant omdat hij al een set Magura HS33 remmen heeft en een (wiel met) een non-disc versie van de Rohloff Speedhub. Voor het beoogde gebruik zijn deze remmen verder gewoon prima.
.
.
Qua belasting kan de chainstay veel hebben (wanddikte) en hij is op die plek extra verstevigd.
De klant heeft hiervoor ook met deze standaard gereden waarbij lostrillen geen issue was. Daar heb ik ook gewoon vertrouwen in (twee M6 bouten en een lik Loctite).
.
Wat betreft de velgremmen: dat was inderdaad de keuze van de klant omdat hij al een set Magura HS33 remmen heeft en een (wiel met) een non-disc versie van de Rohloff Speedhub. Voor het beoogde gebruik zijn deze remmen verder gewoon prima.
.
.
@abdr: Montage van standaard functioneert prima. Laat zich juist niet goed tegen een plat plaatje monteren (vanwege vorm binnenkant) en de montageogen vallen nu precies mooi in de montagegroef. Een goed voorbeeld van waarom ik dit soort onderdelen graag tijdens de bouw bij de hand heb (directe testfit).abdr schreef: ↑18 feb 2021 17:29 ...
Ik ben niet zo onder de indruk van dit detail. Ik veronderstel dat het gemaakt is om zowiets als een ESGE Comp 18 achterstandaard te bevestigen, d.w.z. 2 gaten 18mm uit elkaar? Buiten de problemen inherent aan dit systeem -- bij mij kwam zo'n ESGE Comp 18 door trillen altijd los -- lijkt mij dat er toch wel heel weinig weerstand is tegen de torsie die de standaard op de chainstay uitoefent. Daarenboven hebben dat soort achterstandaarden een vlak plaatje nodig om op gemonteerd te worden?
Qua belasting kan de chainstay veel hebben (wanddikte) en hij is op die plek extra verstevigd.
De klant heeft hiervoor ook met deze standaard gereden waarbij lostrillen geen issue was. Daar heb ik ook gewoon vertrouwen in (twee M6 bouten en een lik Loctite).
Bedankt voor je antwoord, Met een plat plaatje bedoelde ik een blokje, de ESGE standaard heeft van binnen een brede groef met afgeschuinde zijkanten. De bedoeling is dat de standaard op dat blokje geklemd wordt. Pletscher verkoopt die blokjes voor framebouw. Als ik het goed begrijp wordt de standaard nu op de montageogen geklemd?bartv schreef: ↑19 feb 2021 09:27 @abdr: Montage van standaard functioneert prima. Laat zich juist niet goed tegen een plat plaatje monteren (vanwege vorm binnenkant) en de montageogen vallen nu precies mooi in de montagegroef. Een goed voorbeeld van waarom ik dit soort onderdelen graag tijdens de bouw bij de hand heb (directe testfit).
Qua belasting kan de chainstay veel hebben (wanddikte) en hij is op die plek extra verstevigd.
De klant heeft hiervoor ook met deze standaard gereden waarbij lostrillen geen issue was. Daar heb ik ook gewoon vertrouwen in (twee M6 bouten en een lik Loctite).
Illustratie: blokjes van Pletscher om in het frame te solderen, de bovenkant moet tegen de chainstay
Die blokjes ken ik. In plaats daarvan heb ik dus direct 2 oversized bidonogen in de versterkte chainstay gesoldeerd.
Een SPECIAL ROAD met Randonneur-extra's (voorrekje en lamp met naafdynamo).
Meer foto's en info op de website: https://windcycleworks.nl/post/64571298 ... pim-was-op
Meer foto's en info op de website: https://windcycleworks.nl/post/64571298 ... pim-was-op
Daar kunnen wel een paar boterhammetjes in !
Deze spikkelmix is wel fantastisch mooi!
Alleen als je een kras maakt, kan je dat niet zelf oplossen, neem ik aan?
PS: Jean Michel was erg te spreken over WiND56, Bart. Was daar gisteren even met de fiets.
Alleen als je een kras maakt, kan je dat niet zelf oplossen, neem ik aan?
PS: Jean Michel was erg te spreken over WiND56, Bart. Was daar gisteren even met de fiets.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander