Aanschaf nieuwe banden (Continental Grand Prix 5000)
ik heb heel toevallig hetzelfde aan de hand gehad vorige week. net voor en achter mijn oude conti 23mm vervangen door conti GP 5000 25mm op oude mavic cosmic carbones met 14mm intern. Past goed, je haalt net 24mm breedte bij 7 bar (dus niet 25mm) en de hoogte maakt bijna niet uit, passen goed in mijn krappe aero frame. Rijden trouwens lek(ker)
-
- Forum-lid
Gewoon Continental Grand Prix( zonder nadere aanduiding) kopen, zeer slijtvast, goedkoop en niet lek te krijgen. Dit in tegenstelling tot de veel duurdere 5000, die wel iets lichter is en lekkerder rolt, maar ook veel lekgevoeliger is.
Ik vind de 5000 maar niets, veel te gevoelig voor scheuren in de wangen.
Mijn eerste 5000 achteraan, na 300km eerste keer lek, na 1500km scheur in wang van de band, 0.5cm. Einde band.
Fietsen op Vlaamse putten en bulten-wegen, is natuurlijk nog wat anders dan op Nederlandse fietssnelwegen.
De gewone Grand Prix, is inderdaad geen slechte keuze voor iemand die 2K per jaar doet.
Mijn eerste 5000 achteraan, na 300km eerste keer lek, na 1500km scheur in wang van de band, 0.5cm. Einde band.
Fietsen op Vlaamse putten en bulten-wegen, is natuurlijk nog wat anders dan op Nederlandse fietssnelwegen.
De gewone Grand Prix, is inderdaad geen slechte keuze voor iemand die 2K per jaar doet.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even een vraag terug, welke banden zijn het geworden?onbekend172 schreef: ↑08 mar 2021 11:23 .....Mochten er nog vragen zijn, weet ik dit forum te vinden
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De Continental GP5000 is een band met een lage rolweerstand, een goede levensduur en redelijke lekbestendigheid. Hij rolt zo licht door de soepele, maar fragiele wangen. Ik heb met enkele sets Conti 4000 (25 mm) in totaal 3x lek gereden, waarvan 2x omdat de zijwand was doorboord door een opspattend steentje o.i.d. In beide gevallen heb ik de kortste route terug genomen en daarna de buitenband moeten vervangen.
Hayes en leon1 hebben gelijk. Vittoria Rubino Pro (Grafene 2) zijn meer waar voor je geld. Ze kosten minder, zijn minder gevoelig voor lekrijden, ze rollen ook prima en gaan net zo lang mee. Overigens rijd ik inmiddels met 28 mm.
Met zowel Vittoria als Conti doe ik ca 6000 km met een set (bij 3500 voor en achter omwisselen). Overigens monteer ik na 3 jaar sowieso vers rubber vanwege droogtescheurtjes, die ik bij beide merken in dezelfde mate tegenkom. Maar meestal heb ik ze in 1 seizoen wel versleten.
Hayes en leon1 hebben gelijk. Vittoria Rubino Pro (Grafene 2) zijn meer waar voor je geld. Ze kosten minder, zijn minder gevoelig voor lekrijden, ze rollen ook prima en gaan net zo lang mee. Overigens rijd ik inmiddels met 28 mm.
Met zowel Vittoria als Conti doe ik ca 6000 km met een set (bij 3500 voor en achter omwisselen). Overigens monteer ik na 3 jaar sowieso vers rubber vanwege droogtescheurtjes, die ik bij beide merken in dezelfde mate tegenkom. Maar meestal heb ik ze in 1 seizoen wel versleten.
En nu ben ik fietsen.