Krijg cassette niet los..
-
- Forum-lid
Hallo fietsfanaten,
Ik krijg - ondanks kettingzweep en toebehoren - mijn cassette niet los gemaakt.. iemand een tip?
Grtz Nico ♂️
Ik krijg - ondanks kettingzweep en toebehoren - mijn cassette niet los gemaakt.. iemand een tip?
Grtz Nico ♂️
Alles wordt hier gezegd: viewtopic.php?t=82976
-
- Forum-lid
Zit de sluitring vast (zie genoemde topic) of is de sluitring al los maar krijg je de cassette niet los van de body, omdat deze zit ingevreten....?
-
- Forum-lid
Sluitring zit te vast..
Eerst even WD 40 rond sluitring spuiten en vervolgens nachtje laten staan. Dan de hefboom groter maken, dus je sleutel verlengen met een pijp. Zou dit dan wel met 2 personen doen, want als de hefboom een meter wordt dan kun je zelf het wiel en de kettingzweep natuurlijk vasthouden.
indien die echt zo vast zit dan heeft hij of zijn Fm dat bij de vorige wissel toch echt wel zelf gedaan, indien de Fm dat heeft gewisseld ga dan eens langs , zo vast hoeft dat toch niet te staan, er is een verschil tussen vast en muurvast,
- thestudent
- Forum-lid HC
De meeste cassettes zitten eerder te los bij veel mensen dan te vast. En hoe vaster ze staan op shimano des te minder ze invreten. Maar een cassette die lange tijd niet los is geweest kan wel eens wat vast zitten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!