Hallo allemaal.
Was bezig met onderhoud van de mountainbike van mi'n vriendin en had de achterderailleur ervan afgehaald. De laatste keer dat dat gebeurt was is ruim 10 jaar geleden :p
Nou heb ik ook de bout waarmee de derailleur aan het frame vastzit losgemaakt, en de veer die erin zat schoongemaakt.
Nou heb ik alleen niet opgelet hoe het vast zat (jaja, ik weet het. De grootste zonde als je onderhoud ga plegen ).
Heb 'm wel weer in elkaar gekregen, maar heb het idee dat het niet goed zit. Volgens mij zou er nog beweging in moeten zitten, en de mijne zit muurvast.
Hoe hoort het nou eigenlijk te zitten. Er zitten 2 gaatjes waar ik die veer mee vast kan zetten, maar dan klopt het niet omdat dan de stelschroef op z'n kop zit.
Als iemand kan helpen graag, kom er niet helemaal meer uit.
gaat trouwens om een 7 speed shimano deore LX (15+ jaar oud).
achterderailleur probleem
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb vorig jaar mijn Shimano 105 derailleur gedemonteerd. Dat was inderdaad even puzzelen hoe die veer weer op zijn plek moest. Wat ik er nog van weet is dat je het 'samenstel' onder spanning moet monteren. Na montage van de deraileur op je frame moet deze natuurlijk heen en weer kunnen veren. Je hebt hier niet zoveel aan (denk ik), maar evengoed...succes!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd