BMC
Vandaag eens de remmen ingeremd zoals het hoort tijdens de eerste rit op de BMC. afstelling was al gedaan op de Kickr Core. Voor de rest prima fiets, en de bingo kaart is natuurlijk vol. Wel komt er nog een setje wielen bij - tubes of geen tubes thats the question
Into the wild :
Into the wild :
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Hoezo nog een setje wielen er bij? Deze Zipp 303's zijn wat mij betreft top 3 mooiste wielen die er zijn. De 404's vind ik nog iets mooier, maar in dit frame was ik ook zeker voor de 303's gegaan. Meilenstein's staan ook wel in die top 3 en de 3e plaats hou ik dan gereserveerd voor 454/Bora/Corima/BiTurbo's ofzo .
Lichter dan 303's lijkt me niet nodig en hoger/lager ook niet? Dan blijft alleen over tubes/clinchers, maar dan kun je je afvragen waarom je deze tuinslangen uitvoering gekocht hebt .
Lichter dan 303's lijkt me niet nodig en hoger/lager ook niet? Dan blijft alleen over tubes/clinchers, maar dan kun je je afvragen waarom je deze tuinslangen uitvoering gekocht hebt .
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42
Waar staat die afkorting B M C voor ? Vintage racefietsen kregen vaak de achternaam van een befaamd renner die na zijn loopbaan verder ging met de fabricage van fietsen. Zoals Colnago, Gios, Merckx etc.
B M C ?
B M C ?
@Ypuh, het is de nummer 3 op je lijst geworden, Zipp 454 voor tubes. Dit ivm de exact dezelfde Zipp cognition naaf ( geen afstel problematiek met de rem en cassette ) bij wisselen wielen.
Nu nog even zwarte decals bestellen. Vanmiddag korte proefrit gedaan met Vittoria Tubes op Tufo tape ... geen blijvertje. Na de rit eraf gesnokt en we gaan gewoon weer lijmen. Wel 27 of 28 mm tubes denk ik.
Nu nog even zwarte decals bestellen. Vanmiddag korte proefrit gedaan met Vittoria Tubes op Tufo tape ... geen blijvertje. Na de rit eraf gesnokt en we gaan gewoon weer lijmen. Wel 27 of 28 mm tubes denk ik.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Gaaf! Beetje overkill om 2 van zulke mooie sets te hebben en dan beide in tuinslangen editie, maar gaaf .
Heb ook al wel eens overwogen om de 404 Firecrests in te ruilen op een setje 454 NSW's, maar dan moet er nog wel een leuke instapfiets achteraan.
Is dit nog een wat oudere set? Ik meende dat alle NSW sets van de afgelopen jaren van die 'Impress' logo's hebben. Die kun je er dus ook niet afhalen. Ook zijn de nieuwe NSW's niet (meer) als tube te krijgen. Als ik even google kom ik deze nog wel tegen, maar heb ze nog nooit in de winkel gezien zeg maar. Zo snel te zien zijn deze ook alleen door de prof teams gebruikt?
Heb ook al wel eens overwogen om de 404 Firecrests in te ruilen op een setje 454 NSW's, maar dan moet er nog wel een leuke instapfiets achteraan.
Is dit nog een wat oudere set? Ik meende dat alle NSW sets van de afgelopen jaren van die 'Impress' logo's hebben. Die kun je er dus ook niet afhalen. Ook zijn de nieuwe NSW's niet (meer) als tube te krijgen. Als ik even google kom ik deze nog wel tegen, maar heb ze nog nooit in de winkel gezien zeg maar. Zo snel te zien zijn deze ook alleen door de prof teams gebruikt?
Wielen komen inderdaad van Katusha 2019, het laatste actieve jaar van het team. De wielen zijn in complete fietsen verkocht in 2020 voornamelijk in België. Gelukkig vinden ze het daar ook niet zo tof om op tubes te rijden. Zo kwam mijn 303 set uit een splinternieuwe fiets van het Katusha Team - en de wielen waren amper gebruikt.
Voor de 454 NSW zijn de decals besteld in zwart. Deze witte zijn niet verwijderbaar - en speciaal voor Katusha gemaakt - en zien er dus anders uit dan jou getoonde wiel met de impress dot logo. Nu nog twijfel welke tubes te plakken. 28 mm Vittoria Control / 27mm Veloflex Vlaanderen of gewoon 25mm Continental Pro Ltd.
Voor de 454 NSW zijn de decals besteld in zwart. Deze witte zijn niet verwijderbaar - en speciaal voor Katusha gemaakt - en zien er dus anders uit dan jou getoonde wiel met de impress dot logo. Nu nog twijfel welke tubes te plakken. 28 mm Vittoria Control / 27mm Veloflex Vlaanderen of gewoon 25mm Continental Pro Ltd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Pas geleden de zwarte "eBay" decals geplakt op de wielen. Op zich prima - echter zwarte decals op witte ondergrond letter laten wel eens een stukje onbedekt. Maar erger was de kwaliteit van de decals. Gewoon Ruk en echt niet zoals originele decals stevig en super klevend.
Dus vandaag gestart met een lap en aceton om te kijken of de wit geprinte letter er af kunnen. En warempel, het gaat nog ook. Moeizaam maar het gaat - ik heb vandaag 1 kant van het voorwiel gedaan - nog 3 kanten dus te doen. Het moeilijkste is dus de witte print uit de dimples te krijgen maar met een tandenborsteltje - aceton - ellebogenstoom en geduld lukt het wel.
Dus vandaag gestart met een lap en aceton om te kijken of de wit geprinte letter er af kunnen. En warempel, het gaat nog ook. Moeizaam maar het gaat - ik heb vandaag 1 kant van het voorwiel gedaan - nog 3 kanten dus te doen. Het moeilijkste is dus de witte print uit de dimples te krijgen maar met een tandenborsteltje - aceton - ellebogenstoom en geduld lukt het wel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ja, net zo slim als wasbenzine na tubes plakken. Of het ontvetten met aceton na het ruw maken van een nieuwe velg alvorens tubes te plakken.
Wielen zijn inmiddels ontdaan van de lelijke grote witte logo's. Zwarte stickers zijn helaas niet te krijgen ( behalve imitatie die slecht plakken ) . Zipp 808 zijn ook 35mm hoog - net als deze alleen is de lengte een 5 cm langer dus komt de naam niet overeen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless