Ik heb deze vraag ook al eens in het fietscafe gesteld, maar bij deze wil ik jullie feedback ook hier even:
Ik heb een Cube Cross Race, ik gebruik hem nagenoeg dagelijks (woon/werkverkeer) en erg dikwijls in de slechte maanden van het jaar (spatborden en 35/40 mm banden)
Ik gebruik naar volle tevredenheid als verlichting een Gloworm X2, die heeft een losse batterij en daar wil ik graag een soort vastere bevestiging voor maken.
Nu hebben een heel deel gravel fietsen op de bovenbuis schroefgaten voor een toptubetas.
Ik wil graag zelf in mijn bovenbuis gaten boren en met blindklinkmoeren schroefdraad verzorgen
De Cube is (in mijn ogen) een behoorlijk dikwandig frame, ik zal hem straks eens opmeten.
Als ik op zoek ga naar stress tests van frames, lijken op de plek waar de gaten zouden komen, niet extreem veel stress, maar ik leer graag bij als het wel zo zou zijn.
Ik ben me bewust van de andere mogelijkheden zoals zoals die bestaan voor bevestingspunten op het frame te voorzien door banden en dergelijke, maar daar ben ik niet naar op zoek.
Ik wil gaten voor een toptube tas en daar ook de batterij voor mijn Gloworm bevestigen.
Iemand zijn professionele mening over?
Extra gaten boren in de bovenbuis
Ik heb 3 jaar geleden wel 2 gaten geboord in de bovenbuis van m'n alu frame, en 2 blindklink moeren M5 gemonteerd geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door Winston op 22 mar 2021 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikes&Coffee What else?
Ik heb ergens op m'n PC een animatie staan van de belastingen op een fietsframe en een bovenbuis wordt zeker niet zwaar belast.
Zolang je uit de buurt blijft van balhoofd en zadelpen is er w.s. niks aan de hand.
Even los van de vraag of het uberhaupt nodig is.
Zolang je uit de buurt blijft van balhoofd en zadelpen is er w.s. niks aan de hand.
Even los van de vraag of het uberhaupt nodig is.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
echt 'nodig' is het natuurlijk niet.
Ik ben blij te horen dat @winston het toch al een keer heeft gedaan...
Ik blijf natuurlijk weg van balhoofd en zadelpen.
Het is gewoon een makkelijke manier om dingen te bevestigen zonder straps en dergelijke...
Ik ben blij te horen dat @winston het toch al een keer heeft gedaan...
Ik blijf natuurlijk weg van balhoofd en zadelpen.
Het is gewoon een makkelijke manier om dingen te bevestigen zonder straps en dergelijke...
-
- Forum-lid HC
https://www.futurumshop.nl/sks-anywhere ... 58QAvD_BwE
Is dat niet een betere oplossing?
Is dat niet een betere oplossing?
- borgmonster
- Forum-lid
Ik heb eens gaatjes laten boren en van die bidonlugs erop laten solderen. Maar dat was een stalen frame dat toch al moest worden overgespoten. Geen enkel probleem mee gehad.
Of dat bij jouw frame ook lukt weet ik natuurlijk niet.
Of dat bij jouw frame ook lukt weet ik natuurlijk niet.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6