Ik heb nu voor t eerst ervaring met een AliExpress shirt. Een Spexcel met lange mouwen en heel dunne ThermoRoubaix fleece. Lijkt en voelt een beetje als velours aan de geborstelde kant. Marineblauw, 3 zakken op de rug, en 1 verhulde zak met rits achter de rechterzak. Heel goede kwaliteit doorlopende rits en achter de rits een strookje windvanger. Héle nette afwerking, stof leek op t eerste oog al goed. Zakken stevig en zakken niet uit. Pasvorm/fit is ook erg goed. Shirt maat XL, terwijl ik borstomvang 96cm heb, taille 84cm en meestal maat S of M draag bij NL/EU kleding.. Shirt overgekocht van iemand waarbij het shirt net te strak zat en maat groter heeft besteld. Ik kan dus geen link delen van welk shirt exact, met zekerheid.
Vandaag voor t eerst mee gereden. Bewolkt, hele fijne sproei-regen (extreem hoge luchtvochtigheid), 6 graden buitentemperatuur, windkracht 4 à 5 tegen, gevoelstemperatuur 2 graden volgens m'n weer-app. De perfecte test dus
Had er enkel een Brynje mesh base layer onder aan, wel andere base layers en een long sleeve mee voor als ie toch echt te koud zou zijn. Maar integendeel, ik had t juist net iets te warm, dus ritsje iets open gezet maar dat was met de tegenwind niet zo'n goed idee..
De wind leek niet echt door het shirt heen te komen.
Breathability was erg goed, stof voelde heel erg fijn aan tijdens het rijden en niet klam na de rit. Stof nam ook geen vocht op van de sproei-regen. En rits openen en sluiten met 1 hand ging ook dikke prima
Het shirt heeft echt een hele goede eerste indruk achtergelaten.
Ik ga nu gelijk eentje geïnspireerd op Brevet lijn van Rapha bestellen met 1 band licht kleur en 1 band reflectieve stof, want enige wat het hierboven besproken shirt niet heeft is die banden om zichtbaarheid in slecht weer en donker te vergroten..
Ben ook heel benieuwd wat de temperature-range waarbij dit shirt fijn draagt. Het kon zeker nog een graad of drie kouder zonder thermo base layer bij zelfde windsnelheid tegen (en dan is t echt extreem K-weer met meest nare combi net boven nul, wind en hoge luchtvochtigheid en sproei. Brrrr) Zonder tegenwind had ik t waarschijnlijk ook iets open kunnen ritsen en had t ook bij iets hogere temperaturen vast nog fijn gedragen.