Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ervaring Campognolo wielen

Andrescycling
Forum-lid

Andrescycling 30 mar 2021 15:14

Beste medefietsers,

Heeft er iemand ervaring met Campagnolo wielen en misschien specifiek de Calima.
Hoe zijn de lagers en de freehub?

Met vriendelijke groeten.
Laatst gewijzigd door Andrescycling op 30 mar 2021 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

leon1
Forum-lid

leon1 30 mar 2021 15:46

Geen idee of ik hier in de maling word genomen...maar ik denk dat er hier wel iemand rondfietst met wielen van Campagnolo ja....

Verder is het Campagnolo met een 'a' en als je de zoekfunctie benut dan zie je dat de kwaliteit buiten kijf staat. Verder hangt het nogal van het gebruik en de gebruiker af hoe lang ze meegaan. Die Calima wielen zijn lekker voordelig maar wel zwaar. Industrielagers zijn in ieder geval makkelijk te vervangen als het zover is.

Edit: en nu zie ik nog een ander topic waarin je al een besluit hebt genomen en dan maak je deze post aan... :?:
Ride bikes, not tanks!

buddo
Forum-lid

buddo 30 mar 2021 15:52

leon1 schreef: 30 mar 2021 15:46 Geen idee of ik hier in de maling word genomen...maar ik denk dat er hier wel iemand rondfietst met wielen van Campagnolo ja....
Daar twijfelde ik ook al aan... het is net zoiets als vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met Shimano schakelgroepen :lol:

De Calima is toch de moderne/bredere versie van wat 'vroeger' de Khamsin was?

Los daarvan; Campagnolo heeft inderdaad een ijzersterke reputatie op wielen gebied. De Calima is zwaar, maar voordelig en bomb-proof volgens mij.

Plaats reactie