Merida
-
- Forum-lid HC
Kwaliteitsvol; Ja
Te prijzig; Nee
Imago probleem: Ja......
In mijn ogen een beetje hetzelfde als Giant, hoewel ik Giant dan nog iets hoger aansla.
Kwalitatief goede fietsen uit Taiwan, zelfs een van de grootste leading carbonfabrikanten (Giant), maar je ziet ze op iedere straathoek als gewone fiets (Giant).
Goede prijs/kwaliteitverhouding maar wekken bij mij totaal geen emotie of begeerte op (Merida en Giant)...
En bij mij is een fiets een stukje emotie...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Merida is een van de echte carbon frame fabrikanten.
Zij maken, naast die van een pak andere merken, hun frames zelf.
Ik heb ooit en Merida Scultura Evo gehad.
Was een fantastische fiets.
Zij maken, naast die van een pak andere merken, hun frames zelf.
Ik heb ooit en Merida Scultura Evo gehad.
Was een fantastische fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben vorig jaar aan de Merida geraakt. Ik vind het design van Merida vaak uitgesproken lelijk, met uitzondering van sommige limited editions dus (Zie foto).
Zo duur is het dus niet om een fiets te laten smoelen. Mat zwart laagje, paar witte en zwarte lijntjes, subtiele merknaam-stickers, klaar!
Jammer dat ze er geen vervolg aan hebben gegeven.
Daar kwam bij dat deze fiets een atypische uitrusting had ("aero", lange kooi, bijna endurance geometrie).
Frame is prima (levenslange garantie, heel stabiel en toch wendbaar) & wieltjes zijn ook erg fijn. Ben er nog steeds erg blij mee!
Zo duur is het dus niet om een fiets te laten smoelen. Mat zwart laagje, paar witte en zwarte lijntjes, subtiele merknaam-stickers, klaar!
Jammer dat ze er geen vervolg aan hebben gegeven.
Daar kwam bij dat deze fiets een atypische uitrusting had ("aero", lange kooi, bijna endurance geometrie).
Frame is prima (levenslange garantie, heel stabiel en toch wendbaar) & wieltjes zijn ook erg fijn. Ben er nog steeds erg blij mee!
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Sinds vorige week de trotse bezitter van een Merida Reacto 5000 2021 (team edition). Ik ben er in elk geval erg blij mee! Met mijn wensen (Carbon, Ultegra, schijfremmen, Aero, prijs rond € 2500 kwam deze naar boven drijven. Ik heb geen vergelijkbare fietsen gevonden die de kabels zo mooi weggewerkt hebben. Na een proefrit (weliswaar op een 8000) en de vaststelling dat de geometrie perfect voor mij is besloten tot aanschaf. Was wel een zoektocht om een fm te vinden die er 1 in mijn maat (54) op voorraad had. Op dit moment 4 ritten gereden van 20 tot 120 km, allemaal prima bevallen. Toekomstige wensen/mogelijke upgrades: Ultegra Crankset (nu RS510), wielen.
Volgens Wikipedia heeft in 2001 Merida 49% van de aandelen van Specialized verworven.
Geen idee of ze die nog steeds hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Merida_Bikes
https://en.wikipedia.org/wiki/Specializ ... Components
Verder nog gevonden:
https://www.mtbr.com/threads/merida-is- ... t-10135358
Ik geloof dat Merida nog steeds niet verkoopt in USA, waarschijnlijk dus omdat ze daar Specialized op hun thuismarkt niet in de weg willen zitten.
@Bernard - ik vind het een schitterende fiets - mooie kleurstelling. Veel veilige en plezierige ritten toegewenst op deze aero machine. Een paar 45mm carbon wielen zou de max zijn voor deze fiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Prachtige fiets de Scultura Endurance, maar weer is deze nog te koop?