Wielerseizoen 2021
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Goede sprint gereden van die ploeg. En ik vroeg me af, was Bennet de lead out voor Cavendish? En met dat, plus beetje afwachtend, wat ingesloten raakte en daarmee er niet meer aan kwam bij Phillipsen?
Overigens Kelderman weer tegen 't asfalt in het Baskenland. Zag er niet fraai uit deze keer.
Overigens Kelderman weer tegen 't asfalt in het Baskenland. Zag er niet fraai uit deze keer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Tja, hoop voor hem dat hij echt een keer een heel seizoen kan laten zien waar hij toe in staat is.MarkVeenstra schreef: ↑07 apr 2021 18:38 Overigens Kelderman weer tegen 't asfalt in het Baskenland. Zag er niet fraai uit deze keer.
Maar naar verluidt is hij gisteren ook al gevallen.
Lijkt toch niet een van de strakst sturende renners in het peloton.
Om goede uitslagen te rijden zul je toch ook op de fiets moeten blijven zitten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 01 mar 2017 06:28
Ik vond het gewoon een opmerkelijk technisch weetje dat ze met clinchers rijden en niet met tubes of tubelessKeezx schreef: ↑06 apr 2021 23:18kempenzoon schreef: ↑06 apr 2021 19:58 En toch opmerkelijk vind ik dat ze bij quick step met latex binnenbrandjes rijden
https://cyclingtips.com/2021/04/the-tou ... clinchers/
En wat vind je daar opmerkelijk aan?
Dat de technische staf van Deceuninck met jou van mening verschilt vind ik nou weer niet zooo opmerkelijk.
Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn?kempenzoon schreef: ↑07 apr 2021 19:22Ik vond het gewoon een opmerkelijk technisch weetje dat ze met clinchers rijden en niet met tubes of tubelessKeezx schreef: ↑06 apr 2021 23:18kempenzoon schreef: ↑06 apr 2021 19:58 En toch opmerkelijk vind ik dat ze bij quick step met latex binnenbrandjes rijden
https://cyclingtips.com/2021/04/the-tou ... clinchers/
En wat vind je daar opmerkelijk aan?
Dat de technische staf van Deceuninck met jou van mening verschilt vind ik nou weer niet zooo opmerkelijk.
Minder kans op lek rijden?
Ligt aan de filosofie van Roval/Specialized. Clinchers met latex binnenband rolt net zo licht als tubes en het verschil in gewicht is tegenwoordig zo klein dat 2 verschillende velgen ontwikkelen de moeite niet is. Vanwege schijfremmen is het risico op klapband vanwege de hitte ook niet meer aan de orde bij latex.
Tubeless velgen moeten zwaarder gemaakt worden en zijn daarom nog niet interessant genoeg.
Tubeless velgen moeten zwaarder gemaakt worden en zijn daarom nog niet interessant genoeg.
Campagnolo Ultra Dork
Specialized heeft een tijdje geleden vol op Tubeless ingezet. En dan hebben ze bij de lancering van hun nieuwe Roval wielen (hookless) een aantal probleempjes gehad waardoor ze die wielen niet meer als tubeless durfden verkopen (schrik voor claims). Het resultaat is dat de nieuwe Roval wegwielen op de markt kwamen als clinchers, niet tubeless ready, geheel tegen de voorheen door Specialized gekozen richting in, en ook geheel tegen de markt in.
Wat je nu bij 'hun' profploegen ziet is gedeeltelijk een gevolg hiervan.
Wat je nu bij 'hun' profploegen ziet is gedeeltelijk een gevolg hiervan.
Ja, je kunt ook stellen dat Specialized het niet voor elkaar krijgt om een fatsoenlijke tubeless velg te bouwen met een concurrerend gewicht maar ik dacht: Laat ik het netjes houden want big $ heeft het al zo lastig op dit forum .
Campagnolo Ultra Dork
Niet als je ze met hookless rims maakt. Dan kunnen ze juist lichter worden. Kijk maar naar de nieuwe zipp firecrest 303. Heeft een gewicht van 1350gr. En is er uitsluitend voor tubeless.
o'7o
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niet alleen hier hoor. Heel grappig (eigenlijk genant) topic op mountainbikeforum over de huidige generatie Brain-dempers die ook weer kapot gaat.
Less is bore
Je moet ze credits geven, alleen al voor hun vasthoudendheid, dat ze daar een jaar of 20 mee blijven aanmodderen.
Aan de andere kant: niet iedereen zit te wachten op tubeless op de racer. Het is dan wel fijn dat iemand nog goede clinchers aanbiedt.
En gezien de resultaten van de ploeg is er geen gebrek aan snelheid en volgens mij zie ik ze ook niet bovengemiddeld langs de kant van de weg staan met een lekke band.
Maar dat is ze dus niet gelukt en daarom hebben ze heel snel een andere route gekozen. Hadden ze met die Brain dempers misschien ook moeten doen .
Aan de andere kant: niet iedereen zit te wachten op tubeless op de racer. Het is dan wel fijn dat iemand nog goede clinchers aanbiedt.
En gezien de resultaten van de ploeg is er geen gebrek aan snelheid en volgens mij zie ik ze ook niet bovengemiddeld langs de kant van de weg staan met een lekke band.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mwaa het is meer de consument die eigenwijs doet en Speci heeft geen zin in claims. Ik ben zeker geen fan van de grote S, in tegendeel, maar hier moet ik het toch voor ze opnemen
Hookeless is gewoon the way to go en werkt perfect. Ik rijd het zelf al bijna vier jaar. Als je je maar aan de maximale bandenspanning houd van circa 6 bar. Mijn wielbouwer heeft een paar honderd sets verkocht en er is 1 band vanaf geknald, natuurlijk weer een conti, hoe kan het ook anders..... op 8,5 bar. Dat is dus twee keer fout.
En dat doen de eigenwijze wielrennertjes dus weer zelf! Die gaan ze lekker op 8 bar zetten. Dan klapt er een keer 1 af en krijgt speci de schuld.
Een TL velg is overigens niet zwaarder. Ik denk echt niet dat er nog veel winst kan worden behaald in het gewicht van een velg van carbon. 350 gram voor een 33mm 21c velg. 55mm op 460. 320gram voor een MTB velg 27c. Het houd een keer op.
Er is ook feitelijk geen verschil in een TL velg en clincer.