De soap continues!
Trapas eruit gekregen. Ik verwachte een instapmodel Shimano maar... er zat een Power Pro 7418ST van, als ik Google, FSA. Niet slecht! En nog in goede staat. Maar te smal nu.
Op Marktplaats een NOS setje gescoord. Combi trapas & crankstel. Werd als 126mm breedte geopperd. Nog in ongeopende doos en originele (bescherm)vet er nog op. Voor weinig. Kat in het bakkie! Althans... nu werkt het nog niet. Ik vermoed dat die nieuwe trapas en crankset ook niet bij elkaar horen:
Crankstel: Shimano FC-M311
Trapas: Shimano BB UN300-K 123mm (en niet 126mm)
Terug bij af dus... Want dat nieuwe, niet passende crankstel is ook een FC-M311. Sterker nog; de nieuwe in doos is meer voor urban: met chain guard en grotere triple 28/38/48 en 175mm cranks. Nou, lekker stoempen voor de 10-jarige
En de trapas is ongeveer net zo lang als de FSA die erin zat. Maar ja ook deze nieuwe FC-M311 heeft net als de andere FC-M311 een offset van -5 ofzo. De Sugino -1. Dus ook deze geinstalleerd en middelste chain ring komt op 50mm uit waar je 42-45mm wil volgens mij.
Hele spullenboel maar verpatsen en een 127mm(?) trapas scoren. Snap niet zo goed die crankstellen met die offset van -5mm. Dan heb je toch enorme trapassen nodig?
Edit: 22:19 He, wacht even... Die doos van het crankstel zegt dus eigenlijk: je hebt 123mm nodig. En die heb ik. Nu snap ik er geen biet meer van.