Nieuwe banden voor zomer
De Four Seasons lijken echt voor eeuwig mee te gaan.
Ik heb ze na twee winters weggedaan omdat ze echt weinig feedback geven. Zijn heel stevige, harde banden. Maar ze waren nog lang niet op.
Ik rij in de winter nu met Vittoria Rubino endurance.
Ik heb ze na twee winters weggedaan omdat ze echt weinig feedback geven. Zijn heel stevige, harde banden. Maar ze waren nog lang niet op.
Ik rij in de winter nu met Vittoria Rubino endurance.
Ik voel echt een verschil in de bochten tussen die 4 seasons en bv de Turbo Cotton van Specialized. Hoop dat ik nu met de GP5000 ook merk dat ik meer gevoel heb in de bochten. Ook bij mijn eerste ritten voelde ik goed dat de 4 seasons een stuk lomper waren, maar ik ben wel maar 1x lek gereden op een hele winter, dus dat neem ik er graag bij. Denk dat gewicht trouwens niet zo'n rol speelt, aangezien je de spanning toch wat aanpast naargelang je gewicht...Drossie2 schreef: ↑22 apr 2021 12:09Is dat zo?Tomasz007 schreef: ↑12 apr 2021 14:58Bedankt voor de hulp dit keer Jouw referentie naar tractorband versterkt mijn idee trouwens dat ik best wel wissel voor de zomer, heb nu ook het gevoel met heel logge band op weg te zijn, het ligt dus niet aan mij.havana schreef: ↑12 apr 2021 14:03 On topic dan maar?
1. Niet te zeggen, hangt af van weersomstandigheden, druk, wegdek, gewicht, enz. Dit gezegd hebbende, zo'n tractorband zou m.i. minimaal 4k mee moeten gaan, waarschijnlijk meer. Eventueel voor en achter omwisselen.
2. Maakt geen fluit uit
3. GP5000 is op zich een prima keuze (de clincher, de tubeless variant is een drama). In principe heeft ieder merk wel een goede alleskunner in het gamma. Bijvoorbeeld de Pro One van Schwalbe is ook goed.
Ik rijd op mijn woon- werkfiets ook met de GP 4 seasons.
Mijn fiets weeg met spatborden, verlichting en gps samen net geen 11kg.
Ik weeg 80kg en heb telkens bagage mee.
Ik vraag me oprecht af of een andere band een voelbaar verschil zou geven.
Voel je een verschil tussen beide banden?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Bedankt voor de tips, ik probeer ze ergens op te hangen waar ze niet teveel in het licht hangen.Ramon73 schreef: ↑22 apr 2021 14:29Hoeveel km je nog kunt rijden is op afstand niet te zeggen. Met de GP5000 haal ik iets van 6000-7000km maar ik ga wel door totdat het canvas er doorheen komt.Tomasz007 schreef: ↑12 apr 2021 13:41
- De Four Seasons hebben nu 3.500km, ik veronderstel dat deze volgend najaar er terug op kunnen voor nog enkele kilometers? Hoeveel kilometers zou ik daar gemiddeld mee kunnen doen?
- Hoe bewaar ik ze best?
- Welke band zouden jullie me aanraden voor nu? Ik heb zelf wat research gedaan en kom uit bij Conti GP5000, wat denken jullie?
Qua bewaren, gewoon op normale temperatuur (kelder beter dan zolder) en liefst in het donker (UV doet de weekmakers in rubber verdwijnen).
GP5000 is een prima band, maar wel duur. Ik rij er zelf ook mee en ben er tevreden van, nooit iets anders gehad (ja, de GP4000).
Altijd heel subjectief. Eigenlijk zou je ze eens direct na elkaar moeten testen.
Puur subjectief zou ik zeggen dat de Rubino's ietsje soepeler waren. Maar ze lieten zich bv ook moeilijk op de velgen leggen .
Beide banden zijn vooral kilometervreters. Ik merk niet meteen dat zo'n banden het beter doen in de winter. Het heeft vooral met breedte te maken. Sowieso gaat er 's winters zowat een bar minder druk in de bandjes.
Na jarenlang Schwalbe One op de racer te hebben gehad, nu eens Vittoria Rubino Pro G2 er op gelegd. Wat ik wel jammer vind is dat de minimum bandendruk 7,8 bar moet zijn.
Dit geeft bij 25 mm banden toch wel wat minder comfort als wat eigenlijk de bedoeling is van 25 mm banden. Hoe denken jullie hierover?
En al twee keer lek gehad in 700 km.
Dit geeft bij 25 mm banden toch wel wat minder comfort als wat eigenlijk de bedoeling is van 25 mm banden. Hoe denken jullie hierover?
En al twee keer lek gehad in 700 km.
Bikers are not alone
In het korte verleden reed ik altijd met Continental 4000.
Toen ik een Bianchi kocht zaten daar Vittoria Zaffiro bandjes onder.
Na 3700 vervangen voor Vittoria Corsa G Isotech. Kon gevoelsmatig niet terug naar Conti
Met deze eerste set 0x lek gereden. Met de 2e set 1x. Dit was de 'G+" versie.
Met beide ca 5000 gereden.
Nu heb ik de Vittoria Race Corsa Control G2. En al 3x lek in krap 1500km
Ze moeten nog even mee maar als ik snel weer lek rijd dan vervang ik ze meteen.
Wel jammer want ze rijden heerlijk. Grip en comfort.
Wil dan een keer de Pirelli proberen.
Zie wel dat er 3 verschillende zijn maar niet echt duidelijk welke ik zou moeten hebben.
Velo, Road en Race.
Iemand?
Toen ik een Bianchi kocht zaten daar Vittoria Zaffiro bandjes onder.
Na 3700 vervangen voor Vittoria Corsa G Isotech. Kon gevoelsmatig niet terug naar Conti
Met deze eerste set 0x lek gereden. Met de 2e set 1x. Dit was de 'G+" versie.
Met beide ca 5000 gereden.
Nu heb ik de Vittoria Race Corsa Control G2. En al 3x lek in krap 1500km
Ze moeten nog even mee maar als ik snel weer lek rijd dan vervang ik ze meteen.
Wel jammer want ze rijden heerlijk. Grip en comfort.
Wil dan een keer de Pirelli proberen.
Zie wel dat er 3 verschillende zijn maar niet echt duidelijk welke ik zou moeten hebben.
Velo, Road en Race.
Iemand?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Kwam ook nog een topic tegen over de Pirelli. viewtopic.php?f=10&t=86043&hilit=race
Maar daar ook geen uitleg over de verschillende soorten.
Heb het antwoord hier gevonden.
En ook een setje "Velo's" op Marktplaats gevonden.
Maar daar ook geen uitleg over de verschillende soorten.
Heb het antwoord hier gevonden.
En ook een setje "Velo's" op Marktplaats gevonden.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)