Enzzo schreef: ↑01 mei 2021 12:07
rene schreef: ↑01 mei 2021 10:23
@Enzzo : dus omdat het toerisme zo belangrijk is, moet het coronapaspoort er snel komen ?
Zoals Mao al zegt; dan maar effe niet. Ik ben absoluut niet van plan het coronapaspoort te halen / aan te vragen, want het is nogal eng in mijn beleving.
Lekker gechargeerd hoor! Lees mijn betoog even goed aub
Je betoog :
Wie zijn “ze in het zuiden”?
Je realiseert je toch wel dat veel gebieden rond de Middellandse zee, de Adriatische zee en de Egeïsche zee heel erg afhankelijk zijn van toerisme? Daar is het hele economische systeem op gebouwd. Het zou een grote schande zijn als de EU die gebieden laat vallen!
Hetzelfde geldt trouwens voor de Alpen, de Dolomieten, de Jura, de Pyreneeën en de Picos de Europa. Ander tourisme maar eveneens van economisch belang
Het is echt wel in ons (fietsers) belang dat zo’n coronapaspoort er snel komt. Hoe belachelijk het ook is. Maar het is nog belangrijker voor de gedupeerde ondernemers in de bovengenoemde streken. Als die er niet meer zijn kun je namelijk ook als wielertoerist niet meer terecht in die gebieden.
Erg dat ik hieruit destilleer dat vakantie/toerisme de hoofdmoot is ??
Maar nogmaals : Ik ga me zeker niet laten vaccineren omdat de vakantie zogenaamd heilig is. Dan maar een jaartje in eigen land. Wie weet illegaal naar het buitenland - en zolang iedereen uit mijn comfort zone blijft ( 1,5 mtr ) is er niets aan de hand.
Nu ben ik ook niet zo'n triest persoon die het shoppen heeft gemist en in de rij staat bij de IKEA of Primarkt, of afgelopen week al heel hip op het terras heeft gezeten ... oe oe oe omdat het weer kan.
Maar ook dit topic gaat weer de kant op van het oude corona topic met voor en tegenstanders ( vaccinatie / coronapaspoort / vakantie e.d. )...
Maar nog een kritische kanttekening.
* je bent op vakantie voor 3 weken in het buitenland. Blijft dan je negatieve test en paspoortje dan 3 weken geldig of moet je tussentijds testen ? Kan iemand je de deur wijzen ( restaurant of zo ) als je test ouder is dan 1 week - wie gaat de 2e test betalen voor jou en je gezin. Moet je bij terugkomst in Nederland weer een test ondergaan of ergen in quarantaine als je vakantieland risico land wordt...
En waar worden de negatieve testen verkocht ( goede handel ) ? Want waar er brave burgers zijn , daar zijn zeker ook minder brave burgers.