Tubeless
Voorwiel van m'n Dt swiss pr1600 is wel beetje op kwa remrand, dus had een p1800 voorwiel gekocht. (verschil zit hem naar mijn idee vooral in de hub achter)
Zaterdag Schwalbe Pro One bandje erop gemonteerd, alleen laatste stukje wel bandenlichter gebruikt geen zin in pijnlijke handen.
Opgepompt en staat nu nogsteeds volledig op druk zonder latex erin gedaan te hebben, sluit allemaal goed af/aan dus zegmaar.
Zaterdag Schwalbe Pro One bandje erop gemonteerd, alleen laatste stukje wel bandenlichter gebruikt geen zin in pijnlijke handen.
Opgepompt en staat nu nogsteeds volledig op druk zonder latex erin gedaan te hebben, sluit allemaal goed af/aan dus zegmaar.
Dat was gisteren geen probleem (en ik heb zo'n dunne slang die IN het ventiel past)wasbeer2006 schreef: ↑29 apr 2021 14:13 Ik krijg het vaal al niet eens opgetrokken in die spuit en dan schud ik al heel goed!
Maargoed bij een mtb in de band kiepen en erom leggen is vaak niet zo'n probleem.
Gisteren dus de achterband moeten vervangen (Schwalbe Pro One TLE Addix 25mm), ik heb er 2200km mee gereden, niet echt veel vind ik. Met de Sworks Turbo deed ik niet veel meer maar had toch beter verwacht.
De laatste ritten al een paar keer een lekje gehad (steeds dicht zonder dat ik moest stoppen)
Zondag een wat groter lek dat niet gedicht werd. Ik heb er een plug (Dynaplug) in geduwd en dat werkte onmiddellijk en perfect.
Band nog een beetje opgepompt (CO2) en dan nog 150km gefietst zonder problemen.
Extra materiaal van de Dynaplug heb ik niet afgeknipt, gewoon mee gereden. Voel je niks van maar ziet er niet uit (stukje hangt er zo zielig, plat gedrukt bij)
De gewone One TLE lijkt wel langer mee te gaan, die zit al bijna 3000km onder de winterfiets/gravelfiets en ziet er nog goed uit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13879
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het lukt me echt niet met de race, misschien te lang gestaan de vloeistof waardoor die klontert, dat zou kunnen.
Toch vind ik de (oude) pro one ook wel heel vierkant worden en echt lang vind ik ze niet mee gaan.
Als deze op zijn ga ik ook hier de pirelli's proberen.
@Orlok, als de latex het gat eenmaal heeft gedicht, dan laat ik dat daarna altijd zo en ga ik niet de band repareren.
Overigens als ik het zo lees vind ik dat er heel veel wordt lekgereden door een aantal.
Ik moet voorzichtig zijn, maar het is alweer drie of vier jaar geleden en ruim 20k voor mij.
Nu ik mijn huidige pirelli's (geen tubeless) behoorlijk aan het oprijden ben, ik ben echt benieuwd wanneer ze op zijn. lijken wel niet te slijten. er zit nu ruim 6000 op en ik denk dat er nog makkelijk 2k op haal. Op een pro one, de oude max 3500
Toch vind ik de (oude) pro one ook wel heel vierkant worden en echt lang vind ik ze niet mee gaan.
Als deze op zijn ga ik ook hier de pirelli's proberen.
@Orlok, als de latex het gat eenmaal heeft gedicht, dan laat ik dat daarna altijd zo en ga ik niet de band repareren.
Overigens als ik het zo lees vind ik dat er heel veel wordt lekgereden door een aantal.
Ik moet voorzichtig zijn, maar het is alweer drie of vier jaar geleden en ruim 20k voor mij.
Nu ik mijn huidige pirelli's (geen tubeless) behoorlijk aan het oprijden ben, ik ben echt benieuwd wanneer ze op zijn. lijken wel niet te slijten. er zit nu ruim 6000 op en ik denk dat er nog makkelijk 2k op haal. Op een pro one, de oude max 3500
Als de vloeistof klontert, is er lucht aan geweest. Bus goed dicht doen en in een afsluitbaar plastic zakje houden (zat in zo'n zakje toen ik de bus binnen kreeg)
Mijn achterband was zeker niet vierkant (de oude GP4000SII had daar pas veel last van)
Als die Pirelli's in TL versie wat betaalbaarder worden, wil ik die wel eens proberen (60-70€ voor een band is overdreven voor mij)
Mijn achterband was zeker niet vierkant (de oude GP4000SII had daar pas veel last van)
Als die Pirelli's in TL versie wat betaalbaarder worden, wil ik die wel eens proberen (60-70€ voor een band is overdreven voor mij)
Als de latex het gat heeft gedicht ga ik het ook niet repareren maar als ik regelmatig merk dat ik met een band lek rijd vind ik dat toch vervelend en wil ik het repareren vanaf de binnenkant, maar dan moet je wel weten waar het lek zit. Dat vind ik wel een nadeel van tubeless banden.wasbeer2006 schreef: ↑04 mei 2021 09:04 @Orlok, als de latex het gat eenmaal heeft gedicht, dan laat ik dat daarna altijd zo en ga ik niet de band repareren.
Overigens als ik het zo lees vind ik dat er heel veel wordt lekgereden door een aantal.
Ik moet voorzichtig zijn, maar het is alweer drie of vier jaar geleden en ruim 20k voor mij.
Nu ik mijn huidige pirelli's (geen tubeless) behoorlijk aan het oprijden ben, ik ben echt benieuwd wanneer ze op zijn. lijken wel niet te slijten. er zit nu ruim 6000 op en ik denk dat er nog makkelijk 2k op haal. Op een pro one, de oude max 3500
Dat lekrijden valt mij overigens wel mee, het is dat die band van mij sinds het begin al enkele keren is lek gereden zonder dat ik hoefde te stoppen en wil toch minstens 4000 km er mee kunnen rijden. Grofweg 3000 km met een tubeless band vind ik veel te weinig vooral als deze aan de buitenkant nog niet is versleten (vierkant of canvas zichtbaar).
Het gemiddelde van al mijn tubeless banden (15 sets) is bijna 4000 km met uitschieters naar 8000 km (Fusion 3) maar ook net aan 1000 km (Pro One).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13879
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zie je aan de binnenkant niet een witte plek bij het lek? Dat was bij mij meestal wel het geval (MTB), zodoende kon ik ze dan toch vinden.
Nou ja, als het het enige gaatje is wel, Het is idd wel zo dat de latex zich bij het gaatje aan de binnenkant van de band ophoopt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik durf geen plastic bandenlichter op mijn Carbon velgen te zetten, ik ben bang dat mijn velg breekt. Dan maar zere handen.
Of zou breken van velg meevallen?
Velg is niet van plastic hé