Nieuwe buitenbanden nodig maar zie door bomen het bos niet meer
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
Gisteren ontdekte ik dat mijn achterband (Conti GP5000) aan vernieuwing toe is. Ruwe schatting was dat ik er 5000km op heb gereden en na controle komt het aardig in de buurt (bijna 4700km).
Geen noemenswaardige problemen met de Conti gehad. Paar keer lekke band, voor zover ik weet was het altijd de achterband. 1x duidelijke oorzaak: heel veel veeroosters.
Als je banden vergelijkt dan geeft op bv. Mantel dat lekbestendigheid van Vittoria Corsa Control G2 beter is. Maar ook heel veel negatieve reviews dat mensen vrij snel lekke banden krijgen bij nat wegdek. Ik rijd overigens wel hoofdzakelijk bij droog weer, alhoewel gisteravond toen ik dacht dat het droog was ik toch een buitje op mijn hoofd kreeg.
Met het oog op veiligheid, want als het wegdek wel nat wordt, word ik wel voorzichtiger (maar wie niet?), zit ik ook wel te denken aan een all season band. Die heeft 'uiteraard' een hogere rolweerstand. Maar hoeveel merk je daarvan als ik pakweg 30km/u fiets?
Kans is groot dat ik toch weer GP5000 aanschaf, maar ben ook altijd in voor iets anders/nieuws.
Alvast bedankt.
Geen noemenswaardige problemen met de Conti gehad. Paar keer lekke band, voor zover ik weet was het altijd de achterband. 1x duidelijke oorzaak: heel veel veeroosters.
Als je banden vergelijkt dan geeft op bv. Mantel dat lekbestendigheid van Vittoria Corsa Control G2 beter is. Maar ook heel veel negatieve reviews dat mensen vrij snel lekke banden krijgen bij nat wegdek. Ik rijd overigens wel hoofdzakelijk bij droog weer, alhoewel gisteravond toen ik dacht dat het droog was ik toch een buitje op mijn hoofd kreeg.
Met het oog op veiligheid, want als het wegdek wel nat wordt, word ik wel voorzichtiger (maar wie niet?), zit ik ook wel te denken aan een all season band. Die heeft 'uiteraard' een hogere rolweerstand. Maar hoeveel merk je daarvan als ik pakweg 30km/u fiets?
Kans is groot dat ik toch weer GP5000 aanschaf, maar ben ook altijd in voor iets anders/nieuws.
Alvast bedankt.
1. 5000 km vind ik heel netjes voor zo'n band.
2. Een Vittoria Corsa Control G2 is never, never nooit lekbestendiger dan deze Conti.
3. Van kleine verschillen in rolweerstand merk je niks (al denken mensen vaak van wel), maar dat betekent nog niet dat deze verschillen niet bestaan.
2. Een Vittoria Corsa Control G2 is never, never nooit lekbestendiger dan deze Conti.
3. Van kleine verschillen in rolweerstand merk je niks (al denken mensen vaak van wel), maar dat betekent nog niet dat deze verschillen niet bestaan.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
5000 is ook netjes denk ik. Misschien dat daar de 5000 voor staat?havana schreef: ↑04 mei 2021 08:32 1. 5000 km vind ik heel netjes voor zo'n band.
2. Een Vittoria Corsa Control G2 is never, never nooit lekbestendiger dan deze Conti.
3. Van kleine verschillen in rolweerstand merk je niks (al denken mensen vaak van wel), maar dat betekent nog niet dat deze verschillen niet bestaan.
Hmm... Mantel geeft de Vittoria 4 sterren voor lekbestendigheid en de Conti 3 sterren.
Qua rolweerstand, tja, hoe groot het verschil is tussen 5 sterren en 3 sterren is ook lastig na te gaan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13982
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als de GP5000 bevallen en je ziet door de bomen het bos niet meer....
Koop weer de GP5000 zou mijn advies zijn.
Vind je het leuk om wat anders te testen, lees de diverse topics etc.
Koop weer de GP5000 zou mijn advies zijn.
Vind je het leuk om wat anders te testen, lees de diverse topics etc.
Vredestein Fortezza Senso All Weathers zijn behoorlijk bullet proof. Daarmee rijd ik over alle ondergrond zonder lek te rijden.
Ik rijd zomer en winter met mijn gp4000 bandjes en dat gaat tot nu toe ook gewoon goed.
Als je huidige banden nu goed bevallen waarom zou je dan iets anders nemen?
De gp5000 staat volgens mij bekend als een van de betere banden namelijk. (Al zijn er wel meer goed natuurlijk)
Met regen blijft er meer aan je band plakken waardoor scherpe steentjes je band in kunnen snijden. Maar als je een droogweer fietser bent heb je daar sowieso minder last van.
Als je huidige banden nu goed bevallen waarom zou je dan iets anders nemen?
De gp5000 staat volgens mij bekend als een van de betere banden namelijk. (Al zijn er wel meer goed natuurlijk)
Met regen blijft er meer aan je band plakken waardoor scherpe steentjes je band in kunnen snijden. Maar als je een droogweer fietser bent heb je daar sowieso minder last van.
Ligt er toch ook aan welk wegdek etc.DikkieDick schreef: ↑04 mei 2021 08:415000 is ook netjes denk ik. Misschien dat daar de 5000 voor staat?havana schreef: ↑04 mei 2021 08:32 1. 5000 km vind ik heel netjes voor zo'n band.
2. Een Vittoria Corsa Control G2 is never, never nooit lekbestendiger dan deze Conti.
3. Van kleine verschillen in rolweerstand merk je niks (al denken mensen vaak van wel), maar dat betekent nog niet dat deze verschillen niet bestaan.
Hmm... Mantel geeft de Vittoria 4 sterren voor lekbestendigheid en de Conti 3 sterren.
Qua rolweerstand, tja, hoe groot het verschil is tussen 5 sterren en 3 sterren is ook lastig na te gaan.
Grofweg zijn er 3 type banden.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
ik rijd nu een tijdje met de corsa control 25mm,
ik heb ook veel met de conti s4000 gereden, de 23mm normaal en 28mm 4season.
tussendoor ook met de allweather senso,
de volgende band wordt weer een corsa control: een doorn,spijker of glas gaat door iedere band.
en als je maar steentjes plukt komt het wel in orde met de lekke banden.
de senso en coni 4season pakten niet veel steentjes op.
de conti 4000 en corsa control pakken wel steentjes op, maar zijn ook iets meer koersbandjes.
de conti 4 season is fijn als woonwerk/winter bandje.
trouwens sinds ik met latex binnenbanden rijd, rijd ik ook minder lek
ik heb ook veel met de conti s4000 gereden, de 23mm normaal en 28mm 4season.
tussendoor ook met de allweather senso,
de volgende band wordt weer een corsa control: een doorn,spijker of glas gaat door iedere band.
en als je maar steentjes plukt komt het wel in orde met de lekke banden.
de senso en coni 4season pakten niet veel steentjes op.
de conti 4000 en corsa control pakken wel steentjes op, maar zijn ook iets meer koersbandjes.
de conti 4 season is fijn als woonwerk/winter bandje.
trouwens sinds ik met latex binnenbanden rijd, rijd ik ook minder lek
+1bakboord1 schreef: ↑04 mei 2021 09:43 Ik rijd zomer en winter met mijn gp4000 bandjes en dat gaat tot nu toe ook gewoon goed.
Als je huidige banden nu goed bevallen waarom zou je dan iets anders nemen?
De gp5000 staat volgens mij bekend als een van de betere banden namelijk. (Al zijn er wel meer goed natuurlijk)
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
Dank voor alle reacties. Ik zit nog steeds te dubben of ik in de winter door wil rijden, maar dat is van later zorg. Afgelopen winter overigens met heel veel plezier op de Tacx binnen gereden, weliswaar tot minder plezier van mijn huisgenoten.
GP5000's besteld die als het goed is morgen binnen komen. Latex binnenbandjes heb ik me nog niet in verdiept. Heb nu de standaard Schwalbe SV15. Plakken doe ik nooit. Als ik een lek heb gaat ie in de kliko.
GP5000's besteld die als het goed is morgen binnen komen. Latex binnenbandjes heb ik me nog niet in verdiept. Heb nu de standaard Schwalbe SV15. Plakken doe ik nooit. Als ik een lek heb gaat ie in de kliko.