Nieuwe buitenbanden nodig maar zie door bomen het bos niet meer
Bij relatief stugge buitenbanden zoals de Conti's hebben latex binnenbanden IMHO meer nadelen dan voordelen. Al zullen de latexfanaten dit met klem ontkennen
Goed voor de handel maar slecht voor "duurzaamheid" want zo'n binnenband kan makkelijk nog een paar keer worden geplakt.DikkieDick schreef: ↑04 mei 2021 10:56Heb nu de standaard Schwalbe SV15. Plakken doe ik nooit. Als ik een lek heb gaat ie in de kliko.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
Ik weet het maar mijn plakkwaliteiten zijn dusdanig dat ik niet met een fijn gevoel op de fiets zit met een geplakte band.Orlok schreef: ↑04 mei 2021 12:15Goed voor de handel maar slecht voor "duurzaamheid" want zo'n binnenband kan makkelijk nog een paar keer worden geplakt.DikkieDick schreef: ↑04 mei 2021 10:56Heb nu de standaard Schwalbe SV15. Plakken doe ik nooit. Als ik een lek heb gaat ie in de kliko.
Duurzaamheid is leuk, gezondheid is wat mij betreft nog altijd belangrijker. Het is dat ik niet meer binnenbanden rijd, maar toen ik dat nog wel deed: ik ga echt niet met 70-100 km/uur een berg af bollen met een geplakte binnenband. Al is het maar voor de peace of mind, of het gebrek daaraan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51
Ik heb nooit begrepen dat vrijwel iedereen voor de uitgekauwde Conti's gaat.Rol zelf al een paar jaar op Michelin, naar volle tevredenheid nu de Power Road. Ook iets goedkoper dan Conti 5000. Uiterlijk is minder geworden door de gele teksten maar bij Conti dat rare Duitse vlaggetje.
Hierna maar eens Pirelli proberen. Kwalitatief zal er tussen al deze banden denk ik niet veel verschil zitten, schwalbe, Pirelli, Conti en Michelin. Ik ga dan gewoon voor de mooiste. Ervaring met Vittoria Corsa: drama, magneet voor gruis en vaak lek.
Hierna maar eens Pirelli proberen. Kwalitatief zal er tussen al deze banden denk ik niet veel verschil zitten, schwalbe, Pirelli, Conti en Michelin. Ik ga dan gewoon voor de mooiste. Ervaring met Vittoria Corsa: drama, magneet voor gruis en vaak lek.
Ik zie het jou al doen met 70-100 km/h de berg af.havana schreef: ↑04 mei 2021 12:44 Duurzaamheid is leuk, gezondheid is wat mij betreft nog altijd belangrijker. Het is dat ik niet meer binnenbanden rijd, maar toen ik dat nog wel deed: ik ga echt niet met 70-100 km/uur een berg af bollen met een geplakte binnenband. Al is het maar voor de peace of mind, of het gebrek daaraan.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=33wwpv_Dm3s&t=691s[/youtube]
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
lijkt mij ook zo, de conti's hebben een stuggere wang.
de corsa's hebben wel wat voordelen in combinatie met latex binnenbanden.
het lijkt mij net als veloflex, turbo cotton, corsa, challenge achtige banden die een soepele wang hebben dat daar een voordeeltje van letex binnenbanden is,
Ik heb eerst altijd Conti gereden, maar nu ook de Michelin Power Road. Erg tevreden mee. Meer dan goed genoeg voor mijn fiets escapades.franciscus82 schreef: ↑04 mei 2021 12:45 Ik heb nooit begrepen dat vrijwel iedereen voor de uitgekauwde Conti's gaat.Rol zelf al een paar jaar op Michelin, naar volle tevredenheid nu de Power Road. Ook iets goedkoper dan Conti 5000. Uiterlijk is minder geworden door de gele teksten maar bij Conti dat rare Duitse vlaggetje.
Hierna maar eens Pirelli proberen. Kwalitatief zal er tussen al deze banden denk ik niet veel verschil zitten, schwalbe, Pirelli, Conti en Michelin. Ik ga dan gewoon voor de mooiste. Ervaring met Vittoria Corsa: drama, magneet voor gruis en vaak lek.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13982
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Verschil tussen de Michelins en de Pirelli:
Pirelli blijft veel beter rond, Michelin wordt wel wat vierkant.
Michelin voelt iets harder aan.
Verschillen zijn klein. Overal komt de Michelin bij mij net na de Pirelli. Qua slijtvastheid zit de Michelin tussen de Schwalbe en Pirelli.
Wat ik bij Pirelli extra fijn vind is dat elke band dezelfde maat heeft, elke bv 29x2.2 MTB band is even groot. De eerste fabrikant die dat voor elkaar heeft. Dan bedoel ik hoogte, breedte en pasvorm. Bij Conti en Schwalbe zit daar soms gewoon 5mm tussen qua breedte.
Pirelli blijft veel beter rond, Michelin wordt wel wat vierkant.
Michelin voelt iets harder aan.
Verschillen zijn klein. Overal komt de Michelin bij mij net na de Pirelli. Qua slijtvastheid zit de Michelin tussen de Schwalbe en Pirelli.
Wat ik bij Pirelli extra fijn vind is dat elke band dezelfde maat heeft, elke bv 29x2.2 MTB band is even groot. De eerste fabrikant die dat voor elkaar heeft. Dan bedoel ik hoogte, breedte en pasvorm. Bij Conti en Schwalbe zit daar soms gewoon 5mm tussen qua breedte.
Ik heb wisselend succes met gp5000 tubeless 25mm. De eerste set banden 5000km meegegaan en geen lekke band. De tweede set kreeg ik na 150km een lekke achterband. Nieuwe band gekocht en na 200km weer platte band, de zijkant gewoon opengescheurd. Toen besliste ik om 28mm achteraan te plaatsen en 25mm vooraan. Sindsdien geen lekke band meer gehad.
Moet wel zeggen dat 28mm iets zwaarder fietst dan 25mm ook al zeggen ze dat de rolweerstand lager is.
Moet wel zeggen dat 28mm iets zwaarder fietst dan 25mm ook al zeggen ze dat de rolweerstand lager is.