Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kijk nou eens gaan wel al. Zal zo,n vaart niet lopen, want wel moeten een ander boetesysteem gaan verzinnen en de duiste autobouwers zullen dit vast wel even kunnen uitstellen, maar lang gaat het niet duren.
https://www.ad.nl/auto/eu-snelheidsbegr ... gle.com%2F
Kijk ik ben geen wappie, maar ik begrijp ze wel, onze vrijheid gaat stap voor stap worden beperkt omdat "ze" de controle kwijtraken en we steeds meer naar een afreken maatschappij gaan.
De vraag is of dat beter is of slechter. Ik voorzie vooral meer huiselijke ellende, de in het beste geval energie, moet er ergens uit.
https://www.ad.nl/auto/eu-snelheidsbegr ... gle.com%2F
Kijk ik ben geen wappie, maar ik begrijp ze wel, onze vrijheid gaat stap voor stap worden beperkt omdat "ze" de controle kwijtraken en we steeds meer naar een afreken maatschappij gaan.
De vraag is of dat beter is of slechter. Ik voorzie vooral meer huiselijke ellende, de in het beste geval energie, moet er ergens uit.
Rozendaal is dacht ik één van de kleinste gemeentes van Nederland (de gemeente bestaat alleen uit het dorpje Rozendaal zelf).afrit13 schreef: ↑11 mei 2021 11:09 Helaas is de ambtenaar ziek...
https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.
Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....
Het klinkt mij helemaal niet zo gek in de oren dat er zaken stilvallen als een medewerker van een niet al te groot ambtelijk apparaat ziek thuis zit
Maar ook 1 van de rijkste gemeentes wat betreft de inwoners.Een verhaal wat mij een keer ter gehore kwam dat er ouders wel eens op een stukje grond bij de school parkeerde om de kids op te halen zou een andere bestemming krijgen.Toen is dat stukje grond opgekocht door een ouder.Wat er van waar is laat ik in het midden.Anyway als het zo wordt van wat ik gezien heb wordt het wel mooiRKN schreef: ↑11 mei 2021 15:03Rozendaal is dacht ik één van de kleinste gemeentes van Nederland (de gemeente bestaat alleen uit het dorpje Rozendaal zelf).afrit13 schreef: ↑11 mei 2021 11:09 Helaas is de ambtenaar ziek...
https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.
Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....
Het klinkt mij helemaal niet zo gek in de oren dat er zaken stilvallen als een medewerker van een niet al te groot ambtelijk apparaat ziek thuis zit
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dan moeten ze wel een camerasysteem inbouwen die kan klok kijken.
De camera in mijn huidige auto is slim maar niet zo slim.
Braun Beauty SL Dedacciai
Tot verzekeraars het in hun polis laten opnemen, dat je bij tuning niet meer verzekerd bent. Nu al kan je een zwarte doos laten plaatsen in je auto, en kunnen verzekeraars die gegevens inkijken na een ongeval. Je polis is wel een pak lager als je toestemt met de plaatsing. En blijkbaar rijden veel mensen daardoor ook veel rustiger.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Kat en muisspel.i-mac schreef: ↑14 mei 2021 11:45Tot verzekeraars het in hun polis laten opnemen, dat je bij tuning niet meer verzekerd bent. Nu al kan je een zwarte doos laten plaatsen in je auto, en kunnen verzekeraars die gegevens inkijken na een ongeval. Je polis is wel een pak lager als je toestemt met de plaatsing. En blijkbaar rijden veel mensen daardoor ook veel rustiger.
Ook nu rijden er nieuwe auto’s rond met tuning terwijl ze nog in de fabrieksgarantie zitten. Bij problemen halen ze de externe ecu eraf of laten ze de software terug flashen.
Juridisch is het maar de vraag of de bepaling dat je niet mag tunen standhoudt voor de rechtbank.
In België mag het, maar je moet je wagen aanbieden aan de autokeuring (APK). En je verzekering en de autobelasting worden hierdoor duurder.bakboord1 schreef: ↑15 mei 2021 09:48 Kat en muisspel.
Ook nu rijden er nieuwe auto’s rond met tuning terwijl ze nog in de fabrieksgarantie zitten. Bij problemen halen ze de externe ecu eraf of laten ze de software terug flashen.
Juridisch is het maar de vraag of de bepaling dat je niet mag tunen standhoudt voor de rechtbank.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er zijn all zat navigatie systemen die met de cruisecontrol werken en de snelheid aanpassen aan de door het GPS bekende maximum als je dat wilt. Bv in de Arteon.
voeg daar een irritante pieptoon aan toe en je bent klaar. zoveel werk is het niet.
Er zijn nog niet heel veel automerken die duidelijk maken wat ze met jouw data doen.
BMW en Mercedes zijn er ver in. Maar de rest nog niet, dat is vaak 1 bulk data die wordt verzonden.
Wat gebeurt er nu met mijn data uit de auto? De dealer belde mijn vrouw laatst dat remvloeistof beneden pijl was. Wat stuurt de auto nog meer door naar de dealer? Straks vraagt de verzekering op hoe hard je reed. Zitten we daarop te wachten? Scheelt het echt doden?
En gaan we voor 200 doden per jaar zoiets invoeren? Sinds wanneer zijn we zo maatschappelijk geworden?
Het gaat om controle niets anders. In hoeverre zijn we bereid onze vrijheid op te geven voor schijnveiligheid.
En hoe kijken we naar snelheids doden. In mijn optiek zijn het meestal de andere mensen die niet opletten dan degene die te hard rijden. Dan heb ik het over normale verschillen 20 tot 30 harder. Niet 80 te hard,
Er is maar 1 goede reden die ik kan verzinnen en dat is het milieu. Spaanse dorpen zijn sinds vorig weekend al naar 30km/h en misschien volgen de grotere steden ook.
voeg daar een irritante pieptoon aan toe en je bent klaar. zoveel werk is het niet.
Er zijn nog niet heel veel automerken die duidelijk maken wat ze met jouw data doen.
BMW en Mercedes zijn er ver in. Maar de rest nog niet, dat is vaak 1 bulk data die wordt verzonden.
Wat gebeurt er nu met mijn data uit de auto? De dealer belde mijn vrouw laatst dat remvloeistof beneden pijl was. Wat stuurt de auto nog meer door naar de dealer? Straks vraagt de verzekering op hoe hard je reed. Zitten we daarop te wachten? Scheelt het echt doden?
En gaan we voor 200 doden per jaar zoiets invoeren? Sinds wanneer zijn we zo maatschappelijk geworden?
Het gaat om controle niets anders. In hoeverre zijn we bereid onze vrijheid op te geven voor schijnveiligheid.
En hoe kijken we naar snelheids doden. In mijn optiek zijn het meestal de andere mensen die niet opletten dan degene die te hard rijden. Dan heb ik het over normale verschillen 20 tot 30 harder. Niet 80 te hard,
Er is maar 1 goede reden die ik kan verzinnen en dat is het milieu. Spaanse dorpen zijn sinds vorig weekend al naar 30km/h en misschien volgen de grotere steden ook.