Tubolito
Ik gebruik ze nu sinds afgelopen zomer en de hele winter mee doorgereden tijdens de trainingsritjes: voor, achter en reserve. Scheelt in totaal toch meer dan 200 gram! Goedkoopste manier om gewicht te besparen (behalve afvallen dan). Nog niet lek gereden. Heb wel de tubolito patches bij me mocht 1 reserve bandje niet voldoende zijn. De patches wegen niets. Buitenbandjes intussen vervangen en geen problemen gehad met omleggen. Wel 1x de ventiel per ongeluk losgedraaid tijdens het oppompen, maar kon gemakkelijk weer vastgedraaid worden.
Ik ben normaal heel kritisch maar als ik ergens tevreden over ben laat ik het ook graag weten. Ik zou zeggen: doen.
Ik ben normaal heel kritisch maar als ik ergens tevreden over ben laat ik het ook graag weten. Ik zou zeggen: doen.
Ik gebruik geen co2 meer bij tubolitos. Is wellicht wel voldoende om thuis te komen maar verliest zo 2 tot 3 bar in een dag. Komt wellicht door die thermoplast. Bij gebruik van co2 adviseer ik thuis de band leeg te laten lopen en met een gewone pomp op te pompen.
Bedankt voor alle reacties. Achterliggende reden van mijn vraag is het feit dat een S-Tubo band gescheurd is bij het opblazen met een CO2 patroon. Er zaten toen harde stukjes ijs in de band, en ik vroeg me af of dit de oorzaak van het scheurtje was.
Band ondertussen hersteld en terug in gebruik.
Neem voor de zekerheid in het vervolg ook een gewoon binnenbandje mee.
Dirk
Band ondertussen hersteld en terug in gebruik.
Neem voor de zekerheid in het vervolg ook een gewoon binnenbandje mee.
Dirk
Ik heb wel geen S-Tubos, maar de 'gewone'...
Afgelopen dagen iets vreemds aan de hand. Ik heb een lekke achterband. Niet gemerkt onderweg maar toen ik later aan de achterband voelde was deze zacht. Een dag later helemaal leeg. Wijst op een klein lek. Dus gedemonteerd en getracht het lek te vinden. Zonder resultaat. Dus Tubo weer gemonteerd. Dat was dinsdagochtend. De band bleef keurig op druk. Woensdag de fiets mee in de auto en na het werk naar huis gefietst. Alles prima. Zelfs om woensdagavond om 23u nog een keer gevoeld. Alles prima. Vanmorgen: band leeg.... Beats me. Nu maar weer het lek opsporen....
Ride bikes, not tanks!
Ja, ik vermoed het ook. Al heb ik niet aan het ventiel gezeten sinds ik deze dinsdagochtend heb opgepompt. Maar ik vind het gewoon gek dat een band 36uur en met gebruik (37km) gewoon vol blijft. En dan ineens leeg is binnen een tijdsbestek van 7 uur. Ik heb in ieder geval niets in de band gevonden qua voorwerp dat het lek zou kunnen veroorzaken. Dat bevestigd het vermoeden van het ventiel.
Ik ga nu de ventielkern inderdaad even iets vaster zetten en dan eens kijken of dat helpt.
Ik heb er nu 2300km mee gereden met een 25mm Rubino Pro Speed als buitenband.
Ik ga nu de ventielkern inderdaad even iets vaster zetten en dan eens kijken of dat helpt.
Ik heb er nu 2300km mee gereden met een 25mm Rubino Pro Speed als buitenband.
Ride bikes, not tanks!
Net even bijgelezen. Ik ben nog wat huiverig om Tubo’s te kopen en monteren; het voordeel (gewicht) is natuurlijk ideaal als je met vrienden de bergen ingaat en iedereen elkaar gek maakt met een licht karretje. Het zou mijn Tarmac nét onder de 7 kunnen brengen. Hoe is de ervaring met velgremmen (alu) icm de Tubolito Road in de afdaling?
Ik zou ze nooit als daily driver willen gebruiken, daarvoor zijn ze gewoon véél te duur.