Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Positief aan de regenellende is dat ik las dat het grondwaterpeil op de meeste plaatsen weer op orde is. Ieder nadeel hep ze voordeel. De boeren zijn er denk ik erg blij mee. Ik qua fietsen niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit is bijna Danieliaans kort door de bocht
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Weer en klimaat zijn natuurlijk totaal verschillende dingen. De frequentie van hittegolven is veel belangrijker dan de specifieke hittegolf zelf.
Dat het klimaat verandert mag wel duidelijk zijn, wat exact de invloed is van de mensen en wat de natuurlijke variatie is weet geen mens 100% zeker. De temperatuur heeft altijd bewogen, alleen gaat het nu wel sneller dan logisch zou zijn. Deels mens, deel natuur waarschijnlijk.
Neemt niet weg dat ik dit weer gewoon helemaal ruk vind
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Afbeelding](https://www.clo.nl/sites/default/files/styles/clo_infographic/public/infographics/0226_002g_clo_13_nl.png?itok=WcxiQ3X2)
Less is bore
Klimaatsverandering gaat doorgaans in tijdschalen van 1.000 á 10.000 jaar.
Wij forceren dat en maken er 100 á 200 van. De natuur kan zich in dat tempo niet aanpassen
Binnen de trend van 2 graden plus in 100 jaar kun je qua weer in jaar x gewoon fluctuaties hebben, zoals een koud voorjaar
Wij forceren dat en maken er 100 á 200 van. De natuur kan zich in dat tempo niet aanpassen
Binnen de trend van 2 graden plus in 100 jaar kun je qua weer in jaar x gewoon fluctuaties hebben, zoals een koud voorjaar
Ik denk niet dat het kort door de bocht is als ik stel dat bepaalde activistische media, de definitie van klimaat anders hanteren naargelang de situatie.daniel1975 schreef: ↑18 mei 2021 09:09
Dit is bijna Danieliaans kort door de bocht
Weer en klimaat zijn natuurlijk totaal verschillende dingen. De frequentie van hittegolven is veel belangrijker dan de specifieke hittegolf zelf.
Dat de frequentie van hittegolven belangrijk is dat klopt natuurlijk. Dat is ook de reden waarom ze in Nederland begonnen zijn om de hittegolven uit hun geschiedenis te schrappen. Anders klopte hun plaatje niet meer. (zie de verdewenen hittegolven van Crok)
Ook in Belgie wordt er gepleit voor een revisionisme inzake "inconvenient" data uit de waarnemingen.
Ik moet eerlijk toegeven, het was vandaag prima weer hier.
Vandaag gewoon in korte fietsbroek gaan fietsen hoor
Jammer genoeg niet gefietst vandaag, want met dit mooie weer aan zee, (Retranchement, Cadzand, Knokke) zou het een leuke fietsdag zijn geweest. Maar desondanks wel genoten van een mooie en vooral lange wandeling met mijn vrouw. En dat een mens nog een paar terrasjes kan doen is heel erg aangenaam. Fietsen doe ik dan morgen wel (in de regen).
-
- Forum-lid
Nou, net onder Groningen was het vandaag helaas nat. Bij het ophalen van één van de kinderen helemaal doorweekt. Vanavond nog steeds her en der buien.
Mijn Strava