Tacx NEO 2 dood!?
Vanmiddag tijdens het fietsen (Tacx NEO 2) opeens alle weerstand weg (met en zonder stroom erop), de fans die continu hard blazen (uiteraard alleen met stroom erop ) en een vieze plastic/chemische lucht die uit de tacx komt. Verder maakte de tacx de laatste dagen een tikkende geluid (zat niet in fiets, geen last van als ik buiten fiets).
Zie ook geen lichtjes meer branden en kan via de app ook geen Bluetooth contact krijgen met de NEO.
Na een uur opnieuw aanzetten nog steeds blazende fans, stank en geen connectie.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Is er iets dat ik zelf nog kan doen?
Of gevalletje contact met Tacx/Garmin en hopelijk nog garantie (gekocht augustus 2019).
Zie ook geen lichtjes meer branden en kan via de app ook geen Bluetooth contact krijgen met de NEO.
Na een uur opnieuw aanzetten nog steeds blazende fans, stank en geen connectie.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Is er iets dat ik zelf nog kan doen?
Of gevalletje contact met Tacx/Garmin en hopelijk nog garantie (gekocht augustus 2019).
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Gecondoleerd. En hup nu naar buiten. Klinkt eerder alsof je helemaal geen aandrijving meer hebt. Is de riem nog wel heel?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De neo heeft geen riem.
Dit is het bekende oververhitting probleem.
Via Tacx kun je voor 700.- en de oude terugsturen en refurbished krijgen.
Of op mp, een reparateur zoeken.
https://link.marktplaats.nl/m1664086294 ... nt=app_ios
Dit is het bekende oververhitting probleem.
Via Tacx kun je voor 700.- en de oude terugsturen en refurbished krijgen.
Of op mp, een reparateur zoeken.
https://link.marktplaats.nl/m1664086294 ... nt=app_ios
Ja, 1,5jr is dus nog in garantie!?
je kunt ook eens de Tacx Utility app kunnen openen.
Daar staat als je verbindt, waarschijnlijk een rood thermometertje dat aangeeft dat die oververhit is geweest.
Mocht je handig zijn, het is een component op de print. Vervang je die is die weer in orde.
je kunt ook eens de Tacx Utility app kunnen openen.
Daar staat als je verbindt, waarschijnlijk een rood thermometertje dat aangeeft dat die oververhit is geweest.
Mocht je handig zijn, het is een component op de print. Vervang je die is die weer in orde.
Gewoon terugsturen, krijg je een refurbished binnen een week terug. Oververhitting is een std probleem.t2300 schreef: ↑22 mei 2021 19:11 Ja, 1,5jr is dus nog in garantie!?
je kunt ook eens de Tacx Utility app kunnen openen.
Daar staat als je verbindt, waarschijnlijk een rood thermometertje dat aangeeft dat die oververhit is geweest.
Mocht je handig zijn, het is een component op de print. Vervang je die is die weer in orde.
496D583F-58BB-44DC-AE4B-BE4F8E607E93.jpeg
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ja, ik lees het... komt best vaak voor. Had tacx toch wat hoger staan in kwaliteit
Handig ben ik niet, dus bij printplaten moet je mij niet in de buurt laten
En wat betreft utility app... ik zie de tacx niet en kan geen verbinding maken. Los van een hoop geblaas en die lucht, lijkt de tacx niets te doen (er brandt geen enkel lampje)
En zag net dat garantie 2 jaar is. Dat biedt weer perspectief!
Handig ben ik niet, dus bij printplaten moet je mij niet in de buurt laten
En wat betreft utility app... ik zie de tacx niet en kan geen verbinding maken. Los van een hoop geblaas en die lucht, lijkt de tacx niets te doen (er brandt geen enkel lampje)
En zag net dat garantie 2 jaar is. Dat biedt weer perspectief!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ik heb vorige winter precies hetzelfde voorgehad. Mijn Neo was ook ongeveer 1.5 jaar oud. Dus direct contact met Garmin maar hun service was echt beneden alle peil.
Uiteindelijk maar alles naar Bol.com teruggezonden waar het apparaat gekocht was.
Die hebben aangegeven dat ze hem niet konden herstellen en ik heb mijn geld gewoon teruggekregen.
Uiteindelijk maar alles naar Bol.com teruggezonden waar het apparaat gekocht was.
Die hebben aangegeven dat ze hem niet konden herstellen en ik heb mijn geld gewoon teruggekregen.