Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon velg versleten?

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 25 mei 2021 16:12

Maatwielen schreef: 25 mei 2021 12:31 Het probleem van overspaken is dat het achterwiel 21 spaken .....
Zal niet makkelijk zijn nee, maar niet onmogelijk,
Shimano, Vision, fulcrum, campy, winspace en misschien nog wel meer merken.
Er zal er toch wel 1 vervang velgen kunnen aanbieden.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 25 mei 2021 17:21

Ik weet niet of Topic starter nog meeleest maar hier een losse velg , wel erg duur maar beter duur dan niet te koop. Trouwens kan ik niet zien aan de foto of het de voorvelg betreft of de achtervelg waarbij de remrand door is.

https://hollandbikeshop.com/fietswielen ... er-302266/

@ Rovar , Tube is nieuw, zoals TS zegt. Er zit slechts een dotje lijm wat tussen de tube en velg zit op de plek waar de velg beschadigd is. Dus de band is niet aangedaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 25 mei 2021 17:27

Probleem is dat losse velgen óf niet te krijgen zijn, óf zo duur dat je bijna beter een compleet setje aan kunt schaffen.

Dus voor een uniek nobel knutselprojectje zou ik zéker die prachtige Dura-Ace naafjes in een losse Fulcrum Racing Quattro velg (of iets Chinees met 21 gaten) proberen te spaken. Moet je alleen nog wel straight-pull spaken in je juiste lengte zien te regelen. Voor het mooie natuurlijk aero spaken....

Maar als je gewoon voor weinig geld en met niet te veel gedoe 'iets met hoge velgen' wilt kun je beter een compleet setje Racing Quattro's scoren in de aanbieding.

Helaas, zo werkt de wegwerpeconomie.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 25 mei 2021 18:37

Een heel andere mogelijkheid (goedkoopst) is om de beschadigingen - als dat het enige is - met epoxyhars/lijm (bijv. Bison Epoxy Repair) op te vullen en weg te werken, maar dan moet je wel een beetje handig zijn. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 25 mei 2021 20:47

rene schreef: 25 mei 2021 17:21 Ik weet niet of Topic starter nog meeleest maar hier een losse velg , wel erg duur maar beter duur dan niet te koop. Trouwens kan ik niet zien aan de foto of het de voorvelg betreft of de achtervelg waarbij de remrand door is.

https://hollandbikeshop.com/fietswielen ... er-302266/

@ Rovar , Tube is nieuw, zoals TS zegt. Er zit slechts een dotje lijm wat tussen de tube en velg zit op de plek waar de velg beschadigd is. Dus de band is niet aangedaan.
Ja hallo, 650 voor 1 velg?
Je kan het gelukkig in 36 termijnen betalen :lol: :lol:

Even in perspectief, als deze velg in puur zilver zou zijn, was hij waarschijnlijk goedkoper.
1kg zilver is nu 720 euro.

marsman
Forum-lid

marsman 25 mei 2021 22:06

Orlok schreef: 25 mei 2021 18:37 Een heel andere mogelijkheid (goedkoopst) is om de beschadigingen - als dat het enige is - met epoxyhars/lijm (bijv. Bison Epoxy Repair) op te vullen en weg te werken, maar dan moet je wel een beetje handig zijn. :)
Dat krijg je volgens mij nooit goed vlak. Ik heb zelfs gezocht op velgenreparatie, maar ik vind alleen maar dat kleine gaatjes gefixed kunnen worden. Deze velgen zijn echt afgeschreven.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie