Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Gisteren mijn vbr-168 en wielen ook toegekomen, alles verliep heel vlot via Chris van Velobuild. Juist DPD dat een foutje had gemaakt en daardoor moest ik een weekje langer wachten... Nu alles is terecht en het ziet er heel degelijk uit. De zoektocht naar onderdelen kan nu beginnen.
Gaaf!! Ik ben ook in afwachting van een VB-R-168. Wanneer heb jij besteld? Hier zijn de wielen net uit het vliegtuig, frame nog bij de paintshop.rubenflandrien schreef: ↑21 mei 2021 16:08 Gisteren mijn vbr-168 en wielen ook toegekomen, alles verliep heel vlot via Chris van Velobuild. Juist DPD dat een foutje had gemaakt en daardoor moest ik een weekje langer wachten... Nu alles is terecht en het ziet er heel degelijk uit. De zoektocht naar onderdelen kan nu beginnen.
fiets.jpg
Hoe is je eerste indruk van het frame? Kan je nog wat foto's plaatsen?
-
- Forum-lid
Achter ik een mail van de paintshop had gekregen was het nog een weekje of 3 wachten, Mijn eerste indruk is beter dan ik had verwacht, de kwaliteit lijk voorlopig niet te onderscheiden dan van een erkend fietsmerk, Ook de wielen zien er super uit. De paint is ook heel goed gedaan.wijmaar schreef: ↑22 mei 2021 08:54Gaaf!! Ik ben ook in afwachting van een VB-R-168. Wanneer heb jij besteld? Hier zijn de wielen net uit het vliegtuig, frame nog bij de paintshop.rubenflandrien schreef: ↑21 mei 2021 16:08 Gisteren mijn vbr-168 en wielen ook toegekomen, alles verliep heel vlot via Chris van Velobuild. Juist DPD dat een foutje had gemaakt en daardoor moest ik een weekje langer wachten... Nu alles is terecht en het ziet er heel degelijk uit. De zoektocht naar onderdelen kan nu beginnen.
fiets.jpg
Hoe is je eerste indruk van het frame? Kan je nog wat foto's plaatsen?
Gaaf man! Ik zit me ook een beetje te oriënteren op een andere fiets en kijk ook zo nu en dan naar frames en wielen uit China. Echter ben ik vrij lang en vermoed ik dat de frames uit China te klein zijn (198cm, 97cm bbl).
Ik heb dan een 400mm zadelpen nodig, vraag me af of dat er nog een beetje oké uitziet op een 58cm frame (R-168). Daarnaast zou het stuur dan ook iets omhoog moeten aangezien ik niet zo heel diep kan zitten.
Een aankoop van wielen uit China zie ik op dit moment meer zitten dan een frame.
Ik heb dan een 400mm zadelpen nodig, vraag me af of dat er nog een beetje oké uitziet op een 58cm frame (R-168). Daarnaast zou het stuur dan ook iets omhoog moeten aangezien ik niet zo heel diep kan zitten.
Een aankoop van wielen uit China zie ik op dit moment meer zitten dan een frame.
Zit een beetje in hetzelfde schuitje Rednas. Voor lange mensen zijn er niet zo heel veel Chinese frames. Dengfu heeft de R12 in 61cm wat mogelijk zou passen maar 9 van de 10 keer zit je met een speciale zadelpen die max 350mm is en dus net niet lang genoeg voor ons lange hollanders.
Ben benieuwd of anderen hier nog tips hebben voor frames met een stack van zeg 61cm en een reach van rond de 41cm.
Ben benieuwd of anderen hier nog tips hebben voor frames met een stack van zeg 61cm en een reach van rond de 41cm.
Yoeleo heeft ook een aantal frames in maat 61, maar is wel een wat duurdere categorie dan bijvoorbeeld Velobuild. Frames zijn dacht ik in de meeste gevallen wel UCI gekeurd.
Zie bijvoorbeeld: https://www.yoeleoeurope.com/collection ... 5976336572
Carbonda cfr 1056 stack 61, reach niet 41 maar evt langere stuurpen?mranmo schreef: ↑25 mei 2021 21:42 Zit een beetje in hetzelfde schuitje Rednas. Voor lange mensen zijn er niet zo heel veel Chinese frames. Dengfu heeft de R12 in 61cm wat mogelijk zou passen maar 9 van de 10 keer zit je met een speciale zadelpen die max 350mm is en dus net niet lang genoeg voor ons lange hollanders.
Wel normale zadelpen dus kan een lange in zo nodig.
Volgens mij zijn de R21 van Yoeloe en de R12 van Degfu bijna hetzelfde. Geo is in ieder geval zo goed als identiek.wijmaar schreef: ↑25 mei 2021 21:50 Yoeleo heeft ook een aantal frames in maat 61, maar is wel een wat duurdere categorie dan bijvoorbeeld Velobuild. Frames zijn dacht ik in de meeste gevallen wel UCI gekeurd.
Ik heb gisteren een frame besteld bij LightCarbon, de LCR007-V maat 58. Ik ben zelf ook 193 en rij normaal met een frame maat 62. Ik wou een rimbrake frame omdat ik nog diverse wielsets heb staan. Dus dat was ook nog een beperking. Het frame van LC heeft een zitbuis van 580 en een bovenbuis van 600, een stack van 620 en een reach van 398. Ik had een zithoogte nodig van 844. Het frame is op voorraad en direct uitleverbaar (is vandaag al verstuurd). De meeste frames die ik tegenkwam zijn slooping frames met een zitbuis van +/- 520 - 540 en hierdoor kan de zadelpen niet diep genoeg in het frame. Ik had schrik voor scheuren. Mijn voorkeur ging uit naar Workswell maar daar was er ook hetzelfde probleem.mranmo schreef: ↑25 mei 2021 21:42 Zit een beetje in hetzelfde schuitje Rednas. Voor lange mensen zijn er niet zo heel veel Chinese frames. Dengfu heeft de R12 in 61cm wat mogelijk zou passen maar 9 van de 10 keer zit je met een speciale zadelpen die max 350mm is en dus net niet lang genoeg voor ons lange hollanders.