De vraagprijs is maar een vraagprijs he... als de maat goed is kun je toch gaan kijken en een bod doen? Het gaat er niet om of wij de vraagprijs te hoog vinden, maar wat jij er voor over hebt. Als deze past (qua maat en budget) en het enige is dat je in de buurt kunt vinden, dan maakt een paar euro teveel ook niet echt uit toch?Ken_koning schreef: ↑21 mei 2021 16:07 Aan de meeste reacties hier is wel duidelijk dat het gros de vraagprijs te hoog vind, is dat voor mij in ieder geval duidelijk....
Maar wat betreft de nieuwe fietsen, heb ik de afgelopen uren toch ook nog zitten zoeken is bijna niks leverbaar op redelijke termijn
Je moet de vraag voor een nieuwe omdraaien. Wat is er wel leverbaar en waar moet het vandaan komen? Er is nog wel aanbod, maar niet altijd van de bekende merken, niet altijd zichtbaar op internet (rondbellen!) en niet altijd in de buurt. Maar als je die energie er in steekt dan kun je wel snel fietsen, ook al moet de fiets dan misschien van wat verder komen. Maar die reistijd ben je snel weer vergeten als je een mooie fiets hebt gevonden.
Er is geen universeel maatsysteem. De ene 58 is de andere niet. En de staande buis (van bracket/crank naar zadel) is het minst relevant... je zadel kun je immers omhoog en omlaag doen. Ik zou eerder letten op de bovenbuis (horizontaal gemeten) en het balhoofd. Of beter nog: stack & reach. Van bijna alle fietsen (ook de tweedehandsjes van marktplaats) kun je al deze maten via Google vinden door te zoeken op de geometrie.Ken_koning schreef: ↑21 mei 2021 13:59 Nu zie ik weinig fietsen welke in frame maat 59 te koop zijn (zowel nieuw als gebruikt) vaak toch 58 of 60/61 dan klinkt maat 58 toch logischer of scheelt het ook nog heel erg per fiets?