Ik heb een Canyon met SRAM RED ASX 12 speed gekocht. Bij het schakelen naar het grote voorblad (van 35 naar 48) valt de ketting er soms aan de buitenkant af (tussen blad en crank) De afstelling van de kooi lijkt prima. (Youtube van afstelling bekeken)
Ik ben niet zo bekend met SRAM RED. Is dit een bekend probleem?
SRAM RED ASX schakelprobleem
Kan ook zijn dat de uitlijning van de derailleur niet goed is. Het is inderdaad niet zo makkelijk als bij Shimano bv. Als de kooi niet perfect op hoogte staat, of in lijn met het kettingblad zoals het hoort dan kan het inderdaad prutsen worden.
Zo had ik het ook toen mijn fiets opnieuw gespoten werd. Derailleur er af en weer terug monteren. Van alle kanten een foto genomen. de hoogte afgetekend op de nok. De wig laten zitten achter de derailleur, en toch was het net iets anders en ben ik best aan het prutsen geweest. ( was wel met Sram Red eTap. )
Zo had ik het ook toen mijn fiets opnieuw gespoten werd. Derailleur er af en weer terug monteren. Van alle kanten een foto genomen. de hoogte afgetekend op de nok. De wig laten zitten achter de derailleur, en toch was het net iets anders en ben ik best aan het prutsen geweest. ( was wel met Sram Red eTap. )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Slecht afgesteld.Focus schreef: ↑28 mei 2021 08:52 Ik heb een Canyon met SRAM RED ASX 12 speed gekocht. Bij het schakelen naar het grote voorblad (van 35 naar 48) valt de ketting er soms aan de buitenkant af (tussen blad en crank) De afstelling van de kooi lijkt prima. (Youtube van afstelling bekeken)
Ik ben niet zo bekend met SRAM RED. Is dit een bekend probleem?
Maar moet toch echt Sram Axs zijn denk ik.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend