Het "nieuwe" Puck Moonen topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wielertoerisme
Wielertoeristen zijn in feite allen die buiten wedstrijdverband in groepsverband op een (race)fiets klimmen, inclusief de cyclosportieven/gran fondos. Dat heeft dus helemaal niets met bejaarden op een e-bike te maken maar alles met groepen zoal de Gele Rijders. Dat dit soort groepen zich vaak wielrenners wanen c.q. dat soms wielrenners met hun meefietsen verandert daar niets aan.
Ik was vijfentwintig/dertig jaar geleden lid van zo'n "toerclub" waar altijd snoeihard werd gereden, met name door een aantal wat toen B-amateurs heette plus een aantal schaatsers en schaatsters uit de schaatskernploeg aangevuld met wielertoeristen die zich wielrenner waanden. Ik ben ging al snel niet meer naar de woensdagavondritten omdat verkeersregels niet leken te gelden, met de nodige bijna aanrijdingen tot gevolg, en omdat er een aantal malen vlak voor mij zeer hard werd gevallen. Het was mij mijn leven niet waard en de langere maar iets tragere zondagritten waren veel prettiger.
Wielertoeristen zijn in feite allen die buiten wedstrijdverband in groepsverband op een (race)fiets klimmen, inclusief de cyclosportieven/gran fondos. Dat heeft dus helemaal niets met bejaarden op een e-bike te maken maar alles met groepen zoal de Gele Rijders. Dat dit soort groepen zich vaak wielrenners wanen c.q. dat soms wielrenners met hun meefietsen verandert daar niets aan.
Ik was vijfentwintig/dertig jaar geleden lid van zo'n "toerclub" waar altijd snoeihard werd gereden, met name door een aantal wat toen B-amateurs heette plus een aantal schaatsers en schaatsters uit de schaatskernploeg aangevuld met wielertoeristen die zich wielrenner waanden. Ik ben ging al snel niet meer naar de woensdagavondritten omdat verkeersregels niet leken te gelden, met de nodige bijna aanrijdingen tot gevolg, en omdat er een aantal malen vlak voor mij zeer hard werd gevallen. Het was mij mijn leven niet waard en de langere maar iets tragere zondagritten waren veel prettiger.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Jeetje zeg, ietwat verbaasd dat mensen;
1. Een forum openen om uitgebreid over Puck Moonen te gaan debatteren. Je zult Puck Moonen maar zijn en het allemaal lezen.....?
2. Van alles vinden van de Gele Rijders
Ik rij zelf wel eens mee, ook met de A groep. De route is zeker voor flink door rijden geschikt (95% brede, verkeersluwe weg). Er wordt sterk op veiligheid gestuurd. De ronde op woensdag 19:00 is echt veel meer verantwoord dan die idioterie op mooie zaterdagen/zondagen op de Posbank.
Leuk trouwens dat ze een keer meeging, en verder vind ik er niet zoveel van.
1. Een forum openen om uitgebreid over Puck Moonen te gaan debatteren. Je zult Puck Moonen maar zijn en het allemaal lezen.....?
2. Van alles vinden van de Gele Rijders
Ik rij zelf wel eens mee, ook met de A groep. De route is zeker voor flink door rijden geschikt (95% brede, verkeersluwe weg). Er wordt sterk op veiligheid gestuurd. De ronde op woensdag 19:00 is echt veel meer verantwoord dan die idioterie op mooie zaterdagen/zondagen op de Posbank.
Leuk trouwens dat ze een keer meeging, en verder vind ik er niet zoveel van.
Zien er allemaal zeer representatieve waardes voor de rensters uit:paly schreef: ↑04 jun 2021 13:13 FTP 229W - 4.09 (2020) volgens dit:
https://procyclinguk.com/pro-cyclist-ftp/
Chloe Dygert: 3.94 W/kg
Lisa Klein: 4.00 W/kg
Anna Henderson: 3.85 W/kg
Puck: 4.09 W/kg
Cijfers kunnen interessante informatie leveren, maar dan moet er wel een degelijk systeem achter zitten dat die cijfers levert.
De gemiddelde forum-wielertoerist rijdt op training dan ook sneller dan de doorsnee profrenner. Over de gemiddelde hartslag die ze daarvoor nodig hebben wordt gezwegen.
Verschillende renners hebben dit in boeken al uitgelegd (ik herinner me oa Planckaert en Van Peteghem) dat ze tijdens hun lange ritten in de opbouw meestal geen 30 km/h gemiddeld halen. Ze doen dat dan wel bij HR waar de meeste wielertoeristen alleen maar kunnen van dromen.
Opvallend kanttekening is dat veel wielertoeristen ook het verschil niet kennen tussen kruissnelheid en gemiddelde snelheid....
De laatste tijd post ze wat work out foto's.
Nou ben ik absoluut geen kenner in fysiologie of wat dan ook, maar heeft ze wel of niet het lichaam van iemand die de hele dag met haar sport bezig is ?
Ik zie het niet.
Nou ben ik absoluut geen kenner in fysiologie of wat dan ook, maar heeft ze wel of niet het lichaam van iemand die de hele dag met haar sport bezig is ?
Ik zie het niet.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Hier stellen ze dat 4w/kg in het vrouwenwielrennen leuk is voor regionaal niveau maar te weinig voor nationaal (4,6w/kg), internationaal (5,1) en wereldtop (5,7)
https://hetgeheimvanhardlopen.nl/wp-con ... s.docx.pdf
Volgens dit artikel trapt Dygert 5,9w/kg en Van Vleuten 6,5 tot 7w/kg
https://www.velonews.com/news/power-ana ... yorkshire/
Wat voor mij toch een stuk aannemelijker maakt waarom Moonen wel een uurtje mee kan met de Gele Rijders maar geen profkoers uitrijdt
fietsen doe ik net als een prof,
Op een inspanning van nog geen 7 minuten. Zo kun je toch geen prestaties met elkaar vergelijken?
Als je het over hét vermogen van een renner hebt, is het gebruikelijk om het maximale vermogen te nemen dat je 60 minuten kan volhouden.
Jaja, maar Puck haalt al 4W/kg zonder de hele dag met haar sport bezig te zijn (dixit RonaldH), dus wacht maar tot ze eraan begint ......