Zijdelingse speling. Zijn niet te beste lagers visueel anders dan 'goede' lagers?
Carbon clinchers uit China vragen
Ik ga in elk geval de spaakspanning ook even checken, al heb ik niet de indruk dat er een slag in het wiel zit. Mijn uitleg is ook niet echt helder: als het wiel in de fiets zit loopt het recht, echte als ik het vast neem en van links naar rechts beweeg lijkt er wel "spel" op de zitten.Maatwielen schreef: ↑31 mei 2021 23:52Mogelijke oorzaak: de spaakspanning is afgenomen. Vaak gebeurt dat het eerst aan de niet-bodykant, zodat de velg wat uit het midden gaat staan en je de rem wat moet corrigeren. Dit laatste geldt uiteraard alleen voor rijders met wielen voor velgremmen.
Groet,
Hans
www.maatwielen.nl
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
[/quote]
Ik ga in elk geval de spaakspanning ook even checken, al heb ik niet de indruk dat er een slag in het wiel zit. Mijn uitleg is ook niet echt helder: als het wiel in de fiets zit loopt het recht, echte als ik het vast neem en van links naar rechts beweeg lijkt er wel "spel" op de zitten.
[/quote]
Dan zit er iets in de naaf niet goed. Mogelijk lagertje(s) versleten.
Ik ga in elk geval de spaakspanning ook even checken, al heb ik niet de indruk dat er een slag in het wiel zit. Mijn uitleg is ook niet echt helder: als het wiel in de fiets zit loopt het recht, echte als ik het vast neem en van links naar rechts beweeg lijkt er wel "spel" op de zitten.
[/quote]
Dan zit er iets in de naaf niet goed. Mogelijk lagertje(s) versleten.
Website: https://www.maatwielen.nl
Carbon hoepels op de fiets gelegd. Dikke miserie met één Schwalbe band om die op de velg te krijgen. Morgen testritje.
De One TLE.
Interne breedte van de velg is 18,5. Volgens FM (die ze er wel snel opkreeg ) was dat ook mede oorzaak. De volgende keer op een makkelijke velg, binnenbandje erin en een week laten oprekken.
Voordeel van de TLE is dat die gewoon ploppen met een simpele voetpomp.
Want de voorband die ca. 2000km had lukte gewoon snel.
Elitewheels
45mm hoog
28 externe breedte, 18,5 intern
voorwiel: 779 gram
Achterwiel: 869 gram.
RD13 36t hub
Interne breedte van de velg is 18,5. Volgens FM (die ze er wel snel opkreeg ) was dat ook mede oorzaak. De volgende keer op een makkelijke velg, binnenbandje erin en een week laten oprekken.
Voordeel van de TLE is dat die gewoon ploppen met een simpele voetpomp.
Want de voorband die ca. 2000km had lukte gewoon snel.
Elitewheels
45mm hoog
28 externe breedte, 18,5 intern
voorwiel: 779 gram
Achterwiel: 869 gram.
RD13 36t hub
Mooi wielsetje, kwamen er nog kosten bij na verzenden?
Beviel het eerste ritje, ik zit er aan te denken om ook zoiets te gaan bestellen..
ting ting,
Sup xroad SE
Sup xroad SE
De wielen zelf waren 440 denk ik. Verzending 'Sellers Shiping Method' (om extra kosten te vermijden) was 100 euro denk ik. Dus alles samen een 540.
Eerste ritje was heel fijn. Solo 130km en een gemiddelde die best fijn was (al was er voor één keer weinig wind).
Enkel de hub in vrijloop is echt wel luid. Zo luid dat iedereen op straat even kijkt
Eerste ritje was heel fijn. Solo 130km en een gemiddelde die best fijn was (al was er voor één keer weinig wind).
Enkel de hub in vrijloop is echt wel luid. Zo luid dat iedereen op straat even kijkt
Heb ook naar CSC zelf gestuurd, en de speling zou geen probleem mogen zijn. Binnenkort misschien toch eens zelf naar de lagers kijken.
Is het visueel zichtbaar als lagers vervangen horen te worden?