Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Globeskater1983
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23
Globeskater1983
07 jun 2021 12:39
De Tukker schreef: ↑02 mei 2021 13:27
+1
Zo doe ik het ook en zeg zelfs nog "goedemorgen/middag" (al naar gelang het tijdstip van de dag
) bij het passeren.
Daarna flink aanzetten en zo snel mogelijk weer op tempo komen. Ik zie dat als onderdeel van de training.
Moet je te veel fietsers passeren? Dan heb je de verkeerde route gekozen.
Ik zeg elke keer als ik inhaal goedemorgen/middag/avond en bedank de mensen, vertel ook nog met hoeveel we zijn en wens ze een fijne dag..
gisteren reden we achter een dame die bijna agressief met haar fietsbel aan het bellen was dat ze er aan kwam. Merkte dat de andere weggebruikers dat ook weer niet fijn vinden en geirriteerd reageren. Ik weet door meteen ze een goede dag te wensen dat ik maar weinig geirriteerde reacties meer krijg... of ik hoor ze niet want ben slechthorend
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
07 jun 2021 13:11
Slechthorend zijn heeft dus ook zo zijn voordeel.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
07 jun 2021 14:57
Zo'n bordje op de fiets kan ook helpen:
Op de grote zadeltas past dat wel
Een Garmin Varia Radar kan je ook helpen, dan heb je op je Garmin een melding als er iemand voorbij komt.
-
patrickvb
- Forum-lid
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
- Locatie: Oilsjt en Dardennen
patrickvb
07 jun 2021 14:59
walter- schreef: ↑02 mei 2021 00:27
Arch schreef: ↑24 apr 2021 22:35
Hallo allemaal,
...
Op een fietspad is het zeer goed dat je je laat horen dat je er aankomt.
Dus ook al toeterend met de auto op een snelweg?
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
07 jun 2021 15:06
Op een auto zitten spiegels en is de afstand tussen de auto's een stuk groter (er is meer plaats)
Kan je niet helemaal vergelijken.
-
NicoNB
- Forum-lid
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07
NicoNB
07 jun 2021 15:19
Maar eigenlijk wil je dus per se hard rijden over een fietspad met een voertuig waar de wegbeheerder het fietspad niet voor bedoelt heeft laat staan qua lay out op aangelegd heeft.
En dat allemaal omdat de regelgeving nooit heeft geanticipeerd op gestroomlijnde trapauto;s op het fietspad.
In het Engels noemen ze dat wel een "accident waiting to happen".
-
De Tukker
- Forum-lid
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
- Locatie: Enschede
De Tukker
07 jun 2021 15:20
TL@ schreef: ↑07 jun 2021 14:57
Zo'n bordje op de fiets kan ook helpen:
...
Leuk bedacht maar er is geen hond die dat bordje (her)kent.
Er is een officieel bordje voor, maar daarmee fiets dan weer geen enkele slechthorende
En ik geef ze geen ongelijk.
-
Bijlagen
-
- sh.jpg (4.11 KiB) 1975 keer bekeken
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
De Tukker
- Forum-lid
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
- Locatie: Enschede
De Tukker
07 jun 2021 16:16
Orlok schreef: ↑07 jun 2021 13:11
Slechthorend zijn heeft dus ook zo zijn voordeel.!
Ik durf 't haast niet te zeggen want ik kreeg eens hooglopende ruzie toen ik in een gezelschap opmerkte dat ik liever slechthorend was dan slechtziend.
Ja slechthorend zijn heeft best een hoop voordelen.
Sinds een half jaar draag ik twee toestellen (40 jaar lang slechts één gedragen) en ik moet zeggen ... ik hoor nu veel meer dan mij lief is. De belachelijke hoeveelheid herrie op straat of in gezelschappen. En op de fiets heb je niks aan hoorapparaten vanwege het windgeruis.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
Globeskater1983
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23
Globeskater1983
07 jun 2021 19:09
De Tukker schreef: ↑07 jun 2021 16:16
Orlok schreef: ↑07 jun 2021 13:11
Slechthorend zijn heeft dus ook zo zijn voordeel.!
Ik durf 't haast niet te zeggen want ik kreeg eens hooglopende ruzie toen ik in een gezelschap opmerkte dat ik liever slechthorend was dan slechtziend.
Ja slechthorend zijn heeft best een hoop voordelen.
Sinds een half jaar draag ik twee toestellen (40 jaar lang slechts één gedragen) en ik moet zeggen ... ik hoor nu veel meer dan mij lief is. De belachelijke hoeveelheid herrie op straat of in gezelschappen. En op de fiets heb je niks aan hoorapparaten vanwege het windgeruis.
Het nadeel van de hoorapparaatjes is dat je geen filter hebt. Al het geluid komt dus binnen. Die herrie horen goedhorende mensen dus minder heb ik begrepen. Vooral in drukke ruimtes is het een gekakel van jewelste
Als je een bril nodig hebt zie je weer als een goedziend persoon. Bij hoorapparaten werkt dat anders. Als je echt slechtziend bent waarvoor een bril niet voldoende werkt dan is het ander verhaal.
-
Globeskater1983
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23
Globeskater1983
07 jun 2021 19:10
Orlok schreef: ↑07 jun 2021 13:11
Slechthorend zijn heeft dus ook zo zijn voordeel.!
Ik zie zeker voldoende voordelen. Heb met slapen ook weinig last van geluidsoverlast
Of van het snurken van mijn vriend
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6235
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
07 jun 2021 19:55
NicoNB schreef: ↑07 jun 2021 15:19
Maar eigenlijk wil je dus per se hard rijden over een fietspad met een voertuig waar de wegbeheerder het fietspad niet voor bedoelt heeft laat staan qua lay out op aangelegd heeft.
En dat allemaal omdat de regelgeving nooit heeft geanticipeerd op gestroomlijnde trapauto;s op het fietspad.
In het Engels noemen ze dat wel een "accident waiting to happen".
Slaat dit op TS?
Volgens mij wilde die vooral proberen om schrikreacties te voorkomen door niet onverwachts, maar aangekondigd langs te rijden.
Kruissnelheid van 35 a 40 km/u (wind mee wat hoger) staat ergens op pagina 1. Dat is net even harder dan een goede wielertoeristen (of groep) en vergelijkbaar met de speed pedelecs of scooters. En daarvoor is de infrastructuur gewoon aangelegd, dus ik snap dat argument niet zo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
08 jun 2021 11:27
Het nadeel zit hem er veelal in dat je er letterlijk overheen kijkt.
In de auto ook een keer gehad.
Er zitten bepaalde dingen in je hoofd waardoor het gevaarlijk kan worden als het anders is dan je denkt.
Zelfde met de pedelecs, als ik 35km/h rijd met een bepaald vermogen en het fietspad achter mij is leeg, dat weet je dat er een X afstand nooit iemand voorbij kan komen. Als er dan ineens iemand met een opgevoerde E bike rijd kan het wel...... Daar heb ik ook even aan moeten wennen de afgelopen jaren.
Zelfde met de auto, met een bepaalde snelheid weet je dat er nooit iemand naast je kan zitten of achter je, als er dan iemand een F1 auto zou pakken dan kan dat ineens wel en krijg je ongelukken.