Bedankt voor je info over de passing. Mooi frame!Spykerracing90 schreef: ↑07 jun 2021 11:54 Voor de record, mijn (58 cm) WCB-R-268-V:
download/file.php?id=7628&mode=view
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Offerte van workswell binnen.
1set carbon black price is $790(Include frame,fork,seatpost,clamp)
integrated headset is $20
integrated bar+stem is $160
shipping cost to netherlands by special line free taxes is $230
Total is $1200
Uh, laat maar
1set carbon black price is $790(Include frame,fork,seatpost,clamp)
integrated headset is $20
integrated bar+stem is $160
shipping cost to netherlands by special line free taxes is $230
Total is $1200
Uh, laat maar
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Ah, dat is wel groot een verschil met het bedrag waarvoor velen hier (mezelf incluis) het frame gekocht hebben. Corona kicks in...
Je kan de Velobuild-route nog proberen. De VBR-099 is hetzelfde frame (alleen disc). Velobuild handelt hier als tussenpersoon, door grotere aantallen te bestellen kunnen ze het momenteel goedkoper aanbieden. Je kunt vragen of ze ook de versie voor velgremmen kunnen leveren.
Je kan de Velobuild-route nog proberen. De VBR-099 is hetzelfde frame (alleen disc). Velobuild handelt hier als tussenpersoon, door grotere aantallen te bestellen kunnen ze het momenteel goedkoper aanbieden. Je kunt vragen of ze ook de versie voor velgremmen kunnen leveren.
Ja bedankt. Ik heb ze al gemaild.Spykerracing90 schreef: ↑07 jun 2021 12:57 Ah, dat is wel groot een verschil met het bedrag waarvoor velen hier (mezelf incluis) het frame gekocht hebben. Corona kicks in...
Je kan de Velobuild-route nog proberen. De VBR-099 is hetzelfde frame (alleen disc). Velobuild handelt hier als tussenpersoon, door grotere aantallen te bestellen kunnen ze het momenteel goedkoper aanbieden. Je kunt vragen of ze ook de versie voor velgremmen kunnen leveren.
Mede gedreven door een totaal gebrek aan verkrijgbaarheid van Shimano cassettes heb ik de gok genomen en een 10-speed 11-42 ZTTO cassette besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/32898153 ... 4c4dBAN4Yh
Is bedoeld om de Karate Monkey die normaal singlespeed is makkelijk om te bouwen naar 1x10 voor heuvelachtige avontuurtjes, dus zal enkel bij gelegenheid gebruikt worden. Ben benieuwd.
https://nl.aliexpress.com/item/32898153 ... 4c4dBAN4Yh
Is bedoeld om de Karate Monkey die normaal singlespeed is makkelijk om te bouwen naar 1x10 voor heuvelachtige avontuurtjes, dus zal enkel bij gelegenheid gebruikt worden. Ben benieuwd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Voordat ik bestel zoek ik toch nog even bevestiging of mijn geometrie keuze klopt:
Lengte 1m80. Huidige fiets een Canyon Ultimate maat 56 met reach 391 en stack 567.
Op mijn huidige fiets zit een 110mm stuurpen en 7mm spacers (headsetspacer + spacers). Dit maakt een reach van 391+110= 501 en stack: 574. Er zit een stuur op met een reach van 74mm. Dus de daadwerkelijke reach is 391+110+74=575
Velobuild VB-R-086
maat 54: reach 384 en stack 544
maat 56: reach 395 en stack 565
Mijn gevoel zegt nu om voor een 56 te gaan met een 110mm stuurpen en 70mm reach stuur: 395+110+70=575 (precies gelijk als mijn huidige fiets).
Stack komt dan met een 9mm dustcap (cane creek) op 565+9= 574 (ook precies gelijk als mijn huidige fiets).
Ik zit al jaren goed op mijn huidige fiets. Kan een volledige koers onderin de beugels rijden zonder ergens last te krijgen. Ik zou misschien zelfs nog dieper kunnen zitten, maar qua aero kan ik dan beter nog meer mijn ellebogen buigen.
Een 54 zou ik met de huidige afstelling 30mm spacers nodig hebben en 120mm stuurpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Lengte 1m80. Huidige fiets een Canyon Ultimate maat 56 met reach 391 en stack 567.
Op mijn huidige fiets zit een 110mm stuurpen en 7mm spacers (headsetspacer + spacers). Dit maakt een reach van 391+110= 501 en stack: 574. Er zit een stuur op met een reach van 74mm. Dus de daadwerkelijke reach is 391+110+74=575
Velobuild VB-R-086
maat 54: reach 384 en stack 544
maat 56: reach 395 en stack 565
Mijn gevoel zegt nu om voor een 56 te gaan met een 110mm stuurpen en 70mm reach stuur: 395+110+70=575 (precies gelijk als mijn huidige fiets).
Stack komt dan met een 9mm dustcap (cane creek) op 565+9= 574 (ook precies gelijk als mijn huidige fiets).
Ik zit al jaren goed op mijn huidige fiets. Kan een volledige koers onderin de beugels rijden zonder ergens last te krijgen. Ik zou misschien zelfs nog dieper kunnen zitten, maar qua aero kan ik dan beter nog meer mijn ellebogen buigen.
Een 54 zou ik met de huidige afstelling 30mm spacers nodig hebben en 120mm stuurpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Kornuit op 08 jun 2021 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als je berekeningen zo kloppen.., en anders afgaand alleen op de frame specs (en niet op hoogte van dustcap/headset.., en reach stuur zelf etc). Dan zou ik ook de 56cm doen.
Volgens mij zou je met een 54 frame, niet 3mm.., maar 2cm aan spacers moeten toevoegen, boven de dustcap (en idd 12cm stuurpen).
Volgens mij zou je met een 54 frame, niet 3mm.., maar 2cm aan spacers moeten toevoegen, boven de dustcap (en idd 12cm stuurpen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bedankt voor het meedenken.MarkVeenstra schreef: ↑08 jun 2021 09:04 Als je berekeningen zo kloppen.., en anders afgaand alleen op de frame specs (en niet op hoogte van dustcap/headset.., en reach stuur zelf etc). Dan zou ik ook de 56cm doen.
Volgens mij zou je met een 54 frame, niet 3mm.., maar 2cm aan spacers moeten toevoegen, boven de dustcap (en idd 12cm stuurpen).
3mm was idd een typfout. Moest 3cm of 30mm zijn. Inderdaad 2cm bovenop de dustcap als die 10mm is.
Hier beide geo's:
Canyon
met 4.5mm dustcap en 2.5mm spacer (is 7mm) en 11cm aerostuur stuurpen. stuur reach 74mm.
Velobuild
Hier nog een mooi linkje om de beide geo's makkelijk te kunnen vergelijken:
https://geometrygeeks.bike/compare/cany ... d-2019-54/
Afgelopen vrijdag alles "handvast" gemonteerd. En dat zag er bijzonder goed uit. Alle verbindingen waren redelijk makkelijk te monteren, nergens grof geweld hoven te gebruiken. In het kort wat details over opbouw:scottwilko schreef: ↑06 jun 2021 09:29 De Spark replica dus Bospaadje. Maar ik ben voornamelijk benieuwd naar de kwaliteit, we willen namelijk niet dat hij breekt bij een rondje door de bossen. En over de BXT is online niet heel veel te vinden qua reviews. Sowieso niet heel veel ervaringen van chinese mountainbikes
BXT frame
Bolany fork
Mix XT/SLX/deore 1x12 disc brakes.
Carbon stuur+pen+zadelpen Ritchey(ali replica)
Ergon handvaten
Schwalbe bandjes 2.35 (past prima)
DT swiss 30mm velgen
Naderhand nog even moeten halen voor montage = olives, schakelkabel (ik had gedacht dat hij binnendoor liep en dat ik slechts stukjes nodig had, zoals dat werktte bij mijn 10jr oude Sworks clone. Maar deze wordt gewoon door-en-door geleid.
Kabelgeleiders gingen er vrij makkelijk doorheen.
Heel veel reserve onderdeln bij frame. extra derrie hanger, extra kabelgeleiders (oogjes voor frame).
Frame is netjes afgewerkt, balhoofdlager ligt er echt snug in.
En wellicht nog goed om toe te voegen, ik ben begonnen in mijn zoektocht omdat kameraad een inmiddels 2jr oude Trifox heeft (ongeveer zelfde frame). Samen frame opgebouwd en hij geeft ook aan, deze "open mould" is beter doorontwikkeld tov van de zijne. Achterbrug is iets aangepast, waardoor derriehanger stabieler oogt. Kabeldoorvoer loopt iets makkelijker. Hij heeft wel een veel mooiere kleurstelling tov mijn mat zwart, maar daar had ik geen geld voor over. Bij hem valt wel op dat sommige roterende punten (achterdemper) om de bouten iets van lak zijn verloren bij het aandraaien.
Ik heb er ritje van 50k op gemaakt en dat voelde heel goed. 85kg rijdersgewicht. Ik heb tijdens rijden wel zadelpen iets vast gedraaid en ga waarschijnlijk even licht schuren en wat meer carbon pasta erop smeren, ik kwam erachter dat ik een 8mm gezakt was tijdens de 2u biken. Daarnaast ben ik na 40k even moeten stoppen om de achtersteekas iets vaster te draaien. Mijn versnellingen begonnen te pingelen. Daarna geen probleem meer. Ik heb alles behoorlijk in het montage vet gezet, dus zal komende weken wel links en rechts iets moeten natrekken.
Als ik verder puntje van kritiek mag geven, is het mijn riser handlebar met 70mm pen. Uiteindelijk denk ik dat ik deze ga vervangen voor een flatbar met 80mm pen. Wat hier in ieder geval niet helemaal klopt is het spuitpatroon. Er zit een kruis en maattabel op om stuur uit te richten (net als op zadel bedenk ik me nu net) en dat zit niet helemaal in het center.
EDIT: linkje naar plaatje lukt niet helemaal, hier nog een poging.
https://qpic.ws/image/ULx83
Laatst gewijzigd door Bospaadje op 08 jun 2021 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt. Gezien die site zou jij ook 56 kiezen? Zoals ik nu op mijn fiets zit, zou ik 4mm extra reach prima aan kunnen. Ik heb mijn shifters altijd vol vast, dus echt bovenop die knobbel.wijmaar schreef: ↑08 jun 2021 09:52Hier nog een mooi linkje om de beide geo's makkelijk te kunnen vergelijken:
https://geometrygeeks.bike/compare/cany ... d-2019-54/