sorry, berichtje pas nu gezien.elwizzy00700 schreef: ↑26 apr 2021 12:20 Heb momenteel een Canyon Ultimate uit 2017 en speel al een tijdje met het idee om mijn fiets te upgraden voor eentje met schijfremmen. Zag gisteren de Superior Team Issue passeren tijdens een ritje en wauw .... wat een fiets! Al vanalles opgezocht op internet en de geometrie lijkt mij vrij dicht bij mijn huidige fiets te liggen.
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?
Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd
Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?
Bedankt
Het is een gravelfiets die dicht aanleunt bij een endurance racefiets. Ik heb de stuurpen nog wat verlengd (10 ipv 7 cm dacht ik). Zo zit ik dicht bij de geo van m'n Sensa. Ook aero-stijl alu stuurtje op gezet.
Ik vind het een héél fijne fiets. In anderhalve maand zowat 1500 km op de SUP gefietst. Relaxe zitpositie zonder té rechtop te zijn. Fiets reageert kwiek op stuurimpulsen. Dat vind ik fijn. Zonder daarom nerveus te zijn.
Ik heb twee wielsets, eentje met wegbandjes en eentje met gravelbandjes. Beiden tubeless.
IK ben eigenlijk eerst verliefd geworden op het framekleur (blauwgrijsgroen) . Die Team Issue SE was eerst niet voorzien. Ik ging de Team Comp ombouwen naar 105 ipv GRX. En toen kwam SUP plots met deze SE. Al vind ik de gewone Team Issue (de grijze dus) bijna even knap. En die heeft een nog fijnere wielset standaard.
Ik kan de fiets alleen maar aanraden. Ik heb er 9 maand op moeten wachten, dus als hij bij de FM om de hoek hangt, niet twijfelen