Het had naar mijn idee een stuk minder ernstig kunnen zijn.
Actuele situatie frankrijk
het begint met gedrag en daarna volgen de besmettingen daarna de ziekenhuisopnames en daarna de IC-opnames. Daar kun je gewoon modelmatig aan rekenen
Wielerbus. Als mijn vriendin nu naar Frankrijk gaat moet ze bij terugkomst in quarantaine van haar werk (in de zorg). En dat gaat van haar vakantiedagen. Frankrijk komen we zonder problemen in,
Commercieel geen lekkere mededeling voor je, maar helaas.
Commercieel geen lekkere mededeling voor je, maar helaas.
Niet zijken maar reiden !
- Enzzo
- Forum-lid HC
En dat is dus precies de foute redenatie van heel het volk en hun zelfbenoemde experts!
Het is alles behalve een eenvoudig rekenmodel waar je even wat data in gooit en vervolgens een kant en klaar plan uit kunt destilleren!
Dat de media het RIVM op die wijze typeert is een grote fout In het, mijns inziens; opiniërend weergeven van feiten.
Het volk wil graag harde cijfers en harde feiten omdat het daarmee zwart-wit en duidelijk wordt.
De media dienen dat vervolgens te vertalen naar een genuanceerd beeld en daar gaat het vaak mis.
Wetenschappelijke data
In handen van leken geeft veelal alleen maar verwarring en misinterpretatie.
Wat overigens niet wegneemt dat de berichtgeving een stuk beter had kunnen zijn de afgelopen anderhalf jaar!! Maarja het heet niet voor niets “nieuws” ……
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
De afspraken tussen jouw vriendin en haar werk ken ik niet, heb het hier over de gestelde verplichting tot quarantaine bij terugkomst die daar gevolg van zou zijn van "oranje" gebied. Het kan prima zijn dat de werkgever van jouw vriendin dat bij een reis naar oranje gebied wel verlangt. Ik ken ook werkgevers die dat niet verlangen. Of dit commercieel wel of niet lekker is: ik roep niet op om wel of niet te gaan: Ik reageer op een stelling. Daarover gesproken hebben we trouwens prima contact met mensen die op reis willen en al dan niet wensen te annuleren door corona.
-
- Forum-lid
Net om 6 uur frankrijk ingereden en geen controle.
Canyon Aeroad CF SLX 8, Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT
Het zou meer nieuws als er wel controle geweest zou zijn.
Dat klopt, maar als dan achteraf je halve clientele in de zorg covid heeft en het blijkt dat het bij jou vandaan komt terwijl je bewust niet in quarantaine bent geweest, ben je hopelijk flink de lul.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik moet zeggen dat ik met name problemen het met het feit dat we in inderdaad in NL mondkapjes af gaan doen, festivals gaan organiseren, naar voetbalschermen mogen kijken etc etc. En in mijn eigen bubbel met mijn eigen gezin in een stacaravan vertoeven en overdag naar een strand aan de atlantische kust waar ik 15 meter afstand kan houden is opeens heel erg eng. Ik snap er helemaal niks van. Het lokale jaarlijkse zuipfestijn in mijn woonplaats in begin augustus is nog niet eens afgelast......
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Als Frankrijk morgen plots geel zou zijn, hoef je dan niet in quarantaine van je werkgever? Maar je komt wel besmet terug en de helft van je clientèle wordt besmet? ( Ik denk dat de meeste van de cliënten inmiddels wel gevaccineerd zijn) Ben je dan nog steeds "de lul”?
Ik ben het volkomen met je eens dat de versoepelingen veel te snel gaan.