PC systeemeisen Tacx Fortius VR trainer
Jeetje dit topic mond uit in een ware discussie over processoren. Om aan alle twijfel een einde te maken heeft Tacx mij verzocht een TXT te sturen van de DXDIAG en krijg waarschijnlijk morgen het verlossende antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.
rene1 schreef:Zeker dat het een single core is. daar ging het eerste deel van mijn verhaal juist over.
Uhm, ik had je post iets te snel gescanned geloof ik, mijn excuses. We zijn het eens, +2 erbij, dan sta je weer op +1
Maar dan zou een 3200+ gewoon moeten volstaan.
Het verlossende antwoord van Tacx zal wel gauw komen. Hopelijk staan er niet 32059825 virussen/trojans op je computer die de boel vertragen
(ja, je maakt wel es wat mee zo af en toe)
Foosho schreef:rene1 schreef:Zeker dat het een single core is. daar ging het eerste deel van mijn verhaal juist over.
Uhm, ik had je post iets te snel gescanned geloof ik, mijn excuses. We zijn het eens, +2 erbij, dan sta je weer op +1
quote]
Hahaha, sportief. Ik ben benieuwd wat Tacx zegt maar ik gok dat die hun vingers niet willen snijden aan een proc. die lagere specs heeft.
jvvught schreef: -----------------------------------------------------------------------------------------------
Desktop Compaq pressario, draait op Windows XP
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Processor: AMD Athlon 64-processor 2GHZ (3200+)
RAM: 1GB
Graphics: ATI Radeon compatible (zit wel snor denk ik)
Sound: zit ook wel snor denk ik
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Laptop Acer Aspire 7720G, draait op Windows Vista, 32-bits OS
Processor: Intel Core 2 Duo T5450, 2x 1.66GHZ (samen 3.32GHZ)
Graphics: 1024MB nvidia GeForce 8400M GS, TurboCache
RAM: 4GB DDR2
Sound: RealTek High definition audio
Optie 1: AMD heeft een single core processor die op 2,2Ghz draait, maar die volgens AMD even goed presteert als een P4 op 3Ghz. De processor voldoet dus aan de eisen die door Tacx worden gesteld aan de processor.
Optie 2: de laptop heeft een ander type processor, een Core2Duo. Die processor heeft ook een hele andere architectuur en kun je dus niet vergelijken met een P4.
Wanneer je naar de Passmark CPU benchmark gaat kijken dan zie je de volgende prestaties:
Pentium 4, 3Ghz: 486 CPU mark
AMD Athlon 64 3200+: 506 CPU mark
Intel core2duo T5450: 930 CPU mark
De AMD voldoet in ieder geval aan de minimum eisen.
Wanneer je van het verhaal van Rene1 zou uitgaan dan zou de laptop niet aan de eisen voldoen. Maar ik ben er zeker van dat de laptop gelet op de configuratie meer geschikt is dan de pc.
Hooo, het blijft moeilijk met al die verschillende processoren.
Ik ben er ook maar achter gekomen door veel op fora rond te struinen.
Maar voorzover mij bekend is het Tacx single core toewijzing alleen noodzakelijk bij AMD! Ik heb hier nog nooit van gehoord bij een Intel cpu.
Dat maakt dat ook ik denk dat je laptop Virtual Reality beter trekt dan de desktop. De andere mogelijkheden (RLV en Catalyst) vergen veel minder rekenkracht.
Ik ben er ook maar achter gekomen door veel op fora rond te struinen.
Maar voorzover mij bekend is het Tacx single core toewijzing alleen noodzakelijk bij AMD! Ik heb hier nog nooit van gehoord bij een Intel cpu.
Dat maakt dat ook ik denk dat je laptop Virtual Reality beter trekt dan de desktop. De andere mogelijkheden (RLV en Catalyst) vergen veel minder rekenkracht.
Beste allemaal,
Na het opsturen van de dxdiag-file was het antwoord van Tacx kort,
maar krachtig:
Beide PC's hebben voldoende capaciteiten om de Fortius software te
draaien, VR-trainingen te doenen DVD's na te rijden.
En dan gaan de bloemen en zoenen naar....
Na het opsturen van de dxdiag-file was het antwoord van Tacx kort,
maar krachtig:
Beide PC's hebben voldoende capaciteiten om de Fortius software te
draaien, VR-trainingen te doenen DVD's na te rijden.
En dan gaan de bloemen en zoenen naar....
Nou, snel bestellen dan maar voordat de winter voorbij is. En heel veel plezier op de Tacx.
veel succes maar ik voorspel dat de VR ( virtual reality ) niet gaat werken op de desktop. ben erg benieuwd.
Ik ben voorlopig nu na 1 maand en een nieuwe videokaart verder nog steeds in te weer met het service centrum.
Ik ben voorlopig nu na 1 maand en een nieuwe videokaart verder nog steeds in te weer met het service centrum.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
rene1 schreef:@Danny, draait Virtual reality ook lekker?
Yep, zonder problemen.
Het is niks hoor op zo'n klein ding, want je ziet niet veel....maar het werkt wel.
Ik gebruik het verder gewoon op een desktop.
Had een oude cycleforce basic met upgrade op de kop getikt.
Met software update en installatie heb ik gewoon in de huiskamer gezeten want het duurde nogal.
Vandaar eerst op de netbook.
Ik heb mijn dxdiag-file naar een computer-techneut van Tacx gestuurd en die zij dat ik op beide PC's (zie 1e post) prima van alle mogelijkheden van de Tacx Fortius gebruik kan maken (dwz VR-trainen, DVD-tjes afspelen, etc etc). Ik denk dat ik daarop wel mag vertrouwen. Bij Futurumshop zei men hetzelfde, maar dat zijn geen techneuten, dat geef ik toe.
dijkjes schreef:veel succes maar ik voorspel dat de VR ( virtual reality ) niet gaat werken op de desktop. ben erg benieuwd.