Dit is wat mij betreft wel een heel geslaagde kleur. Ik had British Racing Green met zwarte framedelen en goudaccenten in de aandrijving in gedachten voor mijn frame. Deze kleur ga ik ook onthouden. Ben benieuwd of het groen bij daglicht nog iets lichter uitvalt, dat zou ik wel mooi vinden.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Thanks, leuk om te lezen! Het bestelproces had wel wat voeten in aarde, maar het resultaat lijkt inderdaad veelbelovend voor zover ik het nu kan beoordelen! Ga het combineren met een zwarte eTap groep en skinwall banden. Ben heel benieuwd!FritsK schreef: ↑29 jun 2021 23:00Dit is wat mij betreft wel een heel geslaagde kleur. Ik had British Racing Green met zwarte framedelen en goudaccenten in de aandrijving in gedachten voor mijn frame. Deze kleur ga ik ook onthouden. Ben benieuwd of het groen bij daglicht nog iets lichter uitvalt, dat zou ik wel mooi vinden.
Frame is nu onderweg, verwacht het met een dag of 10. Zodra het binnen is zal ik nog wat betere foto's maken in het buitenlicht.
Hier is het frame ook opgestuurd met DPD (XDB). Sinds 26 juni 2021 staat er nu "Order informatie is doorgegeven aan DPD" denk jij echt dat het in 10 dagen binnen is?wijmaar schreef: ↑30 jun 2021 10:37Thanks, leuk om te lezen! Het bestelproces had wel wat voeten in aarde, maar het resultaat lijkt inderdaad veelbelovend voor zover ik het nu kan beoordelen! Ga het combineren met een zwarte eTap groep en skinwall banden. Ben heel benieuwd!FritsK schreef: ↑29 jun 2021 23:00Dit is wat mij betreft wel een heel geslaagde kleur. Ik had British Racing Green met zwarte framedelen en goudaccenten in de aandrijving in gedachten voor mijn frame. Deze kleur ga ik ook onthouden. Ben benieuwd of het groen bij daglicht nog iets lichter uitvalt, dat zou ik wel mooi vinden.
Frame is nu onderweg, verwacht het met een dag of 10. Zodra het binnen is zal ik nog wat betere foto's maken in het buitenlicht.
Mijn ervaring met XDB shipping (wielen van Farsports en frame van m'n zwager) tot nu toe is een dag of 10-15.
Bij DPD blijft er vrij lang staan "Order informatie is doorgegeven aan DPD", omdat DPD pas het stukje verzending voor z'n rekening neemt als het pakket in EU is. Je kan meer details zien door je code uit de mail van Velobuild (bij mij 05328819xxxxxx) in te vullen op: http://www.wxy-express.com/?l=en-us. WXY verzorgt het transport tot aan de EU.
Mijn vorige order via WXY ging als volgt:
-
- Forum-lid
Heb je hier ook een foto van? Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg de stuur-voorvork combinatie niet goed vast. bij het frame zaten naar mijn weten geen losse spacersjapiecarbon schreef: ↑29 jun 2021 07:40 ALs het goed is zitten er ook dunne metalen spacers bij, die kan/moet je gebruiken tussen je conische ring en je dustcap.
Ik denk dat deze spacers bedoeld worden:erikhuisman schreef: ↑30 jun 2021 16:39Heb je hier ook een foto van? Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg de stuur-voorvork combinatie niet goed vast. bij het frame zaten naar mijn weten geen losse spacers
-
- Forum-lid
Dat zou ik normaal gesproken ook zeggen inderdaad maar het velobuild balhoofd heeft daar in principe geen ruimte voor deze ringetjes voor omdat de spacer in de opstaande puntjes van de conische ring moeten vallen. Ben dus benieuwd waar ze dan geplaatst moeten worden.
De website van FSA zegt het volgende:erikhuisman schreef: ↑30 jun 2021 17:17 Dat zou ik normaal gesproken ook zeggen inderdaad maar het velobuild balhoofd heeft daar in principe geen ruimte voor deze ringetjes voor omdat de spacer in de opstaande puntjes van de conische ring moeten vallen. Ben dus benieuwd waar ze dan geplaatst moeten worden.
Ik zou dus zeggen tussen je frame en de eerste spacer. Zie het door mij getekende groene ringetje in onderstaande plaatje:Micro-spacers should be used between the top cover and compression ring to make sure the top cover does not contact the top of the headtube.
Disclaimer: niet op basis van eigen ervaring, maar op basis van google, garantie tot aan de voordeur.
-
- Forum-lid HC
Klopt, gewoon op de normale plaats. De ringetjes moet je idd wel een beetje bewerken om passend te krijgen.
In deze foto mis ik de losse compressiering voor bovenin het balhoofdlager.! Die losse 'spacers' zouden dan tussen die compressiering en de balhoofdcap moeten worden geplaatst, indien nodig.!wijmaar schreef: ↑30 jun 2021 16:58Ik denk dat deze spacers bedoeld worden:erikhuisman schreef: ↑30 jun 2021 16:39Heb je hier ook een foto van? Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg de stuur-voorvork combinatie niet goed vast. bij het frame zaten naar mijn weten geen losse spacers
Edit: volgens mij hoef je deze 'spacers' helemaal niet te bewerken om het passend te maken want hebben alleen functie in het verhogen van de balhoofdcap, indien nodig.
Laatst gewijzigd door Orlok op 30 jun 2021 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
De losse compressiering zit op bovenstaande foto al in het bovenste lager gedrukt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!