Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 16:54

Het is een enorme puinhoop met incapabele mensen :(
Als de overheid nu niet acuut ingrijpt is het nog erger dan ik dacht. Ik zie ook de vakanties op hele losse schroeven staan. Ongelofelijk :(
Less is bore

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 jul 2021 16:59

Mocht je volledig gevaccineerd zijn, dan kom je de EU landen gewoon nog binnen hoor
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 17:24

En voor hoeveel mensen geldt dat? De hele groep <50 jaar is 1x geprikt, en is nu hooguit bezig aan de 2e ronde.
Ik ben een van de snelleren van mijn bouwjaar en krijg volgende week de 2e pas.
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 jul 2021 18:35

Ik wordt morgen voor de tweede keer geprikt. En op vakantie ben ik al geweest. Express vroeg gegaan. Toen het net weer, dacht ik meteen doen. Wie wat voor gezeur er straks weer gaat komen
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 18:45

Alle mensen met schoolgaande kids kunnen dat niet.
Less is bore

marsman
Forum-lid

marsman 08 jul 2021 19:14

Precies. En ik ben benieuwd of andere landen gevaccineerde Nederlanders zonder issues gaan toelaten als we weer rood zijn op de C-kaart. Kijk naar Engeland, is ook hoog risico gebied voor ons. Volgens mij moet iedereen die naar NL wil komen gewoon in quarantaine, geprikt of niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 08 jul 2021 19:21

daniel1975 schreef: 08 jul 2021 16:54 Het is een enorme puinhoop met incapabele mensen :(
Als de overheid nu niet acuut ingrijpt is het nog erger dan ik dacht. Ik zie ook de vakanties op hele losse schroeven staan. Ongelofelijk :(
Ik had dit debacle wel aan zien komen hoor.

Denk je nou echt dat Joep - Teun of Marieke van 17 jaar het ook maar 1 sikkepit zal schelen of Daniel1975 en vrouwlief met minimi op vakantie gaan naar Frankrijk. Voor hun geldt de afgelopen 2 weken enkel het stappen / disco en clubs. Of ze nou getest zijn of niet, vals binnenkomen met een QR code van een vriendje of vriendin. Heel veel eind examen kandidaten komen met behalve de SOA's ook met de Delta variant thuis en dat gaat nog een vervelend probleempje geven vanaf half juli tot eind september.

Helaas blijkt en blijft onze regering heel erg naïef, en geloven ze nog steeds dat de mensen alles pikken en slikken wat ze voorgeschoteld krijgen. Aangezien onze regering niet Poetiniaans te werk gaat zal het gewoon niks worden.

Met een strafkamp in de Goelag en niet dreigen maar doen, heeft de regering meer slagkracht en geloofwaardigheid.

( Let wel : dit is een fictieve mededeling - geen wens ;) )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 08 jul 2021 19:30

Ik las vandaag de kop dat Rusland een prima vaccin heeft (spoetnik), maar dat niemand er aan wil omdat ze altijd over alles bewust verwarring zaaien en misinformatie verstrekken. Dus dat is het ook niet.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jul 2021 19:37

@Rene, maar ook anderen. Vanaf morgen gaat Frankrijk ook proberen het aantal besmettingen te verhogen. Het is nogal makkelijk de Nederlandse regering incapabel te noemen, het is toch overal een puinhoop. En is het ergens geen puinhoop dan wordt er geklaagd dat ze veel te streng zijn.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 08 jul 2021 19:42

53x11 schreef: 08 jul 2021 16:59 Mocht je volledig gevaccineerd zijn, dan kom je de EU landen gewoon nog binnen hoor
Ik word pas op 6 augustus volledig gevaccineerd. (2e pfizer )En moet dan nog twee weken wachten voor mijn Vaccinatiebewijs. Mijn vriending (12 augustus, die kreeg vandaag de 1e) Leuk hoor, maar dat is als het zo door blijft lopen te laat. :lol:
Verder loopt dat vaccinatieprogramma nu prima hoor, er wordt wat afgeprikt. Maar het vaccinatieprogramma is Lineair ( ong 200.000 per dag ) en coronabesmettingen exponentieel.

Het gaat er nu even niet om of het daadwerkelijk een gevaarlijk effect is voor de volksgezondheid. Het gaat op dit moment alleen maar over het imago van Nederland naar het buitenland.

Sputnik werkt daadwerkelijk goed, stukken beter dan de chinese vaccins. Maar zou jij als Rus vertrouwen hebben in de Russiche overheid? Ik snap wel hoe het komt.

Dit had redelijkerwijs voorkomen kunnen worden door een aantal maatregelen in stand te houden in ieder geval tot augustus, dan heb je iedereen met 1e prik gehad. Ongeveer vanaf dan heb je voor een groot deel alleen nog 2e prikken. En 10-19 jarigen die wat achterlopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 jul 2021 20:00

Dat van dat imago zal zeker een rol spelen. De oplossing is minder testen natuurlijk...

Verder ben ik er inmiddels achter dat landen zelf beslissen welke voorwaardes ze stellen bij welke kleurtjes. En dat ze zelfs af kunnen wijken van de Europese kleurtjes. Tot zover de gelijk getrokken Europese afspraken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2021 20:33

Gelukkig dat niet alle Europese landen dezelfde maatregelen neemt.
De praktijk heeft ondertussen uitgewezen dat het vooral Duitsland en Frankrijk zijn die Europees de dienst uitmaken.
We geven al genoeg beslissingsmacht aan de Europese technocraten die geen verantwoording tegenover de kiezer afleggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie