DT Swiss ER1600 Spline 32, Ere Research Explorator GC 45 of FFWD Outride Alloy
Ik ben zoekende naar een wielset ter vervanging van de standaard set die op mijn Orbea Orca zit. Prijsrange is rond de €500,-
Ik heb nu een drietal potentiele kandidaten op het oog:
- DT Swiss ER1600 Spline 32 Disc
- Ere Research Explorator GC 45
- FFWD Outride Alloy Disc
Welke zouden jullie kiezen of zijn er nog andere setjes die ik over het hoofd zie?
Ik heb nu een drietal potentiele kandidaten op het oog:
- DT Swiss ER1600 Spline 32 Disc
- Ere Research Explorator GC 45
- FFWD Outride Alloy Disc
Welke zouden jullie kiezen of zijn er nog andere setjes die ik over het hoofd zie?
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Wat zijn je wensen qua;
Uiterlijk?
Alu/carbon?
Hoogte vd velg?
gewicht?
Is farsports/lightbicycle/csc een optie?
Clincher/tubeless?
Uiterlijk?
Alu/carbon?
Hoogte vd velg?
gewicht?
Is farsports/lightbicycle/csc een optie?
Clincher/tubeless?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Voor €500,- heb je geen lightbicycle velgen in een wiel zitten.Desertstorm schreef: ↑07 jul 2021 16:09 Wat zijn je wensen qua;
Uiterlijk?
Alu/carbon?
Hoogte vd velg?
gewicht?
Is farsports/lightbicycle/csc een optie?
Clincher/tubeless?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
AluDesertstorm schreef: ↑07 jul 2021 16:09 Wat zijn je wensen qua;
Uiterlijk?
Alu/carbon?
Hoogte vd velg?
gewicht?
Is farsports/lightbicycle/csc een optie?
Clincher/tubeless?
Velghoogte 30mm tot max 50mm
Gewicht is minder boeiend met mijn gewicht
Clincher
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Fulcrum racing 3 / campa zonda is nog een optie om te overwegen voor die prijs. Alleen net geen 30mm denk ik.
Rij zelf nu dt swiss 1800 wielen en op mijn oude fiets fulcrum racing quattro. Over beide wielsets erg te spreken.
Rij zelf nu dt swiss 1800 wielen en op mijn oude fiets fulcrum racing quattro. Over beide wielsets erg te spreken.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 apr 2018 09:42
Ik heb zowel een setje dt Swiss p1800 als de ere research 45 in gebruik. Beide zijn gewoon goed prijs-kwaliteit; de dt Swiss set voelt wel wat robuuster aan, en is een wat completere levering, met wat reserve onderdelen maar ook adapters voor anders asmaat/QR. Bij de ere set is de levering wat meer uitgekleed.
Tussen deze 2 zou ik eerder kijken voor welke je meest interessante aanbieding kan vinden.
Tussen deze 2 zou ik eerder kijken voor welke je meest interessante aanbieding kan vinden.
Kijk eens naar de Hunt 34 Aero wielen: https://eu.huntbikewheels.com/collectio ... c-wheelset
Ietsje duurder dan 500 euro, maar naar mijn mening zijn ze dat wel waard. Rij er nu zelf een maandje mee en ik ben er erg tevreden over (zo tevreden dat we voor m'n vriendin ook een setje besteld hebben) Wielen bollen ontzettend lekker, ze zijn licht, erg weinig last van zijwind, naaf pakt snel op. Daarnaast zijn ze tubeless ready
Ietsje duurder dan 500 euro, maar naar mijn mening zijn ze dat wel waard. Rij er nu zelf een maandje mee en ik ben er erg tevreden over (zo tevreden dat we voor m'n vriendin ook een setje besteld hebben) Wielen bollen ontzettend lekker, ze zijn licht, erg weinig last van zijwind, naaf pakt snel op. Daarnaast zijn ze tubeless ready
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Als je (veel) zwaarder bent dan gemiddeld, kun je beter wielen laten maken die bij jouw gewicht passen.
Groet,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
IK weeg 103 kg en de wielen die ik noem hebben allen een max rijdergewicht van 110kg > waarom zou ik dan wielen laten bouwen (waar ik overigens ook helemaal niet om vraag)?Maatwielen schreef: ↑09 jul 2021 23:34Als je (veel) zwaarder bent dan gemiddeld, kun je beter wielen laten maken die bij jouw gewicht passen.
Groet,
Hans
Omdat Hans je probeert te behoeden voor een koop waar je op termijn problemen mee gaat krijgen (waarschijnlijk).
Wat de fabrikanten er niet bij vertellen is dat het max gewicht een statistiek van de velgen zelf is. Het geeft het minimale gewicht aan waarbij de velg zeker niet onder gaat bezwijken. Maar een wiel bestaat uit meer onderdelen dan de velg.
24 spaken voor en achter zijn niet genoeg op de lange termijn voor iemand met jouw gewicht en waarschijnlijk de bijhorende power output.
Waarom verkopen ze dan dit soort wielen? Kosten besparing. Als je duizenden wielen per jaar verkoopt, maken wat extra spaken en nippels veel uit qua kosten en tijd. Laat staan dat je verschillende productielijnen moet hebben om alle verschillende combinaties te kunnen produceren.
Dit was het zakelijke aspect.
@Hans, doe jij de lange versie over berijdersgewicht, aantal km's, spaken e.d.?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Waarschijnlijk omdat Alex graag extra geld uit wil geven wanneer ie met die wielen door een kuiltje rijdt en ze afschrijft.
Juist met dat gewicht zou ik voor handgespaakte wielen gaan met 28 of 32 spaken, bombproof dus!
Juist met dat gewicht zou ik voor handgespaakte wielen gaan met 28 of 32 spaken, bombproof dus!
Toen ik nog tegen de 100kg zat, heb ik maar met 1 set fabriekswielen nooit problemen gehad, een goedkope Shimano set die overal op het internet verguisd werd voor de slechte kwaliteit, setje van 100€.
Ruim 2 jaar plezier van gehad (en dan was de remrand op)
Al de sets nadien gaven problemen tot een handgespaakt setje (Ultegra naven en Mavic velgen), erg fijn om niet elke 2 maand bij de FM te staan met een slag in het wiel of een spaak eruit.
Nu spaak ik de wielen zelf (en ben ik een stuk lichter) en had ik enkel met de eerste die gespaakt heb last (niet genoeg spaakspanning op de non-drive kant van het achterwiel)
Ik ben zeker geen absolute voorstander van handgespaakte sets, maar als je wat zwaarder bent (lees: richting de 100kg) is het zeker het overwegen waard.
Van de 3 sets die je overweegt: 24 spaken is te weinig voor schijfremmen en 100kg. Hier ga je zeker problemen mee krijgen (en al helemaal als je ooit in België door de putten komt rijden )
Ruim 2 jaar plezier van gehad (en dan was de remrand op)
Al de sets nadien gaven problemen tot een handgespaakt setje (Ultegra naven en Mavic velgen), erg fijn om niet elke 2 maand bij de FM te staan met een slag in het wiel of een spaak eruit.
Nu spaak ik de wielen zelf (en ben ik een stuk lichter) en had ik enkel met de eerste die gespaakt heb last (niet genoeg spaakspanning op de non-drive kant van het achterwiel)
Ik ben zeker geen absolute voorstander van handgespaakte sets, maar als je wat zwaarder bent (lees: richting de 100kg) is het zeker het overwegen waard.
Van de 3 sets die je overweegt: 24 spaken is te weinig voor schijfremmen en 100kg. Hier ga je zeker problemen mee krijgen (en al helemaal als je ooit in België door de putten komt rijden )