Ketting niet op spanning
Cannondale 105 9sp groep.
Nieuwe ketting en de cassette/voorbladen zijn top. Als ik de pedalen stil houd tijdens het fietsen En ik beweeg ze dan een centimeter naar achter, dan gaat de ketting slap hangen en valt op de achterbrug. Als de fiets in de standaard staat en ik draai de crank achteruit, dan draait hij wel goed rond.
Wat kan de oorzaak zijn?
Nieuwe ketting en de cassette/voorbladen zijn top. Als ik de pedalen stil houd tijdens het fietsen En ik beweeg ze dan een centimeter naar achter, dan gaat de ketting slap hangen en valt op de achterbrug. Als de fiets in de standaard staat en ik draai de crank achteruit, dan draait hij wel goed rond.
Wat kan de oorzaak zijn?
- borgmonster
- Forum-lid
Freewheel denk ik. De snelheid van je achterwiel oefent een voorwaarts draaiende kracht uit op het freewheel, welke kracht ontbreekt als je stilstaat.
Wat gebeurt er als je in de standaard je achterwiel ronddraait?
Wat gebeurt er als je in de standaard je achterwiel ronddraait?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- borgmonster
- Forum-lid
Ja, maar draai je je wiel dan ook vooruit tijdens het terugdraaien van je crank met ketting?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
Duw het onderste wieltje van de achterderailleur maar richting de crank je zal dan waarschijnlijk merken dat ie niet goed terugveert; even een smeermiddel spuitenwaar de veer scharniert en opgelost
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
De veer werkt prima. Schakelt vlot op en af. Als in het onderste derailleurwiel naar de crank beweeg, dan schiet hij daarna goed en volledig terug.
Als de fiets in de standaard hangt is er niets aan de hand. Wiel draait en kan moeiteloos achteruit draaien, ook bij de crank loslaten gaat bijnier meedraaien met het wiel. Zodra ik fiets en houdt de benen stil, dan gaat de ketting meteen slap als ik ook maar een cm naar achter trap.
Als de fiets in de standaard hangt is er niets aan de hand. Wiel draait en kan moeiteloos achteruit draaien, ook bij de crank loslaten gaat bijnier meedraaien met het wiel. Zodra ik fiets en houdt de benen stil, dan gaat de ketting meteen slap als ik ook maar een cm naar achter trap.
Een veer kan (natuurlijk) kapotgaan, maar slijten doet-ie, bij normaal gebruik, niet.
Vorsprung durch Pedantik