104 rules !
Misschien met een Ultratec-ketting waarvan ik de indruk heb dat ze iets gladder zijn en makkelijker schoon te houden.
TREK douane SL5 kraken met schakelen
als je dat tandje minder kan negeren, dan misschien wel. Ik rij met (de nieuwste) Tiagra op mijn pendelfiets. Het enige waar ik me wel aan stoor is dat die vrij snel weer wat afstelling kan gebruiken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees het overal.
Als ik kon, nam ik al m'n fietsen met 105. Maar vanaf een zekere prijscategorie komen die fietsen altijd met Ultegra.
Als ik kon, nam ik al m'n fietsen met 105. Maar vanaf een zekere prijscategorie komen die fietsen altijd met Ultegra.
Veel nieuwe fietsen met Ultegra groep hebben een 105 cassette (en ketting) gemonteerd gekregen. Dat is te herkennen aan de glimmende kransjes (Ultegra heeft matte kransjes). Het schakelt prima en zonder bijgeluiden. Ook de levensduur is hetzelfde. GCN heeft wel eens een blinde test gedaan. Als ik me goed herinner zit het verschil tussen 105, Ultegra en Dura Ace in afwerking, materiaal en gewicht en niet in kwaliteit, levensduur of werking.
Mijn mening: 105 is de ultieme winnaar in prijs-kwaliteit, voor relatief weinig meerprijs heb je de wat lichtere Ultegra en voor heel veel meerprijs de nog wat lichtere Dura Ace. Er zit grotere meerwaarde in een betere wielset dan in een duurdere groep.
Mijn mening: 105 is de ultieme winnaar in prijs-kwaliteit, voor relatief weinig meerprijs heb je de wat lichtere Ultegra en voor heel veel meerprijs de nog wat lichtere Dura Ace. Er zit grotere meerwaarde in een betere wielset dan in een duurdere groep.
En nu ben ik fietsen.