Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Bon, ben er in geslaagd om een van de boutjes in de pedaalarm kapot te krijgen.
Was al enige tijd van plan om te vernieuwen, maar steeds uitgesteld.
Beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Van een van de boutjes is de zeskant rond, maw de inbussleutel draait rond erin.
Kan dat boutje dus niet meer lossen.
Ander boutje terug aangespannen om te proberen spanning te verminderen aan de kant van de slechte bout, maar krijg er geen beweging in (en eigenlijk ook geen grip meer met de inbus).
Ga nog proberen met een schroevendraaier of zo in de hoop dat die grijpt.
Iemand verdere tips hoe dat boutje eventueel te kunnen lossen?
Was al enige tijd van plan om te vernieuwen, maar steeds uitgesteld.
Beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Van een van de boutjes is de zeskant rond, maw de inbussleutel draait rond erin.
Kan dat boutje dus niet meer lossen.
Ander boutje terug aangespannen om te proberen spanning te verminderen aan de kant van de slechte bout, maar krijg er geen beweging in (en eigenlijk ook geen grip meer met de inbus).
Ga nog proberen met een schroevendraaier of zo in de hoop dat die grijpt.
Iemand verdere tips hoe dat boutje eventueel te kunnen lossen?
Laatst gewijzigd door fgrs op 19 jul 2021 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
En wonder boven wonder.
Een schroevendraaier genomen die er net erin paste.
Draaide in eerste instantie ook rond zonder grip, maar dan een hamertje genomen en enkele tikken gegeven zodat de schroevendraaier iets dieper in de fond van de boutkop ging en daar dan net genoeg grip om hem even te lossen en dan kon ik hem verder eruit draaien.
Een schroevendraaier genomen die er net erin paste.
Draaide in eerste instantie ook rond zonder grip, maar dan een hamertje genomen en enkele tikken gegeven zodat de schroevendraaier iets dieper in de fond van de boutkop ging en daar dan net genoeg grip om hem even te lossen en dan kon ik hem verder eruit draaien.
Derailleur wieltje losgehaald om te smeren, maar vergeten de spanning van de ketting te halen, dus wieltje schoot in 1x los en vloog door de garage. Dacht dat ik alle stukjes weer gevonden had en daarna gesmeerd en in elkaar gezet. Bij eerste rit was na 20km het onderste derailleur wieltje helemaal vastgelopen. Kogeltjes kwamen uit het lager. Dus nu kijken voor nieuw setje.
Kwam er na het uitboren achter dat het een torx bout was ipv een inbus1094 schreef: ↑06 jul 2021 20:40 Wilde net mn oude fiets grondig schoonmaken aangezien die definitief naar de zolder verhuisd. Heb de crank er uitgehaald en de bladen losgemaakt, goed schoongemaakt en in elkaar gezet. Helaas zat het middenblad verkeerd om dus alle schroeven er weer uit gehaald, een te strak vast gedraaid en nu de schroef (inbus) kabotgedraaid
Niet echt verpruts…..ketting een laatste keer onder handen genomen voor er een nieuwe op komt, echter te zuinig gesmeerd naar bleek. Eerste ritje daarna ging nog maar vanmorgen was ik onderweg met een koffiemolen. Bij thuiskomst maar gelijk “verzopen” in de smeer.
Nieuwe Schwalbe Pro One TLE op mijn Zipp 303s. Gaan er prima op zonder bandenlichters. Lieten zich mooi zetten met een booster. Met mijn verstrooide hoofd niet op de rij-richting van de banden gelet en die zat uiteraard 2x verkeerd om. Daar kom ik dan pas achter nadat de latex is toegevoegd en de wielen alweer in de fiets zitten. Pfff, alles weer uit elkaar, en opnieuw.
"Dat doe je iedere keer fout", merkte mijn vrouw nog subtiel op. ...... Ze heeft gelijk.
"Dat doe je iedere keer fout", merkte mijn vrouw nog subtiel op. ...... Ze heeft gelijk.