Shimano quick link
Ik heb vandaag weer eens een Shimano ketting op de fiets gezet. De meegeleverde quicklink kostte mij, met een daarvoor bedoelde tang, extreem veel kracht om te sluiten (en ik ben heus de slapste niet).
Is dat een bekend verschijnsel met de quicklinks van Shimano?
Is dat een bekend verschijnsel met de quicklinks van Shimano?
Klopt heb ik ook ervaren.
Een sram link snapt in elkaar door spanning op de ketting te brengen met de crank.
Een shimano link, was dit niet het geval en moest met de tang, en dan niet met een klik.
Deze links zijn dus ook niet echt bruikbaar voor onderweg, of misschien een vaker gebruikte meenemen.
Een sram link snapt in elkaar door spanning op de ketting te brengen met de crank.
Een shimano link, was dit niet het geval en moest met de tang, en dan niet met een klik.
Deze links zijn dus ook niet echt bruikbaar voor onderweg, of misschien een vaker gebruikte meenemen.
Waarom per se sluiten met een tang?
Gewoon even voorzichtig aanzetten met ingeknepen remmen en de link sluit vanzelf.
Trouwens ... je neemt onderweg toch geen tang voor de ketting mee? Dan moetje het wel op die manier doen.
Gewoon even voorzichtig aanzetten met ingeknepen remmen en de link sluit vanzelf.
Trouwens ... je neemt onderweg toch geen tang voor de ketting mee? Dan moetje het wel op die manier doen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Inderdaad. Een KMC-link trek je eenvoudig met je handen strak, bij een Shimano-link knijp ik de achterrem stevig in en zet ik kracht op het pedaal.
er is volgens mij een verschil tussen de quick links die standaard met de shimano ketting worden meegeleverd, en de quick links die apart verkrijgbaar zijn. De standaard links zitten veel strakker en kun je officieel daarom maar 1x gebruiken. De aparte links kun je vaker gebruiken. Je kunt het verschil zien aan de link zelf, die is iets anders ingekeept.