Achternaaf cassette
- borgmonster
- Forum-lid
Op de kleinste tandjes rij je het hardst en zet je dus de meeste kracht. Daarom vreten ze daar in.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- thestudent
- Forum-lid HC
Valt nog mee, niet te voorkomen op goedkoop alu.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Nope.borgmonster schreef: ↑21 jul 2021 23:25Op de kleinste tandjes rij je het hardst en zet je dus de meeste kracht.
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Je kunt invreten klein beetje verminderen door het goed vast zetten van de lockring.
Niet goed vast = meer invreten.
Niet goed vast = meer invreten.
Als ik m'n cassette van m'n Visions af wil halen moet ik zelfs een kunststof hamer gebruiken.
Ik heb (volgens mij op weightweenies) een keer een tip voorbij zien komen om een stukje van een paperclip voor één van de splines op de body erbij tussen te duwen.
Zelf geen ervaring mee (vraag me zelfs af of de ruimte er is...), maar het leek me wel een slim geintje om zo de druk op de body wat gelijkmatiger te verdelen.
Hier trouwens ook Vision wielen waarvan de body (volgens mij gewoon eentje van Novatec) eruit ziet alsof er iets flink op heeft zitten knagen...
Zelf geen ervaring mee (vraag me zelfs af of de ruimte er is...), maar het leek me wel een slim geintje om zo de druk op de body wat gelijkmatiger te verdelen.
Hier trouwens ook Vision wielen waarvan de body (volgens mij gewoon eentje van Novatec) eruit ziet alsof er iets flink op heeft zitten knagen...