Opzich valt het dure best mee, zeker als je nu velg remmen heb. Met schijven gaat het iets lastiger worden.
Je moet road flatbar shifter hebben, een setje nieuwe remgrepen en een recht stuur. Overigens is dit allemaal op voorraad.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... rs-p35317/
https://www.bike-components.de/en/Shima ... vVEALw_wcB
Racefiets met normaal stuur
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Shimano flatmount schijven kan je ook gewoon aansluiten op een deore hydraulische remhendel. En sram op een avid elixer hendel. Dus ik denk dat dat ingewikkelde in het geval van schijven ook allemaal wel meevalt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Als het vooral psychisch is (je linkt dat je ziek bent geworden aan het sporten omdat het toen gebeurd is) is het dan niet een idee om daar eens met een psycholoog over te praten? Je kan natuurlijk gaan ombouwen wat je wil, maar als het psychisch is los je daar misschien ook niet veel mee op?
Of wellicht dat je er al voor bij de psych loopt en dit niks oplost, dan heb je ook weinig aan mijn advies..
Of wellicht dat je er al voor bij de psych loopt en dit niks oplost, dan heb je ook weinig aan mijn advies..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ja dat is inderdaad waar, dan is het inderdaad bijna net zo makkelijk. Iig veeeel goedkoper dan een nieuwe fietsthestudent schreef: ↑23 jul 2021 11:42 Shimano flatmount schijven kan je ook gewoon aansluiten op een deore hydraulische remhendel. En sram op een avid elixer hendel. Dus ik denk dat dat ingewikkelde in het geval van schijven ook allemaal wel meevalt.
Als je rustiger wil kunnen rijden, is een gravelfiets misschien een oplossing. Ik doe de meeste van herstelritten met de gravelfiets.
Op mijn eentje op een boswegel blijkt het (voor mij) veel eenvoudiger om in Z1 te blijven rijden. Wil je toch wat afwisseling dan neem je een MTB-padje mee en dan heb je zonder veel inspanning toch een 'spannend' ritje (ik neem aan dat je ergens woont waar het vlak is)
Op mijn eentje op een boswegel blijkt het (voor mij) veel eenvoudiger om in Z1 te blijven rijden. Wil je toch wat afwisseling dan neem je een MTB-padje mee en dan heb je zonder veel inspanning toch een 'spannend' ritje (ik neem aan dat je ergens woont waar het vlak is)
kun je gewoon leren als je gemotiveerd bent.
Dat doe je door te gaan rijden met een hartslagmeter en die dan als toerentalbrengrenzer gaan gebruiken.
Dus elke keer als je boven de bijvoorbeeld 130 (of 120 of 110) slagen per minuut uitkomt het 'gas' loslaten en desnoods de rem d'rop.
Dank voor de reacties, ben heeeeel veel wijzer geworden. Ik heb na mijn ziekte (overigens ben ik niet hersteld maar wel stukken beter) last gekregen van inspanningsintolerantie, ik word ziek van te zware inspanning. Maar ik moet fietsen. Ik leen wel eens een oude Stevens hybride en dan ga ik ook weer te hard rijden, eigenlijk wel. Dus maar accepteren dat het niet meer kan en gewoon rustig rijden op mn huidige fiets, dan als er weer wat te koop is inruilen voor gravelbike (dan kan ik van 2 fietsen naar 1, spatbordjes erop en de winter doorkarren). Overigens zijn dat in mijn ogen endurance frames met een andere groepset en bredere banden, zoiets kun je ook van een gebruikte Cannondale Synapse of Specialized Roubaix maken. Maar er is niks te koop dus opties 1 maar eerst es proberen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb een Merida Speeder 500 2018 fitnessbike. Best een vlotte fiets en ben vaak sneller dan 'echte' koersfietsen. Het enige verschil is eigenlijk het stuur, al de andere componenten zijn racefiets waardig.
Met de aerobars win je nog aan extra snelheid. Het stuur vond ik standaard te hoog en heb er enkele spacers uitgehaald.
Er is ook ruimte voor bredere banden.
Met de aerobars win je nog aan extra snelheid. Het stuur vond ik standaard te hoog en heb er enkele spacers uitgehaald.
Er is ook ruimte voor bredere banden.