Wat moeten ze dan. Een special aankondigen en die achteraan de lijn zetten?
Of geen special maken.. En dus die kans op wat positieve aandacht voorbij laten gaan? Waarbij het voordeel niet gemerkt wordt waarschijnlijk, want stel dat ze 5.000 fietsen in backorder hebben staan waarbij überhaupt de afgegeven leverdatum al ver in de toekomst ligt. Àls die datum al beïnvloed wordt door 100 special fietsen, dan gaat iemand die een fiets besteld heeft met levertijd van 4 maanden,daar echt geen relatie in zien.
En eigenlijk vind ik het juist bij canyon een beetje gezeik. Want op de website staat per model per maat en kleur gewoon of ze op voorraad zijn, of verwachtte levertijd of niet bestelbaar.
Daar zit altijd al verschil tussen modellen en maten.
Ja dan komt er een special, dat hebben ze natuurlijk gepland, als ze die vrijgeven is die op voorraad, dus gewoon 1 van de (weinige) modellen die je dus direct uit voorraad kunt bestellen.
Feitelijk is het ontzettend transparant wat er gebeurd.
Alleen als verwachtte levertijden niet gehaald worden, ja daar kan je wel over klagen natuurlijk. Terecht ook. Maar dat is momenteel, met de componenten schaarste, geen uitzondering, bij vele merken.
Anyhoe, een snelle levering van een model, maat en kleur op voorraad is altijd al zo geweest bij canyon
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)