Olympische Spelen Tokyo 2021
Het was een heel mooi parcours ook, signalisatie mooi in orde en een kleiner peloton. Draagt allemaal bij aan minder valpartijen.
Ik was wel aan het hopen dat daar ineens 6 man van Movistar zou opduiken om Carapaz terug te gaan halen
Ik was wel aan het hopen dat daar ineens 6 man van Movistar zou opduiken om Carapaz terug te gaan halen
In deze constellatie weet de helft van de kopgroep dat ze kansloos zijn. Maar ze kunnen wel nog het koersverloop beïnvloeden door iets wel of juist niet te doen.
Ik denk dat toen McNulty er eenmaal af was een aantal renners vrede hadden met Carapaz als winnaar, dat is natuurlijk iemand die al een erelijst heeft waarbij een olympisch kampioenschap past.
Dat naast uiteraard het belang de eigen ploeg.
Ik denk dat toen McNulty er eenmaal af was een aantal renners vrede hadden met Carapaz als winnaar, dat is natuurlijk iemand die al een erelijst heeft waarbij een olympisch kampioenschap past.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooie koers inderdaad.
Less is bore
Carapaz was gewoon de beste man in koers, straks ga je nog een wuyttsje doen van ""hij krijgt hem"ultra_ivo schreef: ↑24 jul 2021 13:56 In deze constellatie weet de helft van de kopgroep dat ze kansloos zijn. Maar ze kunnen wel nog het koersverloop beïnvloeden door iets wel of juist niet te doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Kleinere ploegen ( 5 a 6 ) maakt het verloop inderdaad onvoorstelbaarder , wat het kijk plezier weer verhoogt. Zouden dus vaker mogen doen van mij.
Dat Carapaz de beste man in de koers was is een lachtertje.
Op de Mikunu kon hij de beste man in koers (Pogi) niet volgen.
Na kilometerslang bekken trekken en in het wiel zitten (zie ook de Tour) kan hij uiteindelijk de sprong naar voor maken nadat VanAert de voorsprong had verkleint. Als VanAert niet kilometerslang blijft sleuren geraakt Paracaz mijn inziens zelfs niet meer vooraan.
Daar heeft hij geluk dat hij op het juiste moment op het wiel van McNulty springt en het voordeel heeft dat er maar naar twee man gekeken wordt; nl Pogacar en VanAert.
Het moge duidelijk zijn dat er maar twee renners voor de overwinning gereden hebben, waarvan Pogi de beste was, VanAert levert een fantastische prestatie op de Mikunu en ook voor de rest van de rit.
Het is Carapaz zijn recht om op die manier te koersen, zeker als het resultaat oplevert, maar dat maakt hem eerder de sluwste dan de beste man in koers.
Mee eens, niet al te beste prestatie van Remco, en betreurenswaardige tactiek.
Een tweede Belg vooraan (Theuns?) had de koers helemaal anders kunnen laten verlopen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoe hangt de vlag erbij tav Remco in Belgie?
Niet zo lang geleden hoefden koersen waar hij zou starten toch eigenlijk alleen voor de vorm te worden gereden?
Niet zo lang geleden hoefden koersen waar hij zou starten toch eigenlijk alleen voor de vorm te worden gereden?
Less is bore
Eerder de sluwste dan de sterkste man in koers. De sluwste was in dit geval de beste.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Het is wat stil rond Remco. En misschien is dat niet eens zo slecht.
Geef hem tijd. Geef hem wat (media)stilte.
Carapaz is een mooie winnaar maar zeker niet de sterkste in koers. Misschien idd de sluwste. Z'n bekken trekken, niet overnemen en daarna keihard uithalen, zal toch op de concurrenten hun zenuwen beginnen werken. Of wel Wout of Tadej krijgen de eer van de sterkste in koers te zijn. Ik ben dan ook blij dat nadat ze beiden 90% van het werk deden in de achtervolging, ze dan ook beiden een medaille pakken en de 'slimme' koeroers met legen handen achterblijven.
Ok, je moet kunnen, maar ik krijg het ervan als een renner overneemt, na 2 seconden al begint omkijken en nog 2 seconden later de elleboog daar is.
Mooi beeld meteen na de finish.
Wat een verschil met voetbal waar een week na de finale nog sneren over en weer vliegen.
Geef hem tijd. Geef hem wat (media)stilte.
Carapaz is een mooie winnaar maar zeker niet de sterkste in koers. Misschien idd de sluwste. Z'n bekken trekken, niet overnemen en daarna keihard uithalen, zal toch op de concurrenten hun zenuwen beginnen werken. Of wel Wout of Tadej krijgen de eer van de sterkste in koers te zijn. Ik ben dan ook blij dat nadat ze beiden 90% van het werk deden in de achtervolging, ze dan ook beiden een medaille pakken en de 'slimme' koeroers met legen handen achterblijven.
Ok, je moet kunnen, maar ik krijg het ervan als een renner overneemt, na 2 seconden al begint omkijken en nog 2 seconden later de elleboog daar is.
Mooi beeld meteen na de finish.
Wat een verschil met voetbal waar een week na de finale nog sneren over en weer vliegen.