Het grote domme vragen topic
Vraagje, ik heb 2 spacers op mijn stuurpen liggen en dan de topcap.
Nu wil ik graag mijn buis inkorten.
Kan ik dan de dikte van de 2 spacers eraf zagen.. en de moer die in de buis zit zoveel mm als de spacers dik zijn verder tikken (voor het zagen natuurlijk)?
Nu wil ik graag mijn buis inkorten.
Kan ik dan de dikte van de 2 spacers eraf zagen.. en de moer die in de buis zit zoveel mm als de spacers dik zijn verder tikken (voor het zagen natuurlijk)?
Ja, geen idee. Het moet toch een soort virtuele fietsimitatie zijn? Met bv dat Zwift gebeuren. Bij race computerspelletjes moet je toch ook remmen?
Maar zoals ik al zei, misschien snap ik het hele concept niet.
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Heb je een carbonnen vorkbuis, dan valt er niks te tikken. Die expander moet je losdraaien met een inbus, laten zakken en dan weer vastdraaien.
Een starnut echter, in een alu vorkbuis, die moet je wel eerst naar beneden tikken.
Je kan de dikte van de 2 spacers eraf zagen, maar beter is om net iets meer af te zagen, waardoor de vorkbuis net onder de stuurnok blijft.
Wanneer je alleen de dikte van 2 spacers eraf zaagt, leg je bovenop de stuurnok nog een dun spacertje zodat je de speling af kan stellen.
Het is een aluminium buis.scottpch schreef: ↑01 aug 2021 08:04Heb je een carbonnen vorkbuis, dan valt er niks te tikken. Die expander moet je losdraaien met een inbus, laten zakken en dan weer vastdraaien.
Een starnut echter, in een alu vorkbuis, die moet je wel eerst naar beneden tikken.
Je kan de dikte van de 2 spacers eraf zagen, maar beter is om net iets meer af te zagen, waardoor de vorkbuis net onder de stuurnok blijft.
Wanneer je alleen de dikte van 2 spacers eraf zaagt, leg je bovenop de stuurnok nog een dun spacertje zodat je de speling af kan stellen.
Nu ligt de buis ook al een beetje dieper als de 2 spacers zegmaar.
Dus als ik dan de spacer dikte eraf zaag moet het toch kloppen?
- thestudent
- Forum-lid HC
Ja dat moet kloppen. Wel twee keer meten 1x zagen he. En inderdaad de starnut naar beneden tikken. ( niet te veer geweld, kleine tikjes. )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- borgmonster
- Forum-lid
Ja, dit is een correcte vraag in dit topic wanneer iemand velgremmen heeft (tenzij je de velg als 700 mm remschijf ziet, zoals ”wie was het ook weer” in een ander topic noemde).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6