Tubeless
Als het gat te groot is voor een plug kun je er ook prima een briefje van €5 tussen stoppen, of een gel verpakking ofzo. Dat wordt dan vanzelf door de opgepompte binnenband op zijn plek gehouden.
Geen eigen ervaring, maar wordt hier regelmatig als tip gegeven
Geen eigen ervaring, maar wordt hier regelmatig als tip gegeven
De Parktool plakker help zeker bij de combinatie binnen en buitenband. Bij een tubeless weet ik het niet. Dan moet de plakker op zijn plaats blijven zitten. Maar door de sealant weet ik niet of dat zomaar werkt. Bij een volgend niet te herstellen lek ga ik dat thuis eens proberen. Een mens kan maar iets bij leren
Ik bestelde net wat bij Van Eyck Sport en daar kostte die set plakkers maar 3.95. Gelijk maar mee besteld.i-mac schreef: ↑01 aug 2021 20:15De Parktool plakker help zeker bij de combinatie binnen en buitenband. Bij een tubeless weet ik het niet. Dan moet de plakker op zijn plaats blijven zitten. Maar door de sealant weet ik niet of dat zomaar werkt. Bij een volgend niet te herstellen lek ga ik dat thuis eens proberen. Een mens kan maar iets bij leren
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13922
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik gebruik gewoon simson binnenbandplakkers voor een bandenband als het gat net wat te groot is.
Groter dan een mm of 5 gooi ik de band weg, risico te groot dat er teveel draad beschadigd is en eht een keet mis gaat. Maar dat is me alleen een paar keer bij de MTB gebeurt.
Groter dan een mm of 5 gooi ik de band weg, risico te groot dat er teveel draad beschadigd is en eht een keet mis gaat. Maar dat is me alleen een paar keer bij de MTB gebeurt.
Die parktoolplakkers zijn niet om je band weer tubeless te kunnen maken. Maar voor nood net als een briefje van 5/10/20, gelverpakking, stuk dubbelgevouwen ducktape om er voor te zorgen dat je binnenband niet door je buitenband heen komt als er een groot gat of scheur in zit.i-mac schreef: ↑01 aug 2021 20:15De Parktool plakker help zeker bij de combinatie binnen en buitenband. Bij een tubeless weet ik het niet. Dan moet de plakker op zijn plaats blijven zitten. Maar door de sealant weet ik niet of dat zomaar werkt. Bij een volgend niet te herstellen lek ga ik dat thuis eens proberen. Een mens kan maar iets bij leren
In het slechtste geval werken ze even goed al bovenstaande. In het beste geval plakken ze ook, en kan je er een nog groter gat mee repareren.
Als je een hulplijn hebt op 15 minuten van je positie ga je in mijn ogen echt niet zitten tobben om grote scheuren proberen te repareren. Maar die luxe heb je niet altijd/heeft niet iedereen. En het is niet dat die pakkers duur of groot zijn. Dus je besteld ze een keer mee, en doet ze bij de rest van je reparatiespulletjes.
Als je nog meer zelfvoorzienend wil zijn, kan je ook naald en draad meenemen:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik heb een fiets wegbijstand voor die gevallen. Kost 45€/jaar. Ik bel eventjes en ze brengen me naar huis.Wat doe je dan langs de kant van de weg als het gat niet dicht wil met latex? Daar is deze set toch voor? of begrijp ik het niet?
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
Vandaag ook voor en achter deze banden er op gelegd. Bovenstaande klopt helemaal. Ik ben enthousiast! Hiervoor bijna altijd Schwalbe One gereden en een enkele keer Continental.wasbeer2006 schreef: ↑22 jul 2021 14:38 Nu zo n 250km met de prirelli pzero tlr gereden.
Heerlijke band. Net de wat fijner dat een schwalbe. Zit er met name in dat de band ietsje stugger is waardoor je prima op 4.5 a 5 bar kunt rijden zonder dat ie in een bocht gaat rollen. Fiets blijft nog net even wat beter te controleren met wel het comfort op riggels, heel knap gedaan. De fiets is een soort eerder klaar met de beweging op een kuil of roggel.
De 28mm vallen niet echt breedt 29.5 op 21mm. Dat vielen de oude 25mm ook. Ze hebben dus, net als bij andere merken de maatvoering op de bredere velgen afgestemd.
Montage is mooi strak en niet lastig. Voorband loopt in een week tijd niet af, achterband elke rit een halve bar erbij.
Kortom, tot nu toe de beste banden die ik gereden heb, net ff fijner dan de gewone prirelli,s.
Of deze ook de astronomische kilometers gaan halen als de normale pzero (8000km) dat weet ik uiteraard nog niet.
Enige nadeel is misschien de aanschafprijs, aan de andere kant het is het geld niet bij deze hobby, die paar tientjes extra per jaar.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
Ik zie zo snel even niet of deze tip al eerder is gedeeld, maar ik gebruik een 10ml injectiespuit (te koop voor een schijntje bij een apotheek) voor het inbrengen van de latex via het ventiel. Het tipje van de spuit past precies in het ventiel waardoor je niet knoeit. en je kan de hoeveelheid latex mooi afmeten. Ook geen probleem met eventuele klonters (als je bv de Stan's no tube race sealant gebruikt). Die druk je er zo doorheen. Even doorspoelen met water, laten drogen en klaar voor de volgende keer.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
En nog een kleine toevoeging. Ik ga altijd zo snel mogelijk fietsen nadat ik een nieuwe band er op het gelegd en met latex heb gevuld. Dat dicht volgens mij het allerbeste.
Voordat je de spuit uit het ventiel haalt eerst even daarmee wat lucht uit de band trekken anders komt er wat latex het ventiel uit borrelen.Goudhaantje schreef: ↑18 aug 2021 22:15 Ik zie zo snel even niet of deze tip al eerder is gedeeld, maar ik gebruik een 10ml injectiespuit (te koop voor een schijntje bij een apotheek) voor het inbrengen van de latex via het ventiel. Het tipje van de spuit past precies in het ventiel waardoor je niet knoeit. en je kan de hoeveelheid latex mooi afmeten. Ook geen probleem met eventuele klonters (als je bv de Stan's no tube race sealant gebruikt). Die druk je er zo doorheen. Even doorspoelen met water, laten drogen en klaar voor de volgende keer.
Btw, in plaats van een spuit van 10ml is het beter een van 30ml of zelfs nog beter 50ml te gebruiken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Je moet je ventiel ook op 4 uur zetten, niet op 6 uur.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl