Spaakspanninsmeter
Hallo allemaal,
Ik zoek voor mijn gespaakte handbike-voorwiel (koppelbaar aan rolstoel) een spaakspanningsmeter.
De spaken zijn echter "slechts" 7 cm lang (excl nippel).
Past een standaard spaakspanningsmeter van bijvoorbeeld parktool hier op? Wie heeft er uberhaupt eentje en wil dit even opmeten voor mij of dat zou passen?
Alvast dank
Ik zoek voor mijn gespaakte handbike-voorwiel (koppelbaar aan rolstoel) een spaakspanningsmeter.
De spaken zijn echter "slechts" 7 cm lang (excl nippel).
Past een standaard spaakspanningsmeter van bijvoorbeeld parktool hier op? Wie heeft er uberhaupt eentje en wil dit even opmeten voor mij of dat zou passen?
Alvast dank
Oei, parktool past dus al niet, thnx voor het meten.
Is er een alternatieve meter?
Of 'gewoon' op het gehoor afgaan?
Waarbij de vraag rijst: als ik een spaak een toontje lager wil laten klinken, moet die dan losser of vaster?
Sorry, ben een real amateur (rollend weliswaar)
Is er een alternatieve meter?
Of 'gewoon' op het gehoor afgaan?
Waarbij de vraag rijst: als ik een spaak een toontje lager wil laten klinken, moet die dan losser of vaster?
Sorry, ben een real amateur (rollend weliswaar)
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Gewoono op je gevoel/gehoor afgaan.
De velg moet in het midden staan en het wiel moet recht zijn. Daar gaat het om. Kleine verschillen in spaakspanning houd je altijd.
Succes.
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
Dank voor je reactie Hans.
Wat zijn doorgaans de redenen waarom spaken los gaan zitten? Ik ben nergens tegenaan gereden ofzo.
Ik heb ervoor wel een slechte band gehad met een slag (idd, breedteslag in de band, niet in de velg) Band is toen vervangen. (18 inch noppen, 5 cm dik)
Daarna zijn de spaken losgegaan.
Any ideas?
Wat zijn doorgaans de redenen waarom spaken los gaan zitten? Ik ben nergens tegenaan gereden ofzo.
Ik heb ervoor wel een slechte band gehad met een slag (idd, breedteslag in de band, niet in de velg) Band is toen vervangen. (18 inch noppen, 5 cm dik)
Any ideas?
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
- misschien te hoge druk in de bandwenda schreef: ↑28 jul 2021 16:41 Dank voor je reactie Hans.
Any ideas?
- geen 'anti-losloopnippels' gebruikt
Website: https://www.maatwielen.nl
De juiste loctite is in staat om, net als kruipolie, in de schroefdraad van de spaak/nippel te penetreren. Kan dus ook achteraf.
Bijvoorbeeld nr 222
Bijvoorbeeld nr 222