Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tifosi

desmoose
Forum-lid

desmoose 28 aug 2011 13:02

Vorig jaar heb ik een tweedehands frame gekocht van het merk Tifosi, uiteraard bekend van de brillen.

Kan iemand me meer vertellen over de frames of fietsen van het merk? ik ben er nooit eerder eentje tegengekomen.

Voor de duidelijkheid een plaatje van mijn trots :mrgreen:

Afbeelding

roy73
Forum-lid

roy73 28 aug 2011 13:21

Ik heb er ook een, als is het wel een cyclocrosser.

Afbeelding

Ik heb er verder ook weinig over kunnen vinden.

Het is wel een fijn frame, maar gaat er bij mij toch uit omdat het frame iets aan de grote kant is voor mij.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

goosman
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar goosman 29 aug 2011 10:25

Als je op Google zoekt op het merk "Tifosi" kom je uit bij een UK groothandel (ChickenCycles) die dit merk kennelijk zelf in de markt heeft gezet in 2002. De bedoeling destijds was om hoogwaardige stalen rossen bestaande uit Columbus buizen op te bouwen met enkel en alleen Europese onderdelen. Tegenwoordig werkt men kennelijk ook met Shimano.
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

derxx
Forum-lid

derxx 08 aug 2021 02:19

Voor de liefhebbers van licht spul is het Tifosi Mons frame wel een om te overwegen. De Britse (eigenlijk Welsh) hillclimb kampioen van 2019 Ed Laverack wordt sinds een tijd door Tifosi gespronsord, en heeft zojuist het prototype van de nieuwe Mons opgehaald voor het aankomende Hillclimb seizoen. Denk dat Tifosi bang was dat het logo niet goed leesbaar was :)
Ed heeft verder wel altijd bruikbare tips over training/voeding en een zeer toegankelijke manier van YT video's maken.
Afbeelding

Plaats reactie