Tubeless
Vandaag de Vittoria Corsa Control moeten vervangen. Hij was nog zeker niet op maar er zat een gat in de zijkant van de band:
Band was wel nog goed luchtdicht maar hier wil ik toch niet verder mee rijden.
Dus vervangen na goed 2000km (even snel als de Schwalbe Pro One dus)
Misschien volgende keer eens de Michelin Power Road proberen (of de gewone Schwalbe One en de extra rolweerstand voor lief nemen)
edit: Ik ben wel in Namen gaan fietsen en vorige week een stevig stuk gravel op een omleiding, ik zal in 1 van de 2 ritten wel een stevige steen geraakt hebben.
Band was wel nog goed luchtdicht maar hier wil ik toch niet verder mee rijden.
Dus vervangen na goed 2000km (even snel als de Schwalbe Pro One dus)
Misschien volgende keer eens de Michelin Power Road proberen (of de gewone Schwalbe One en de extra rolweerstand voor lief nemen)
edit: Ik ben wel in Namen gaan fietsen en vorige week een stevig stuk gravel op een omleiding, ik zal in 1 van de 2 ritten wel een stevige steen geraakt hebben.
Lekbestendigheid is normaal gesproken bij tubeless geen issue omdat je ervan uit mag gaan dat een lek door de latex wordt gedicht. Natuurlijk zijn er tubeless banden die meer of minder lekbestendig zijn, zie bijvoorbeeld die van de Schwalbe One TLE op bikerollingresistance maar is een compromis en gaat altijd ten koste van rolweerstand en/of gewicht net zoals bij een gewone band.
Zelf rijd ik of met de Schwalbe Pro One Addex of Hutchinson Fusion 5 elevenstorm.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met welke bandenspanning heb jij gereden, lijkt mij een veel te lage bandenspanning waardoor de band op een richel/steen knel is komen te zitten op de velgrand.TL@ schreef: ↑20 aug 2021 18:39 Vandaag de Vittoria Corsa Control moeten vervangen. Hij was nog zeker niet op maar er zat een gat in de zijkant van de band:
Band was wel nog goed luchtdicht maar hier wil ik toch niet verder mee rijden.
Dus vervangen na goed 2000km (even snel als de Schwalbe Pro One dus)
Misschien volgende keer eens de Michelin Power Road proberen (of de gewone Schwalbe One en de extra rolweerstand voor lief nemen)
edit: Ik ben wel in Namen gaan fietsen en vorige week een stevig stuk gravel op een omleiding, ik zal in 1 van de 2 ritten wel een stevige steen geraakt hebben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is normaal ik rijd met 29mm netto ook rond de 5. Tegenwoordig met de wat lagere spanningen voor eigenlijk dezelfde spanning als achter
Dit kan een keer gebeuren, je hebt altijd wel eens een band schade dat je geen idee hebt waardoor.
@TL probeer nou eens de Pirelli's! 28mm pakker de normale niet de TT.
Ben benieuwd hoe lang die bij jouw meegaan.
De powerroad ben ik ook wel benieuwd naar, Met de normale Power gereden en dat waren fijne banden maar toch best snel vierkant en ze voelde vrij hard aan.
Dit kan een keer gebeuren, je hebt altijd wel eens een band schade dat je geen idee hebt waardoor.
@TL probeer nou eens de Pirelli's! 28mm pakker de normale niet de TT.
Ben benieuwd hoe lang die bij jouw meegaan.
De powerroad ben ik ook wel benieuwd naar, Met de normale Power gereden en dat waren fijne banden maar toch best snel vierkant en ze voelde vrij hard aan.
Normaal gezien krijg ik vandaag de nieuwe Wolfpack TLR banden binnen. Ik ben bij de eersten die ze mogen gaan testen, want ze zijn nog niet verkrijgbaar. Ik ben heel benieuwd.
Voor degenen die Wolfpack niet kennen: de eigenaar werkte eerder bij Continental, Schwalbe en Specialized. Hij ontwikkelde onder meer de Black Chili en Addix compounds.
Voor degenen die Wolfpack niet kennen: de eigenaar werkte eerder bij Continental, Schwalbe en Specialized. Hij ontwikkelde onder meer de Black Chili en Addix compounds.
Die Pirelli's zijn nog duurder, op 50€ trek ik toch echt de grens.
28mm gaat het niet worden, dat is goed voor in de winter maar (voor mij) niet snedig genoeg tijdens de snelle groepsritjes met het betere bochtenwerk.
Ik wil niet eens weten wat die Wolfpack bandjes gaan kosten
28mm gaat het niet worden, dat is goed voor in de winter maar (voor mij) niet snedig genoeg tijdens de snelle groepsritjes met het betere bochtenwerk.
Ik wil niet eens weten wat die Wolfpack bandjes gaan kosten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Havana, ben ik ook beneiuwd naar de MTB banden zijn goed, maar daar verkies ik toch net de pirelli's boven de wolfpack, maar het is geneuzel in de marge geef ik toe en ook wel een persoonlijke voorkeur.
@TL geeft je duizenden euro's per jaar uit is een bandje van 5 euro meer een probleem
Prijs per KM rekenen is beter. Met de gewone Pirelli P zero's heb ik 7k gereden tegenover 3 a 3500 voor een schwalbe, tel uit je winst.
25mm mag ook
@TL geeft je duizenden euro's per jaar uit is een bandje van 5 euro meer een probleem
Prijs per KM rekenen is beter. Met de gewone Pirelli P zero's heb ik 7k gereden tegenover 3 a 3500 voor een schwalbe, tel uit je winst.
25mm mag ook
Je moet ergens een grens stellen
Prijs per kilometer is inderdaad beter (maar dan is de gewone One TLE de winnaar )
Misschien dat ik die Pirelli's ooit nog eens probeer, momenteel zullen de volgende toch de Michelin's worden (die zouden ook een lagere rolweerstand hebben, of je dat nu voelt of niet, toch belangrijk in het hoofd )
Prijs per kilometer is inderdaad beter (maar dan is de gewone One TLE de winnaar )
Misschien dat ik die Pirelli's ooit nog eens probeer, momenteel zullen de volgende toch de Michelin's worden (die zouden ook een lagere rolweerstand hebben, of je dat nu voelt of niet, toch belangrijk in het hoofd )
Ik fiets op 1 fiets (trek domane) met 30mm bandjes (schwalbe pro one) maar heb niet echt het idee dat ik aan snelheid inlever.
In Frankrijk zelfs meer mee gefietst dan m'n echte klimfiets (trek emonda), gewoon omdat ik er iets comfortabler over de soms wat slechtere wegen mee kon rijden. (icm isospeed en 3 bar voor / 3.5 bar achter)
Soms iets langzamer dan m'n pr's op een klim, andere keer weer net wat sneller.
Scheelde niet zo veel, dat langzamer zat hem misschien meer in de 1,5kg meer gewicht van fiets in totaal.
Ik heb het geprobeerd met de Conti 4000SII (die viel wel bijna 32mm) en met de Schwalbe One TLE. Voor het gevoel zijn ze beiden toch echt trager en op de juiste (lage) druk voelen ze gewoon te zacht voor mij.
Of ze echt trager zijn, is natuurlijk moeilijk vast te stellen. Ze voelen trager en dat is voldoende voor mij. Ik vind de 25-26mm banden (tubeless) echt ruim comfortabel genoeg op mijn BMC (die ook al erg comfortabel is)
Of ze echt trager zijn, is natuurlijk moeilijk vast te stellen. Ze voelen trager en dat is voldoende voor mij. Ik vind de 25-26mm banden (tubeless) echt ruim comfortabel genoeg op mijn BMC (die ook al erg comfortabel is)
Ik zou toch graag een eens een blinde test zien