Kettinglijn te scheef?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5600
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Zit er aan de aandrijfkant nou nog een spacer tussen? Is dit een mtb crank of een wegcrank?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Een ander kettingblad voor single speed met hogere tanden waardoor de ketting er beter op blijft zitten. En idd eens kijken of die spacer (als die er zit) nodig is. Het is lastig te zien, maar zit er 1 aan de aandrijfkant en 2 aan de andere kant ? Daar zit misschien ruimte om de cranks dichter bij het frame te krijgen voor een wat betere kettinglijn. Al is even de vraag of de crank dan nog goed past.
Aan de tandjes te zien is dit al een narrow-wide voorblad.
Maar lijkt de offset niet ok. Zit het blad wel aan de juiste kant aan de crank? Ik denk dat die aan de binnenkant erop moet, maar is nu lastig te bepalen.
Maak eens duidelijker foto’s van het blad en crank?
Welk blad en crank is t?
Maar lijkt de offset niet ok. Zit het blad wel aan de juiste kant aan de crank? Ik denk dat die aan de binnenkant erop moet, maar is nu lastig te bepalen.
Maak eens duidelijker foto’s van het blad en crank?
Welk blad en crank is t?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Belangrijk is ook dat je een achterderailleur hebt met een sterke veer, die dus voor 1x groep gebruikt wordt.
Ik heb laatst mijn crosser van 2x11 naar 1x11 omgebouwd met GRX 800 onderdelen.
Met de Ultegra derailleur liep de ketting constant van het voorblad, met de GRX 812 derailleur was probleem, met de clutch ingeschakeld, verdwenen.
Ook staat je blad te ver naar buiten, zoals t2300 al zegt klopt de offset niet.
Bij een goed afgestelde 1x11 configuratie heb je geen chaincatcher of andere geleider nodig om het geheel draaiende te houden!
Ik heb laatst mijn crosser van 2x11 naar 1x11 omgebouwd met GRX 800 onderdelen.
Met de Ultegra derailleur liep de ketting constant van het voorblad, met de GRX 812 derailleur was probleem, met de clutch ingeschakeld, verdwenen.
Ook staat je blad te ver naar buiten, zoals t2300 al zegt klopt de offset niet.
Bij een goed afgestelde 1x11 configuratie heb je geen chaincatcher of andere geleider nodig om het geheel draaiende te houden!
Denk dat de makkelijkste optie is om wat ringetjes te zoeken die tussen kettingblad en de spider van de crank passen, dan komt je kettingblad wat naar binnen toe. Alleen ff opletten dat je bladboutjes lang genoeg zijn.
GRX heeft sowieso een 2,5mm bredere kettinglijn dan race cranks, én je hebt je enkele blad op de buitenbladpositie zitten. Die moet gewoon wat naar binnen dus.
GRX heeft sowieso een 2,5mm bredere kettinglijn dan race cranks, én je hebt je enkele blad op de buitenbladpositie zitten. Die moet gewoon wat naar binnen dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Klopt, grx staat 2.5mm naar buiten. Daarnaast, zie ik een velgrem.scepticus schreef: ↑23 aug 2021 19:13 Denk dat de makkelijkste optie is om wat ringetjes te zoeken die tussen kettingblad en de spider van de crank passen, dan komt je kettingblad wat naar binnen toe. Alleen ff opletten dat je bladboutjes lang genoeg zijn.
GRX heeft sowieso een 2,5mm bredere kettinglijn dan race cranks, én je hebt je enkele blad op de buitenbladpositie zitten. Die moet gewoon wat naar binnen dus.
Qr130 dus. Niet de qr135 of 142ta. Je cassette staat dus ook nog eens 2.5mm verder naar binnen. Dan hedendaags “normaal” is. Je hebt dus in totaal een 5mm offset. Best veel, en dat merk je nu.
Beter zou zijn geweest om een nw blad bij het oorspronkelijke crank met juist offset te zoeken
Ik zou sowieso ringetjes proberen.
En heb je een achterderailleur met clutch? Als je die niet hebt en je wilt echt serieus gaan crossen ontkom je waarschijnlijk toch niet aan een kettinggeleider.
En heb je een achterderailleur met clutch? Als je die niet hebt en je wilt echt serieus gaan crossen ontkom je waarschijnlijk toch niet aan een kettinggeleider.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"