Gewoon op gevoel doen. Vooral niet te strak. Is nergens voor nodig. Eerste paar ritjes gewoon even in de gaten houden of de sluitmoer niet losser is gaan zitten.Fietskanon schreef: ↑04 apr 2020 10:18 Wielen ga ik vandaag bestellen, nu is mijn volgende vraag (weet niet of het hier geschikt is)
Moet nu de cassette en disc brakes gaan bevestigen, adviseren jullie dit te doen met een moment sleutel?
Aangezien het volgens mij met 40nw moet kosten die dingen al snel 100+
Andere tips hiervoor om dit te doen zonder een dure sleutel?
Nieuwe ERE wielen voor mijn Canyon Ultimate
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Website: https://www.maatwielen.nl
- PietvanderVelde
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
- Contact
Nou onze wielen worden zeker niet China gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
Met vriendelijke groeten
Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nu maak je mij wel benieuwd.PietvanderVelde schreef: ↑26 aug 2021 14:22 Nou onze wielen worden zeker niet China gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
Een wiel bestaat uit verschillende onderdelen
- Velg
- Spaken
- Spaaknippels
- Naaf
Zijn dit allemaal "niet-China" onderdelen?
Of wil je gewoon bedoelen dat de assemblage niet in China wordt gedaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De velgen wel, de wielen niet verwacht ik.Lcsmet schreef: ↑26 aug 2021 17:40Nu maak je mij wel benieuwd.PietvanderVelde schreef: ↑26 aug 2021 14:22 Nou onze wielen worden zeker niet China gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
Een wiel bestaat uit verschillende onderdelen
- Velg
- Spaken
- Spaaknippels
- Naaf
Zijn dit allemaal "niet-China" onderdelen?
Of wil je gewoon bedoelen dat de assemblage niet in China wordt gedaan.
Maar meneer van der Velde mag het toekomen lichten. Ik ben benieuwd.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- PietvanderVelde
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
- Contact
Nee zit geen Chinees geproduceerd onderdeeltje bijLcsmet schreef: ↑26 aug 2021 17:40Nu maak je mij wel benieuwd.PietvanderVelde schreef: ↑26 aug 2021 14:22 Nou onze wielen worden zeker niet China gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
Een wiel bestaat uit verschillende onderdelen
- Velg
- Spaken
- Spaaknippels
- Naaf
Zijn dit allemaal "niet-China" onderdelen?
Of wil je gewoon bedoelen dat de assemblage niet in China wordt gedaan.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Waar komen jullie velgen vandaan, als ik vragen mag?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
China of ergens daar in de buurt, heeft altijd zo'n negatieve lading.
Er zijn echt niet veel fabrikanten die het zelf maken.
Ontwikkelen wel, maar dan komt het gewoon uit een fabriek in china of ergens daar in de buurt.
Het is net hoe je daar naar kijkt.
Neem hunt, mijn wielbouwer doet daar het ea mee, hij vraagt aan Yinshun, kunnen jullie die ook leveren. Die zeggen ja hoor, die mal hebben we ook, exacte specs van die velg. zal waarschijnlijk dezelfde fabriek zijn met dezelfde mensen en materialen
Maar wat is het probleem? dat begrijp ik nooit zo........
Een deel van de fabrikanten ontwerpt en dan wordt het nogsteeds ergens gemaakt en in 95% niet door de fabrkant. Een ander deel plakt letterlijk stickers, waarschijnlijk op een onderdeel wat een ander ontworpen heeft.
Bv Berk maat hun zadels wel zelf in slovenie bv.
Er zijn echt niet veel fabrikanten die het zelf maken.
Ontwikkelen wel, maar dan komt het gewoon uit een fabriek in china of ergens daar in de buurt.
Het is net hoe je daar naar kijkt.
Neem hunt, mijn wielbouwer doet daar het ea mee, hij vraagt aan Yinshun, kunnen jullie die ook leveren. Die zeggen ja hoor, die mal hebben we ook, exacte specs van die velg. zal waarschijnlijk dezelfde fabriek zijn met dezelfde mensen en materialen
Maar wat is het probleem? dat begrijp ik nooit zo........
Een deel van de fabrikanten ontwerpt en dan wordt het nogsteeds ergens gemaakt en in 95% niet door de fabrkant. Een ander deel plakt letterlijk stickers, waarschijnlijk op een onderdeel wat een ander ontworpen heeft.
Bv Berk maat hun zadels wel zelf in slovenie bv.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Ik snap het probleem ook niet. Maar vanuit marketingsperspectief snap ik wel dat je alleen premium prijzen durft te vragen als je niet gelijk benoemt dat je je materialen uit china/taiwan laat overkomen.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Het ging mij om de post van Havana die suggereerde dat de wielen uit China vandaan komen.
@pietvandevelde.
In Taiwan maken ze ook erg goede velgen.
@pietvandevelde.
In Taiwan maken ze ook erg goede velgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat over het algemeen veel carbonvelgen etc. uit China/Taiwan etc. komen wil nog niet zeggen dat wij het hier in bijvoorbeeld Nederland (Europa) niet kunnen maken. Het prijskaartje zal er echter anders uit zien.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Off-topic maar toch.
Geen idee hoeveel velgen iemand per dag kan "bakken".
Maar zelfs aan een uurloonkost van ongeveer 60-75 Euro per uur moet het haalbaar zijn om in West-Europa te produceren.
Mochten high-end carbon wielen met een normale winstmarge verkocht worden zouden ze zelfs niet echt veel meer hoeven te kosten dan nu.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De kosten zijn niet alleen uurloon hè. Wat denk je qua huur, belastingklimaat, voldoen aan ISO standaarden, veiligheidseisen etc etc. Daar heeft China wat minder eisen in, waarbij ik niet wil zeggen dat alle Chinese fabrieken rommelaars zijn. Maar het is niet voor niks dat nagenoeg alle productiecapaciteit richting het Oosten is vertrokken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling